شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
در کرمانشاه

کنگره شهیده "فوزیه شیردل" برگزار می‌شود

جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۳۵
کد مطلب: 404625
مسئول بسیج جامعه زنان سپاه نبی اکرم(ص) کرمانشاه از برگزاری کنگره شهیده فوزیه شیردل در کرمانشاه خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، شکوفه یعقوبی گفت: این کنگره یازدهم بهمن ماه همزمان با سالروز شهادت حضرت معصومه(س) در مجتمع بعثت شهر کرمانشاه برگزار خواهد شد.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه نبی اکرم (ص) کرمانشاه از برگزاری این یادواره به عنوان یک رویداد بزرگ فرهنگی یاد و ابراز امیدواری کرد: برگزاری این کنگره گام مهمی در راستای نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه باشد.

یعقوبی سخنران ویژه این مراسم را حجت‌الاسلام ماندگاری عنوان کرد و گفت: تعدادی از مسئولین جامعه بسیج زنان برخی از استانهای غربی نیز در این کنگره حضور خوهد داشت.

وی در ادامه با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۷۷ یادواره در راستای برگزاری این کنگره برگزار شده است، گفت: از این تعداد ۱۲ یادوراه دانش آموزی و مابقی یادواره محلات بوده است.

یعقوبی برگزاری مسابقات محلی ورزشی، برپایی بیمارستان صحرایی به مدت سه روز در شهرستان ثلاث باباجانی، برگزاری نشست‌های فاطمی، رونمایی از یادمان زنان شهیده در بلوار زن و... را از جمله اقدامات جنبی انجام شده در راستای برگزاری این کنگره دانست.

وی افزود: همچنین یک مرکز بهداشتی درمانی در شهرستان روانسر، یک دبیرستان دخترانه در شهر کرمانشاه و یک سالن ورزشی به نام این شهیده نامگذاری شده است.

به گفته یعقوبی این کنگره به مناسبت انتخاب شهیده فوزیه شیردل به عنوان شهیده شاخص سال جاری از سوی سپاه پاسداران برگزار می‌شود.

فوزیه شیردل سال ۵۸ هنگام محاصره شهر پاوه توسط گروهک‌های ضد انقلاب حین خدمت در بیمارستان پاوه مجروح شد و به هنگام انتقال به شهر کرمانشاه هلیکوپتر حامل وی و دیگر مجروحین مورد اصابت گلوله دشمن قرار گرفت و وی فیض شهادت نائل آمد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *