پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۵
۱۸
لاری و تبریزی در کنگره حزب مردم‌‌سالاری؛

'احراز صلاحیت' را قبول نداریم/ اگر حمایت ما از روحانی نبود...

پنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۰
کد مطلب: 404526
دبیرکل مجمع محققین و مدرسین قم با بیان اینکه برخی گلایه دارند و ما هم گله‌مندیم به انتقاد از دولت پرداخت و تصریح کرد: آقای روحانی رئیس‌جمهور شد اما آنطور که ما می‌خواستیم ایده‌آل باشد نبود و اگر ما ایشان را تقویت نمی‌کردیم و بزرگان ایشان را تأیید نمی‌کردند نمی‌توانستیم به همین مقدار هم برسیم.
به گزارش جهان، حجت‌الاسلام محمدحسین موسوی‌تبریزی دبیرکل مجمع محققین و مدرسین قم در سیزدهمین کنگره حزب مردم‌‌سالاری که صبح امروز (پنجشنبه) در تالار آدینه برگزار شد، با بیان اینکه باید شکرانه نعمت انقلاب اسلامی را به جا بیاوریم، اظهار داشت: باید نعمت‌هایی را که می‌توانستیم به دست آوریم اما به دست نیاورده‌ایم را بررسی کنیم و ببینیم چرا اینگونه بوده است.

موسوی‌تبریزی با اشاره به تلاش مردم و روحانیون برای پیروزی انقلاب به تحصن مرحوم منتظری در دانشگاه تهران اشاره کرد و افزود: آیت‌الله طالقانی تأکید داشت اسلحه ما حضور مردم است.

دبیرکل مجمع محققین و مدرسین قم ادامه داد: اگر بتوانیم از احساسات پاک جوانان در مسیر صحیح استفاده کنیم قطعا می‌توانیم پیشرفت کنیم البته هیچکس معصوم نیست و اگر مسیر درست ترسیم شود شاید بزرگان تصمیماتی را که گرفتند اتخاذ نمی‌کردند.

وی در همین زمینه به انتخات ۹۲ اشاره کرد و ادامه داد: در سال ۹۲ هیچ گاه تحریم انتخابات حرف ما نبوده و نخواهد بود چرا که راه عزت، اصلاحات و استقلال از طریق انتخابات به دست می‌آید.

موسوی‌تبریزی با بیان اینکه خیلی‌ها دوست دارند که عده‌ای انتخابات را تحریم کنند یادآور شد: برخی دوست ندارند که انتخابات آزاد باشد آن هم به اسم تأیید و رد صلاحیت که به نظر ما همه اینها یک مسیر است.

دبیرکل مجمع محققین و مدرسین قم با تأکید بر اینکه اصلاح‌طلبی غیر از ایده‌آل طلبی است، گفت:‌ ایده‌آل طلبی یعنی راه اصلاحات را بشناسیم و بر اساس آنچه می‌توان اصلاح کرد پیش برویم.

وی ادامه داد: یک انسان انقلابی و اصلاح‌طلب باید زمان‌شناس و موقعیت‌شناس باشد و سیاست را بداند چرا که یک سیاستمدار باید بتواند بین خوب و خوب‌تر بهترین را تشخیص دهد.

موسوی‌تبریزی یکی از کارهای مهم احزاب را «تشخیص» عنوان کرد و افزود: احزاب به معنای بیانیه دادند در مناسبت‌های مختلف نیست بلکه باید بتوانند مصالح جامعه را تشخیص دهند.

دبیرکل مجمع محققین و مدرسین قم به موضوع رد صلاحیت هاشمی رفسنجانی در انتخابات ۹۲ پرداخت و اظهار داشت: اقای هاشمی می‌توانست پس از رد صلاحیت پرخاشگری، اظهار ناراحتی یا حداقل قهر کند اما او به بزرگان گفته بود بنده از آنهایی نیستم که از انقلاب قهر کنم.

وی تأکید کرد: بنابراین دیدیم آقای هاشمی پس از رد صلاحیت آنچنان فضا را مدیریت کرد که اگر در کاندیداتوری باقی می‌ماند نمی‌توانست آنگونه مدیریت کند و یا مدیریت آقای خاتمی در مسائل مختلف اینگونه بود که با وجود توهینها و اهانت‌ها صبر و مداومت کرد و با دلسوزی تمام برای نظام زحمت کشید.

موسوی‌تبریزی با تأکید بر اینکه اگر نظام به هم بریزد به نفع هیچکس نیست، گفت: آنها نیز این مسئله را می‌دانند لذا پشت سر عصبانیت هیچ تدبیری وجود ندارد.

دبیرکل مجمع محققین و مدرسین قم با بیان اینکه برخی گلایه دارند و ما هم گله‌مندیم به انتقاد از دولت پرداخت و تصریح کرد: آقای روحانی رئیس‌جمهور شد اما آنطور که ما می‌خواستیم ایده‌آل باشد نبود و اگر ما ایشان را تقویت نمی‌کردیم و بزرگان ایشان را تأیید نمی‌کردند نمی‌توانستیم به همین مقدار هم برسیم.

وی با بیان آنچه تکرار حرف‌های صهیونیست‌ها در داخل عنوان کرد، به بحث مذاکرات پرداخت و گفت: برخی درباره مذاکرات حرف‌های صهیونیست‌‌ها را اینجا شعار می‌دهند و دو طایفه به صورت یکسان ناراحت هستند که باید بدانیم چرا اینگونه است.

موسوی‌تبریزی ادامه داد: اگر امروز کشور ما آرامش دارد و نمی‌توانند ما را به طرفداری از داعش متهم کنند به خاطر مسیر اعتدالی است که رئیس‌جمهور دنبال و رهبری حمایت می‌کند.

دبیرکل مجمع محققین و مدرسین قم به نامه اخیر رهبر معظم انقلاب خطاب به جوانان غربی و آمریکایی اشاره کرد و یادآور شد: همانطور که رهبر معظم با جوانان اروپا صحبت کردند همه ما و مسئولان نیز باید با جوانان ایران رام صحبت کنیم و تأکید کنیم دین را از اصل و ریشه آن بگیرند.

وی در پایان با تأکید بر اینکه اهداف ما جز از راه انتخابات پیش نمی‌رود، تصریح کرد: ما باید به شرط کنار گذاشتن منیت‌های خود در انتخابات مجلس و خبرگان رهبری عمل کنیم.

موسوی لاری:
اصلاح‌طلبان روش «احراز صلاحیت» را برای انتخابات قبول ندارند/ نمی‌خواهیم از زیر چتر نظام بیرون برویم

 سید عبدالواحد موسوی لاری عضو مجمع روحانیون مبارز در سیزدهمین کنگره حزب مردم‌سالاری که صبح امروز در تالار آدینه برگزار شد با اشاره به فعالیت حزبی در ایران گفت: اولین پیام این همایش این است که تحزب و حرکت در چارچوب قانون امری نهادینه شده است.

وی ادامه داد: با اینکه قانون اساسی ما بر موضوع تحزب تأکید داشته اما همواره این موضوع مسئله‌ای بوده که نمی‌توانیم مدعی باشیم که به صورت کامل عملیاتی شده است و نگاه به تحزب همیشه در کشور ما با شک و تردید همراه بوده است.

موسوی لاری ادامه داد: اما امروز همه قبول دارند که تحزب راه منطقی رسیدن به هدف است و این حق در جمهوری اسلامی به رسمیت شناخته شده است.

وزیر کشور دولت اصلاحات با اشاره به شعار همایش «اصلاحات لازمه اعتدال» گفت: البته این شعار را به شکل‌های مختلفی می‌توان خواند. وقتی در قالب یک حزب حرکت را سامان می‌دهیم باید هدف را مشخص کنیم.

وی ادامه داد: اصلاحات یعنی اینکه راه رفته را بررسی کنیم و به آینده‌ای که این مشکلات و کمی‌ها وجود ندارد بنگریم.

موسوی لاری اضافه کرد: اصلاح‌طلبی در درون خود این مسئله را دارد که با پرخاشگری و خشونت‌گری راه اصلاحات را پیمود.

وی با بیان اینکه اعتدال راه است نه هدف، گفت: اعتدال وسیله‌ای است برای تبیین گفتمان و خود به تنهایی گفتمان نیست و امروز گفتمان جامعه ما اصلاح‌طلبی است که از مسیر اعتدال می‌توان به آن رسید.

عضو مجمع روحانیون مبارز ادامه داد: وقتی می‌گوییم اصلاحات یعنی اینکه می‌خواهیم زیر چتر همین نظام موارد را اصلاح کنیم؛ ما اصلاح‌طلبان نمی‌خواهیم چتر نظام از روی سر ما برداشته شود و از زیر این چتر بیرون برویم.

وی انتقادات اصلاح‌طلبان و بخشی از قوانین را یادآور شد و افزود: گاهی در تلقی از قوانین اشتباه رخ می‌دهد؛ به عنوان مثال در بحث انتخابات یکی از موضوعات این است که مقامات مسئول و ناظر باید احراز صلاحیت کاندیداها را انجام دهند یعنی از همان ابتدا با عینک بدبینی به همه نگاه کرده و یکی یکی افراد را از فیلتر عبور دهند که اصلاح‌طلبان این روش احراز صلاحیت را قبول ندارند.

وی ادامه داد: یک نگاه دیگر نیز می‌گوید هر کسی که قانون اساسی را قبول دارد و به انقلاب اسلامی ملتزم است وارد شود و اگر شرطی را نداشت او را رد صلاحیت کنند و در این صورت ناظران مأمور می‌شوند که عدم صلاحیت افراد را بررسی کنند.

موسوی لاری مراجعه به آرای مردم را در برخی از موارد قابل قبول دانست و اظهار داشت: جاهایی هست که خود مردم می‌توانند درباره مسائل نظر دهند؛ درست است که نمایندگان رأی می‌دهند ولی نمایندگان را نیز همین مردم انتخاب کرده‌اند.

وی تصریح کرد: چرا نمی‌توانیم بگوییم که می‌شود در جامعه به آرای مردم مراجعه کرد آن هم از طریق رفراندوم و گاهی اوقات می‌توان در مباحث مختلف با مراجعه به آرای مردم به حل آن کمک کرد.

عضو مجمع روحانیون مبارز با تأکید بر اینکه اصلاحات الزاماتی دارد و همه باید به آن پایبند باشند، افزود: اولین مسئله‌ای که باید مد نظر قرار گیرد این است که وقتی می‌گوییم اصلاح‌طلب یعنی اینکه من پرخاشگر نیستم؛ یک عده که نامشان در دعوا و درگیری است و موجودیت خود را در حفظ فضای تنش می‌دانند ممکن است در آستانه انتخابات تلاش کنند که فضا از آرامش خارج شود.

وی اضافه کرد: باید توجه شود که اگر عده‌ای خواستند فضا را تند کنند ما اجازه این کار را ندهیم.

موسوی‌ لاری با اشاره به اختلاف‌نظر و برخی گروه‌های اصلاح‌طلبی با یکدیگر اظهار داشت: اصلاح‌طلبان در برخی موارد اختلاف برداشت و سلیقه دارند ولی باید تلاش کرد این مسئله به اختلاف راه منجر نشود و اجماع اصلاح‌طلبان هرگز نباید خدشه بردارد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ممکن است دست‌هایی تلاش کنند که اصلاح‌طلبان درون خود اختلاف داشته باشند که باید به این مسئله با دقت توجه کرد.
منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حسین
South Africa
استاد عزیز حق استادی در گردن من داری ولی ایکاش مجالی بود همه فرمایشات ات را در باره هاشمی و خاتمی بحث می کردیم چه کردیدو چه کردند ! اما این فرمایشات ( آقای روحانی رئیس‌جمهور شد اما آنطور که ما می‌خواستیم ایده‌آل باشد نبود و اگر ما ایشان را تقویت نمی‌کردیم و بزرگان ایشان را تأیید نمی‌کردند نمی‌توانستیم به همین مقدار هم برسیم.)
شما اگر رای داشتید آقای عارف را از صحنه بیرون نمی کردید اگر آقای ولایتی آن فیلم را با استادی آقای رفسنجانی بازی نمی کرد با حد اقل رای رئحانی هم برنده نمی شد ، راستی استاد گرامی رای روحانی چقدر بود؟×!!
شهروند
شما ها فطرت خدا جو و خدا گرا را چنان در مردم و متاسفانه به نام خود دين كشتيد كه تا خود امام عصر عجل الله ظهور نكننند ديگر درست بشو نيست مگر اينكه تغيير روش داده و به اغوش اسلام ناب ان هم در عمل برگرديد !!!! يه مثل مي گه دزد مي گه يا علي مالباخته مي گه يا علي و .... اين جوري نمي شه ؟ اللهم عجل لوليك الفرج
سلام
چه دلبرى تو يك تنه!!!
Iran, Islamic Republic of
آقای هاشمی قهر نمی کند مرد عمل است نامه بدون سلام می دهد و آتشفشانهای درون سینه درا....
جنوبشهری
Iran, Islamic Republic of
کاملا درست می گویند هر وقت نمایندشان رای بیاورد انتخابات آزاد و سالم بود و هیچ شبهه ای نیست و همه باید به رای اکثریت احترام بگذارند هر وقت هم که نتیجه انتخابات باب میل و طبعشان نبود، حتما تقلب شده و باید برای احقاق حق به میدان بیایند و آنها هم با شعله ور کردن دامنه اختلافات از رای مردم!!! صیانت کنند. یعنی در کل حق و عدالت و انصاف و مردمسالاری و دموکراسی تا زمانی حق هستند که مطابق با میل وسلیقه شان باشد وگرنه ...
Iran, Islamic Republic of
سکانس بعدی از سریال اصلاح طلبی:
پروژه عبور از روحانی کلید خورد!!!
Ireland
احسنت به جناب موسوی تبریزی
مجیداعتمادی
شورای نگهبان تا سند قوی بر رد کسی نداشته باشد اقدام نمیکند آنهم شخصیتهائی که چندین دفعه تائیدشده اند
seyed
این بابا کسی است که به جهت تخلفات گسترده در تصدی دادستانی کل کشور توسط امام راحل از سمت خود عزل شد !!.
روزی خواهدرسید که همه جناح های داخل نظام از انتخاب 96 ابراز ندامت خواهند کرد از جمله همین مجمع محققین حوزه
نیروانا
پناه میبرم به خدا ازاینکه لحظه ای مرا به حال خود رها کند
احمد
و هنگامیکه به آنان گفته می شود در زمین فساد نکنید می گویند ما اصلاح گریم همانا آنان مفسدند ولکن نمی دانند !؟ به جوابها دقت کنیم .
جواد
به فرموده امام بزرگوار توغلط میکنی قانون را قبول نکنی مگر ....
مهدی
Iran, Islamic Republic of
اگر فتنه گران از فتنه گری دست بردارند فضا آرام است و لازم نیست هشدار بدهند
تو چیکاره ی مملکتی که احراز صلاحیت رو قبول نداری؟ جواب امام خمینی ب ه بنی صدر رو برو ببین
Mostafa
اصلاح طلبان وقتی میخواهند داماد بگیرند هر کی از در اومد تو رو قبول میکنند یا باید احراز صلاحیت بشه
فکر کرده مجلس بقالیه که هر کی میاد تو باید بهش جنس داد و نیاز به احراز صلاحیت نداره
ابگوشت بز باش
Iran, Islamic Republic of
برادرم برای پادویی در یک اغذیه فروشی بعد از کلی احراز صلاحیت وازمایش وگرفتن چک تضمینی بالاخره با گرفتن تعهد از ما سرکار رفت اقای موسوی لاری اصل یکصد وده قانون اساسی بند نه را نخوانده اید و نمی دانید پس احراز صلاحیت برای چیست شما با همفکرانتان با شورای نگهبان مشکل دارید.چگونه می شود کار در یک ساندویچ فروشی احراز صلاحیت بخواهد ولی نماینده یک شهر احراز صلاحیت نکند جل الخالق.
Spain
دوباره این قماش دور برداشتن