جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۲۴
نامه چهار اتحادیه دانشجویی خطاب به اشتون:

دیدار با فعالان فتنه، مهر تاییدی بر عدم اطمینان ما به شما و لبخندهای فریبنده‌تان است

سه شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۱۰
کد مطلب: 349320
چهار اتحادیه دانشجویی کشور در نامه‌ای خطاب اشتون به تاکید کردند: شما در اقدامی نامعقول و در لفاف فعالان حقوق بشر به دیدار برخی از فعالان فتنه ۸۸ رفتید؛ فتنه‌ای که بسیاری از دوستان شما بازیگردان و هدایت‌گر آن بودند و این دیدار خود مهر تاًییدی بر عدم اطمینان ما به شما و لبخندهای فریبنده شماست.
دیدار با فعالان فتنه، مهر تاییدی بر عدم اطمینان ما به شما و لبخندهای فریبنده‌تان است
به گزارش جهان، متن این نامه به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

خانم اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا

سلام علیکم؛

پس از گذشت ۳۵ سال از انقلاب اسلامی ایران ،جهان از آسیا و افریقا تا قلب امریکا و اروپا، آبستن حوادثی است که سال‌ها قبل پیش‌بینی می‌شد. انقلاب اسلامی ایران برای انسانیت پیام‌هایی داشت که عده‌ای از همان ابتدا نخواستند پیام الهی آن را بفهمند و در مقابل آن ایستادند. انقلاب در ایران بر خلاف سایر انقلاب‌های بزرگ جهان، انقلابی برای بازگرداندن حیثیت از دست‌رفته انسان توسط استثمارگران غرب و شرق بود. از نگاه انقلاب اسلامی ایران همه ملت‌ها حقوق برابر دارند، هیچ کسی حق ظلم بر دیگری را ندارد، انسان با کرامت است و تحقیر هیچ ملتی جایز نیست.

این در حالی است که کشورهای مدعی که پرونده‌ای سیاه در اذهان عموم مردم جهان دارند از هر روشی برای تقابل و دشمنی با انقلاب ملت ایران چشم‌پوشی نمی‌کنند. ملت ایران روزی جنگ سخت، روزی کودتا، روزی تحریم و روزی کودتای مخملین را تجربه کرده‌اند اما نشان داده‌اند که پای اصول خود ایستاده‌اند و کوتاه نمی‌آیند.

خانم اشتون!

امروز بار دیگر ملت ایران شاهد بداخلاقی سیاسی و توطئه‌انگیز شما در کشور خود بودند. قطعا با تجربه سیاسی شما این حرکت
دولت امریکا از حقوق بشر دم می‌زند ولی در زندان‌های ابوغریب و گوانتانامو، نه تنها حقوق بشر بلکه کرامت بشر را به یغما برده‌اند. پس از یک دهه حمله به کشور عراق با مشارکت اتحادیه اروپا، چه چیزی جز تجاوز به جان و مال مردم عراق، ناامنی و به تاراج رفتن منابع‌شان بر جای گذاشتید؟ آیا حامیان حقوق بشر ظلم به مسلمانان در میانمار، بحرین، آفریقا، و حتی برخی کشورهای اروپایی را نمی‌بینند؟ آیا ارمغان شما برای کشورهای مختلفی که در آن وارد شدید جز جنگ و خونریزی بوده است؟
نه یک اشتباه که یک اقدام حساب شده بود. شما در اقدامی نامعقول و در لفاف فعالان حقوق بشر به دیدار برخی از فعالان فتنه ۸۸ رفتید؛ فتنه‌ای که بسیاری از دوستان شما بازیگردان و هدایت‌گر آن بودند و این دیدار خود مهر تاًییدی بر عدم اطمینان ما به شما و لبخندهای فریبنده شماست. این حرکت زشت و دور از ادب که توهین به ساحت ملت ایران بود در سابقه شما ثبت شد و مطمئن باشید که جواب‌های قاطع ملت بزرگ ایران که در سالیان پس از انقلاب اسلامی بارها خواب شیرین بسیاری از شما را پریشان کرده است، بار دیگر نقشه‌های جدید شما را که این‌بار با پوشش دوستی رقم می‌خورد بر هم خواهد زد.

خانم اشتون:

شما که در روندی دیپلماتیک به کشور ما سفر کرده‌اید باید در مقابل اذهان عموم ایرانیان بلکه جهانیان پاسخ‌گو باشید که اگر به فرآیند دیپلماتیک و صلح محور در موضوعات مختلف معتقدید بس چرا از ابزار تحریم برای فشار بر ملت ایران استفاده می‌کنید؟ باید شما به مردم جهان جواب قانع‌کننده‌ای در مورد هم‌پیمانان‌تان که با یک‌دیگر در یک سوی میز می‌نشینند و ایران را به خاطر فن‌آوری صلح آمیز هسته‌ای محاکمه می‌کنند دهید که چرا خود دارای ذرات خانه‌های هسته‌ای هستید؟

دولت امریکا از حقوق بشر دم می‌زند ولی در زندان‌های ابوغریب و گوانتانامو، نه تنها حقوق بشر بلکه کرامت بشر را به یغما برده‌اند. پس از یک دهه حمله به کشور عراق با مشارکت اتحادیه اروپا، چه چیزی جز تجاوز به جان و مال مردم عراق، ناامنی و به تاراج رفتن منابع‌شان بر جای گذاشتید؟ آیا حامیان حقوق بشر ظلم به مسلمانان در میانمار، بحرین، آفریقا، و حتی برخی کشورهای اروپایی را نمی‌بینند؟ آیا ارمغان شما برای کشورهای مختلفی که در آن وارد شدید جز جنگ و خونریزی بوده است؟

دولت امریکا با چپاول ظالمانه ملت‌ها و مسلح کردن خود به انواع سلاح‌های کشتار جمعی، باعث نا‌امنی در جهان شده است. آمریکا تنها کشوری است که از سلاح هسته‌ای استفاده کرده است و فاجعه انسانی ناکازاکی و هیروشیما را به وجود آورد. آمریکا با به وجود آوردن جنگ‌های خانمان‌سوز چگونه خود را دایه‌دار صلح جهانی می‌داند؟

خانم اشتون شما به عنوان نماینده اتحادیه اروپا، ملت ایران را از داشتن انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای منع می‌کنید در حالی که رژیم غاصب صهیونیستی با داشتن
خانم اشتون! شما راه‌های خشن زیادی را برای مبارزه با مردم ایران امتحان کرده‌اید و تاکنون موفق نشده و نخواهید شد. پس بهتر است با رها کردن گزینه‌های غیر انسانی ادبیات احترام متقابل به حقوق ملت‌ها را در پیش گیرید.
چندصد کلاهک هسته‌ای باعث ناامنی منطقه شده است. آیا اتحادیه اروپا باید در برابر عدم تعهد اسرائیل به ان‌پی‌تی سکوت کند؟ آیا در برابر ترور دانشمندان هسته‌ای کشور ما باید سکوت کرد و دست جنایت‌کاران را باز گذاشت؟

خانم اشتون، جمهوری اسلامی ایران هیچ زمانی به دنبال سلاح هسته‌ای نبوده و قدرت خود را، پشتوانه الهی و مردمی می‌داند که به هنگام خطر می‌توانند تمامی معادلات را بر هم زند و حماسه‌ای فوق تصور شما خلق کنند.

خانم اشتون، اتحادیه اروپا و امریکا اگرچه بی‌رحمانه‌ترین تحریم‌ها که در عرف روابط بین‌الملل نمی‌گنجد را به مردم آزادی‌خواه ایران تحمیل کرد ولی این خود باعث بر ملا شدن بیش از پیش چهره واقعی شما برای ملت ما شد و آنان را در پیمودن مسیرشان مصمم‌تر کرد.

خانم اشتون شما چه بخواهید و چه نخواهید ما به فناوری هسته‌ای دست یافته‌ایم و آن را حق مسلم خود می‌دانیم و از این حق غیرقابل انکار دفاع می‌کنیم اما نسل‌های آینده بشریت به ظلم شما درباره پیشرفت جمهوری اسلامی ایران گواهی خواهند داد.

خانم اشتون! شما راه‌های خشن زیادی را برای مبارزه با مردم ایران امتحان کرده‌اید و تاکنون موفق نشده و نخواهید شد. پس بهتر است با رها کردن گزینه‌های غیر انسانی ادبیات احترام متقابل به حقوق ملت‌ها را در پیش گیرید.

بدانید دانشجویان ایران ضمن رصد لحظه به لحظه مذاکرات و حمایت از تیم مذاکره‌کننده مسائل و مباحث را دقیقا مورد کنکاش قرار داده و به هیچ کس اجازه نخواهند داد که از اصول انسانی نظام و خطوط قرمز ملت ایران تخطی نماید.

امیدواریم این پیام دانشجویان انقلابی را به دوستان خود نیز برسانید.

دفتر تحکیم وحدت

بسیج دانشجویی سراسر کشور

جامعه اسلامی دانشجویان

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
کلا خوب داره با خنده این اشتون خانم هر غلطی که دلش بخواد می کنه
بله وقتی دستگاه اطلاعاتی کشور و دیده بانان این مرزو بوم خوب دیده بانی نکند همین میشه
احمدی نژاد هم وقتی میرفت آمریکا با هر کسی دلش میخواست دیدار میکرد مثل خاخام های ضد اسرائیلی، در ضمن خجالت نمیکشین به مادر ستار بهشتی میگین معلوم الحال؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
مثل اینکه عرف دیپلماتیک به آن اشاره شده را نمیدانی ، احمدی نژاد یا هرکس دیگری باهماهنگی و اعلام برنامه ودعوت رسمی طرف مقابل اینکار را انجام میدهد خیلی از دیدارها را هم همان دولت آمریکا لغو کرده
سعيد
ميشه بپرسم با احمدي نژاد با هماهنگي كي با خاخامها ديدار كرد؟ چطور آمريكا و غرب با ملاقات احمدي نژاد و خاخام ها امنيتش در خطر نيفتاد ولي امنيت شما با ملاقات يك مادر داغديده بخطر ميفته. گيرم آمريكا و اروپا بد عالم و آدم چرا يك نفر از مسئولين حكومتي با اين زن ملاقات نكرد شما كه ادعا مي كنيد اخلاق و ايمان تان از آمريكا بيشتر است پس چرا كسي به دادخواهي اين زن نرسيد
بیخود فرافکنی نکن ، مطمئن باش اون کار بدون هماهنگی نبوده ، حالا تو چرا بین اینهمه دیدار با اهالی فتنه ، گیر دادی به مادر بهشتی ؟
Iran, Islamic Republic of
واقعا" این سعید جلیلی ... چرا بعد از دیدار اشتون با فتنه گران او را به حضور پذیرفت؟؟
بهار
برای اینکه تو همان چند جمله ای که بهش گفت دوروئی غرب رو در دفاع از دموکراسی توروش بزنه.برو متن حرفهاش رو بخون.
نظرت معرف شخصیتت هست ...نیاز به پاسخ نداری .
خانم اشتون با حقوق بشر چیکار دارید شما هم باید از حقوق وحوش دفاع کنید .
خاک تو سر اشتون
United States
مملکت از دست شما آرامش ندارد
م ل اراکی سوئد
Sweden
باسلام.

اگر غربیها طرفدار دمکراسی هستند پس اجازه بدهند که مردم خودشان آزادانه بر علیه همجنس بازان ، پدیده سقط جنین ، صهیو نیستها و ضد مذهبان نظر بدهند. امروز حتی دانشجویان کشورهای غربی جرات نمی کنند که در کلاسهای دانشگاه که به قول خود سیاستمداران غربی باید محل برخورد صلح آمیز افکار باشد نظرات خود را در مورد این گروها بیان کنند. همجنس بازان در سال چندین بار در اروپای غربی تظاهرات برقرار میکنند ولی کسانیکه بر علیه همجنس بازان هستند محکوم به زندان و جریمه میشوند. این واقعا ننگ است که اشتون در ایران این جرات را پیدا کند و با این خانم ملاقات کند ولی حاصر نباشد که نماینده زندانیان سیاسی حبس شده در زندانهای اروپای غربی را بپذیرد.
سعيد
مادر ستار بهشتي هم محكوم امنيتي فتنه ٨٨ بود؟ وقتي از ترس با فوتوشاپ تصويرش رو محو مي كنيد بايد جواب بدهيد كه اين بيچاره چه گناهي كرده بود؟ آيا چون مثلا در آمريكا فلان كار ميشود دليل ميشود ...
روزنامه های خودتون اینکار را کردند از اونا بپرس.
رضا
بابا اشتون دنبال پولش اومده بود
Iran, Islamic Republic of
مادر ستار بهشتی رو بازیچه کرده اند
Iran, Islamic Republic of
چرازاملاقات چند خانم محترم ایرانی با یک دیپلمات خارجی ، اینهمه به وحشت افتاده اید ؟
گودینی
خیلی محترم است چون باوطن فروشا هم عقیده است !!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
ازکی مادر داغدیده ستاربهشتی ، جزوفعالان فتنه شده است ؟؟
علی
واقعا بعضی ها میخواهند چهره ی منفور غرب رو بزک کنند
آکنده
Iran, Islamic Republic of
چرا نامه را برا اشتون مینویسید مقصر اونایند که او را دعوت کرده و تو ایران همراهی اش کردند و اینور و اون ور بردندش این حرفا را به اونا بگید نه اشتون مگه اشتون چه کاره است که بزرگش میکنید؟
شماها اين همه روحاني جهت ارشاد به كشورهاي اروپائي مي فرستيد آنها شاكي مي شوند
رئيس جمهور براي سخنراني به سازمان ملل مي رود ولي در دانشگاه ها و نهاد هاي مختلف امريكا سخنراني مي كند آنها شاكي مي شوند
شماها از كي مي ترسيد و وحشت داريد از ملاقات يك خارجي با دو نفر
احمد
United States
مجلس بایدوزیرامورخارجه رواستیضاح کند