سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۸
۱۱

توصیه‌ای به اوباما / فقط ایران می‌تواند ثبات را به منطقه برگرداند

پنجشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۴۶
کد مطلب: 379723
شاید ایران در حال حاضر با نیروهای خود به جنگ داعش رفته باشد. تابستان امسال، زمانی که به نظر می آمد داعش در آستانه تصرف بغداد قرار دارد، ایران بهترین فرمانده نظامی خود قاسم سلیمانی را به این منطقه فرستاد تا استحکامات عراق را تقویت ببخشد.
توصیه‌ای به اوباما / فقط ایران می‌تواند ثبات را به منطقه برگرداند
به گزارش جهان، بلومبرگ در گزارشی تحت عنوان «اوباما نیکسون شود و به ایران سفر کند» نوشت: آنچه ما به آن نیاز داریم، متحدی است که برای نابودی داعش نیرو اعزام کند، متحدی که می تواند ثبات را به منطقه باز گرداند و این کشور ایران است نه ترکیه و عربستان.

بر اساس این گزارش در تحلیل بلومبرگ آمده است: باراک اوباما قول به تضعیف و در نهایت نابودی داعش داده است. تحقق این هدف بدون اعزام سرباز دشوار است. اگر سربازان آمریکایی باشند، این به معنای جنگی بزرگ در عراق و سوریه است. به علاوه، اگر ما به داعش هجوم برده و آن را نابود کنیم، پس از چندین سال باید به کشور خود بازگردیم و پس از مدتی چیزی شبیه داعش مجددا بازمی‌گردد.

در ادامه این تحلیل آمده است: ترکیه که در این باره گزینه محالی است. زمزمه های ضعیف در مورد مداخله نظامی این کشور در سوریه باعث مخالفت های داخلی فراوانی شد. عربستان سعودی نیز قدرت و توانایی لازم را ندارد. تنها یک گزینه و متحد استراتژیک بالقوه باقی می ماند و آن ایران است.

بلومبرگ ادامه داده است: شاید ایران در حال حاضر با نیروهای خود به جنگ داعش رفته باشد. تابستان امسال، زمانی که به نظر می آمد داعش در آستانه تصرف بغداد قرار دارد، ایران بهترین فرمانده نظامی خود قاسم سلیمانی را به این منطقه فرستاد تا استحکامات عراق را تقویت ببخشد. او موفق شد، چرا که دیگر سخنی از تسخیر بغداد شنیده نمی شود. همچنین این احتمال وجود دارد که موفقیت اخیر ارتش عراق به خاطر کمک نیروهای ایران باشد.

بر اساس این گزارش بلومبرگ تاکید کرده است: حملات هوایی آمریکا و نیروهای ایران می توانند داعش را شکست دهند اما مسئله مهم‌تر آن است که ایران در جایگاه و موقعیتی است که می تواند ثبات را به منطقه بازگرداند.

در ادامه این تحلیل آمده است : دلیل مهم بزرگی برای اتحاد با ایران وجود دارد: نفت. صنعت نفت ایران در حال حاضر توسط آمریکا با محدودیت‌هایی مواجه شده است. اگر این تحریم ها لغو شود، نفت ایران دوباره در بازارها جریان پیدا می کند و اگر این کشور به ثبات عراق کمک کند، تاثیر آن چندین برابر می شود.

تحلیلگر بلومبرگ افزوده است : ورود نفت ایران به بازار، توانایی آمریکا برای اعمال تحریم های سنگین تر علیه روسیه را بیشتر می کند و خیال متقاضیان نفت جهانی را در صورت وقوع جنگ در منطقه اروپای شرقی راحت می کند. به عبارت دیگر، رفاقت بیشتر با ایران موضع ما را در مقابل روسیه تقویت می کند.

بلومبرگ در گزارش خود تاکید کرده است : جدا از این مسائل، ایران و آمریکا متحد نیستند اما دشمن هم نیستند. ایران دموکرات ترین و مدرن ترین کشور در منطقه است و دانشجویان زیادی از این کشور به آمریکا اعزام می شوند. بر اساس این گزارش «توافق اتمی با ایران در سال گذشته نشان داد که فرصتی برای مصالحه وجود دارد. از سوی دیگر، ظهور داعش سبب آن شده که ایران و سعودی منافع مشترک خود را بهتر دریافتند. آمریکا سابقه خوبی در ترغیب دشمنان قدیمی به تحمل یکدیگر دارد، مثل یونان و ترکیه در ناتو یا ژاپن و کره جنوبی.»

بلومبرگ افزوده است : ایرانی ها به نگاه کردن به آمریکا به چشم یک دشمن عادت کرده اند، آمریکایی ها نیز همین‌طور هستند. ایرانی ها بدبینی عمیقی نسبت به آمریکا دارند که نشات گرفته از کودتای ۲۸ مرداد و حمایت واشنگتن از صدام حسین در طول جنگ ۸ ساله است. اکنون این دو کشور به نقطه ای رسیده اند که دشمنی هیچ سودی برایشان ندارد.

تحلیلگر بلومبرگ در پایان گزارش خود آورده است : در این میان نمونه و سابقه دلگرم کننده ای وجود دارد: آشتی آمریکا و چین در دهه ۱۹۷۰. دو کشور موفق به تشکیل اتحادی غیر رسمی شدند و این اتحاد کلید پیروزی در جنگ سرد بود. اکنون نیاز به یک تجدید اتحاد احساس می شود. همانطور که نیکسون به چین رفت، اوباما باید به ایران برود.
منبع: کیهان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمدی
چه شده آمریکا از عربستان و ترکیه نا امید شده است؟ آیا این یک حیله حدید نیست ؟ امریکا میخواهد با این حربه به نوعی جنگ نا نوشته ای را به ایران تحمیل کند و هر روز به بهانه مبارزه با داعش به ایران حمله کند . اینجا هوشیاری مسئولین را میطلبد که به دام آمریکائیان نیافتند.مگر خانم کلینتون در کتاب خاطراتشان ننوشته اند ما داعش را متولد کرده ایم و آموزش داده ایم . مگر آن موقع از ما اجازه و کمک خواشتند که حالا برای مبارزه با داعش از ما کمک میخواهند .نه این یک دروغ آشکار و حیله بزرگ است.
Iran, Islamic Republic of
دوست عزيز و همه كساني كه مثبت داده ايد زياد جو گير نشين اين يك تحليل از بلومبرگ است نه نظر دولت آمريكا!!!!!!!!!!!!!!
تارینه
یکی از اهداف امریکا از به وجود اوردن داعش نابودی ایران بود که به حول قوه الهی شرشان دامن خودشان را گرفت وحالا برای نابودی داعش دست به دامان ایران شده اند.
مرگ بر امریکا
United States
جالبه این وحشی های بی منطق بدوی آدمخوار را خود آمریکا درست کرده و در سوریه برای جنایت تشویق وتجهیز کرد حالا از نظر اوباما شدند تروریست ؟
تمام اینا برنامست عزیزان، حتی همین نابود کردن داعش. مگه احمقن این همه هزینه کردن ک نتیجه بده براشون حالا بیان خودشون چیزیو ک درست کردن نابود کنن ، محاله ..
این بلومبرگم فک کرده ایرانیام حالو ان ، خودتو جمع کن باء ..
مملی
اینها اصلاً قصدشان نابودی داعش یا تروریست‌ها نیست. می‌خواهند کشورهای منطقه و به خصوص ایران را در نزاع دائمی درگیر کنند و سرمایه‌ها و منابع انسانی و مالی‌اش را از بین ببرند. آمریکا اگر داعش را نابود کند، مطمئن باشید گروه دیگری را از آستینش درمی‌آورد. ما به هیچ وجه نباید با آمریکا در این زمینه‌ها همکاری کنیم و گرفتار نقشه‌های شوم شیطان بزرگ بشویم. همین که عراق و سوریه و حزب‌الله لبنان را به روش خودمان تجهیز و حمایت می‌کنیم بسیار دوراندیشانه است.
Iran, Islamic Republic of
مگه اينها نونشون تو به هم خوردن آرامش منطقه نيست كه بخواهد ايجاد آرامش كند فضلا از اينكه ايران هم نقش داشته باشه
کریمی
چرا حالا که داعش توسط ارتش مردمی عراف وسوریه در حال نابود شدن هست ... این نقشه هارا مطرح میکنند ؟؟؟
هدف آمریکا از لشگرکشی جدید خفظ و زنده نگه داشتن داعش و القاعده است !!!!!!
همانطور که در افغانستان مادامی که آمریکا هست قرار نیست امنیت برقرار شود !!!!!!
ایران ناخاسته با تروریست درگیر و خواهد بود .... فقط با این نقشه ها آمریکا میخواهد خودش کنترل هر حرکتی را در دست داشته باشد !!!!
مرگ برامریکا
Lao People
ما بهتره برای کم کردن شر داعش با عراق همکاری کنیم نه با امریکا
باالاخره داعش برای ما و منطقه هم خطر محسوب میشه.اما همکاری با امریکا حماقته.چون خود امریکا داعش دومه.
بهنام
بر اساس روایات ، دوبار در شام ( سوریه ) جنگ می شود . بار اول حاکم سوریه خطرها را دفع می کند و متحدان عرب و روم ( غرب فعلی ) را به عقب می راند

اما بار دوم این متحدین شوم بر حاکم شام پیروز می شوند .

خدا عاقبت ها را به خیر گرداند .