پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
خودروسازی ایران بدون فرمان به کجا می‌رود؟

"بدون فرمان" روایتی از جفای خودروسازان

سه شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۹
کد مطلب: 449824
چهارمین قسمت مجموعه مستند "عبور از بن بست" با آسیب‌شناسی عملکرد خودروسازان کشور به روی آنتن می‌رود. این مستند امشب، پس از سریال شبانه از شبکه یک سیما پخش می‌گردد.
به گزارش جهان، در مستند "بدون فرمان" ضمن مقایسه روند پیشرفت خودروسازی در ایران و کشورهای دیگر به خصوص کره جنوبی، علت پیشی‌گرفتن صنعت خودرو کره از خودروسازان داخلی علی‌رغم ورود دیرتر کره‌ای ها به صنعت خودرو بررسی شده است.

بدون فرمان با بررسی عملکرد خودروسازان داخلی در سه دهه گذشته، به نقد دوره طولانی مونتاژکاری خودروهای خارجی و در عین حال کم‌توجهی به توانمندی‌های صنعت‌گران داخلی پرداخته است. هم‌چنین ادعای تاثیرگذاری تحریم‌ها در وضعیت امروز صنعت خودرو بررسی شده است.

هم چنین در ادامه به کمپین علیه خرید خودروی صفر داخلی و راه‌های برون‌رفت از وضعیت فعلی اشاره شده است و نقش دولت و سهم کم‌کاری‌های بخش سیاست‌گذاری دولتی در وضعیت امروز خودروسازی مورد بررسی قرار گرفته است.

گفتنی است مجموعه مستند اقتصادی برنامه ثریا با عنوان "عبور از بن بست"، سه شنبه هر هفته پس از سریال شبانه از شبکه یک سیما پخش می شود. فصل اول این مجموعه در هشت قسمت تولید شده است که تا کنون سه قسمت از این مجموعه پخش شده‌ است.

بینندگان محترم می‌توانند نظرات خود را پیرامون برنامه ثریا به شماره پیامک ۳۰۰۰۰۱۴۳۵ ارسال نمایند.

هم‌چنین با عضویت در کانال رسمی برنامه ثریا در تلگرام با نشانی telegram.me/soraya_tv یا دنبال کردن صفحه رسمی برنامه ثريا در اینستاگرام با نشانی instagram.com/sorayatv می‌توان از آخرین اخبار مربوط به ثریا و تولیدات آن با خبر شد.

همچنین برنامه ها و مستندهای ثریا بر روی تارنمای برنامه www.sorayatv.ir در دسترس مخاطبین می باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *