پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

تذکر کعبی درباره توهین روزنامه اصلاح‌طلب

يکشنبه ۵ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۰۲
کد مطلب: 321960
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در واکنش به درج مطلبی ضدشیعی در روزنامه بهار، گفت:هتک مقدسات و توهین به ارزش‌های اسلامی نه تنها عبور خط قرمزهای شرعی است بلکه به معنای عبور از وظایف قانونی نیز محسوب می‌شود.
به گزارش جهان، آیت‌الله عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با فارس، درباره اهانت به مقدسات از سوی روزنامه بهار اظهار داشت: رعایت باورها و ارزش‌های اسلامی جزو وظایف شرعی و قانونی همه دستگاه‌ها، نهادها و مسئولان نظام است.

آیت‌الله کعبی با تاکید بر اینکه مسئولان نباید اجازه دهند به نام آزادی، مبانی اسلامی و حقوق عمومی خدشه‌دار شود، تصریح کرد: هتک مقدسات و توهین به ارزش‌های اسلامی نه تنها عبور خط قرمزهای شرعی است بلکه به معنای عبور از وظایف قانونی نیز محسوب می‌شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: اخیرا برخی اظهارات نابجا حتی در کسوت وظیفه قانونی و شرعی از سوی مسئولان گفته شده که خوب است این مسائل شرعی را به مراجع عظام تقلید و صاحبان فتوا واگذار کنند و این طور نباشد که مردم احساس کنند برخی مسئولان به خطوط قرمز شرعی پایبند نیستند.

وی تاکید کرد: اگر مردم احساس کنند مسئولی به مبانی دینی پایبند نیست موضع قاطع می‌گیرند.

آیت‌الله کعبی با اشاره به لزوم جلوگیری از تکرار توهین‌ها به مقدسات همچون دوره اصلاحات گفت: باید به قانون و شرع عمل شود و سخت‌گیری نکردن به معنای کوتاه آمدن از مواضع شرعی و قانونی نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *