جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲۲
۵۷
تشکر حجت الاسلام علوی از منتقدان

اقدام قابل تحسین وزیر اطلاعات/ علوی بخاطر نقل قول اشتباه از رهبر انقلاب عذرخواهی کرد

شنبه ۷ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۴
کد مطلب: 441363
سایت رسمی وزارت اطلاعات، اصلاحیه ای منتشر کرد که در آن وزیر اطلاعات ضمن عذرخواهی از معظم له و مردم شهید پرور در نقل اشتباه از رهبر انقلاب، از منتقدان که این خطا را گوشزد کردند قدردانی کرد.
اقدام قابل تحسین وزیر اطلاعات/ علوی بخاطر نقل قول اشتباه از رهبر انقلاب عذرخواهی کرد
گروه سیاست جهان نيوز ـ وزیر اطلاعات کشورمان هفته گذشته در برنامه نگاه یک گفت: « مقام معظم رهبری اعلام کردند که مسؤولان مذاکرات در برابر بی‌صداقتی آمریکا رفتار انقلابی از خود نشان دادند و تیم مذاکره‌کننده را افرادی متدین، امین، متعهد و شجاع خطاب کردند و حتی فرمودند که این خط تبلیغی دروغ که گفته می‌شود از خطوط قرمز عبور شده است صحت ندارد. »

پس از این اظهارت خبرنگار جهان تلاش کرد تا استناد سخنان وزیر اطلاعات را در سایت رهبر انقلاب پیدا کند که نتیجه جستجوها نشان داد چنین جمله ای از زبان رهبر معظم انقلاب اسلامی –حداقل در منابع رسمی- وجود ندارد و معظم له (در کنار ترسیم شفاف خطوط قرمز) هیچگاه طی ماه های اخیر سخنی از رد شدن یا نشدن از خطوط قرمز نظام توسط تیم مذاکره کننده نگفته اند. جهان نيوز منتشر شد.

اختصاصی جهان نيوز/ در برنامه نگاه یک مطرح شد

به گزارش جهان، پس از انتشار این موضوع، سایت رسمی وزارت اطلاعات، اصلاحیه ای در این خصوص منتشر کرد که در آن وزیر اطلاعات ضمن عذرخواهی از معظم له و مردم شهید پرور در نقل اشتباه از رهبر انقلاب، از منتقدان که این خطا را گوشزد کردند قدردانی کرد. متن اصلاحیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

در برنامه تلویزیونی نگاه یک از قول مقام معظم رهبری نقل شد که (این خط تبلیغی دروغ که از خطوط قرمز عبور شده است صحت ندارد) پس از مراجعه به متن سخنرانی معظم له ملاحظه شد که عبارت صحیح این است (این خط تبلیغی غیر صحیح که از برخی خطوط قرمز رسمی در جلسات خصوص صرف نظر شده است خلاف واقع و دروغ است)

ضمن پوزش از معظم له و مردم شهید پرور در نقل خطای بیان معظم له از منتقدین محترمی که ما را به این خطای در نقل توجه دادند صمیمانه سپاسگزاری می شود.

سید محمود علوی
وزیر اطلاعات

پذیرفتن خطا و عذرخواهی از مردم و تشکر از منتقد، رفتاری پسندیده و شایسته تقدیر است، که البته این روزها کمتر شاهد این گونه عذرخواهی ها از سوی دولت مردان هستیم. فروتنی آقای وزیر در این موضوع شایسته تقدیر است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مهدی ص
ایکاش ریاست محترم جمهور و بعضی از وزرای دولت از این حرکت درسی گرفته باشند .
حداقل من تفاوتی واقعی که مفهوم را عوض کند بین نقل و گفته ندیدم

کجاش تفاوت مفعومی و معنایی دارد لطفا راهنمایی کنید؟
کاملا مشخصه که ۱۸۰ درجه تفاوت دارن بخاطر همین عذرخواهی کرده
اولی که وزیر به اشتباه گفته یعنی عده ای به دروغ تیم مذاکره کننده رو متهم کرده اند که از خطوط قرمز عبور کرده
دومی یعنی اصل سخن مقام معظم رهبری یعنی اینکه عده ای ترویج می کنند که خطوط قرمزی که قبلا توسط نظام ترسیم شده بود در جلسات خصوصیی (یعنی جلسات معظم له با دولتمردان) نادیده گرفته شده و ایشان اجازه عبور از بعضی را داده اند که آقا فرمودند این حرف درستی نیست و مواضع ایشان همانی است که به عموم مردم می فرمایند
ممنون از توضیح روشنتون
هومن
جلسات خصوصی ذکر شده توسط رهبر، جلسات مسوولین داخلی در حضور رهبر بوده است، یعنی رهبری گفته اند که ایشان در حضور مسوولان کشور از خطوط قرمز اعلامی خود دست برنداشته اند. در حالی که صحبت وزیر اطلاعات یعنی رهبری گفته اند که مسوولان تیم هسته ای در جلسه با 5+1 از خطوط قرمز دست برنداشته اند.
جالب این است که برای مخاطب عادی صحبت رهبر کاملا شفاف و بدون ابهام بود و حتی روزنامه های طرفدار دولت هم برداشت خطا را نداشتند.
مهدی از مشهد
سلام
یک بار دیگه بادقت . مطالعه کن تفاوت را خواهی دید
کاسه داغتر از اش
آقا در دیدار دانشجویی درجمله ای به این مضمون فرمودند: اگر کسی نقل قول اشتباهی از رهبری بکنه طلاع میدیم و میگیم اصلاح کنه.
Iran, Islamic Republic of
آقای علوی ؛ ۱_ از رهبری عذرخواهی کردی ، لبانت بوسیدنی است
۲_ گناه کسانی که با گفته تو به اشتباه افتادند و عذر خواهی شما به گوششان نمیرسد چه می شود
از رسانه ملی مطلبی گفتی که صحت نداشت حال چند در صد شنوندگان کلام شما عذر خواهی را شنیدند پس جای کلام اول هیچ وقت پر نمی شود
این است که در روایت داریم که سخن مثل تیر است که شلیک شود به جای اول بر نمی گردد
یاشار
حداقل اینا عذرخواهی کردند آقای شریعتمداری که گفته رهبری قطعا از برجام راضی نیست در حالی که رهبری هم چی حرفی نزده است نه از رهبری و ننه از مردم عذرخواهی نکرده
Iran, Islamic Republic of
رییس‌جمهور هم گفتند برجام امضاء نشده و معلوم شد که امضاء شده !
آیا عذر خواهی خواهد کرد
t.z
تشکر از وزیر محترم و مهمتر از آن رسانه های هوشیار که در رسیدن به این تصممیم ایشان را یاری کردند.
بصير
چرا آدم کند کاري .............
به ساير دوستان هم در کابينه بفرماييد منتظر عذرخواهي هستيم..........
هومن
خداییش سوتی خفنی بود از وزیر اطلاعات
محسن
اینکار نشان دهنده اخلاق مداری ایشان است اما وزارت اطلاعات جای اشتباه کردن نیست!
هومن
نمی خواهم قضیه را کش دار کنم یا سر وته آن را هم بیاورم. اما این گونه اشتباه، از وزیری با این پست ، در نقل قول و استدلال از چنان مقامی در کشور، در چنان موضوعی، برای استدلال کردن برای چنان مقصودی، یک آژیر را به صدا در می آورد و به نظرمن باید پیامد هایی بیشتر از معذرت خواهی و حلال بودی خواستن داشته باشد. این نه از کینه جویی است، بلکه از هولناک بودن برخی اتفاقات احتمالی خبر می دهد که بالاخره یکی از آن ها درست است و هر کدام که درست باشد، با توجه به برخی اتفاقات مسبوق، فاجعه آفرین است و رسانه های نباید با یک "آفرین ، بارک الله به معذرت خوا هبودنت" از این موضوع بگذرند، یا حتی در این جا به بی طرف نمایی در برالبر دولت و یا حمله ی غیر مستقیم به دیگران بپردازند. قضیه مهم تر از چنین رفتارهایی است.
اگر خود وزیر از رهبری شنیده، که این تنها شنیدن یک نقل قول ساده است که حتی روزنامه های دلبسته ی دولت هم چنین اشتباهی نکرده ان و اصولا کلیه ی برداشت های ایشان را زیر سوال می برد، آن هم در وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی که جای اجتهاد و برداشت در مورد موضوعاتی به مراتب پیچیده تر و حساس تر درگیر در مسایلی از اطلاعات فردی افراد تا امنیت ملی کشوراست.
اگر به ایشان خبر داده اند، باید دید ماهیت این خبر رسانان چه کسانی است که اولا اخبار را صد وهشتاد درجه بر عکس به وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی منتقل می کنند، ثانیا آقای وزیر آن قدر از این افراد حتی در این موضوعات کلان تاثیر پذیر است؟!! این جا آژیر خطر شدید تر به صدا در می آید، آژیری که با حلال بودی طلبیدن از خانواده ی شهدا و رهبر کاری ندارد، با برخی صدمات جدی موجود است که به صدا در آمده است. نتاسفان حلال بودی خواستن در این موقعیت به عنوان یک پوشش در برابر دید عمیق تر عمل می کند. حلال بودی این جا چه معنی می دهد؟ کسی مرا توجیه می کند؟
فقط برای یاد آوری، به دوستان پیشنهاد می کنم سخنان آقای رسایی در جلسه ی رای اعتماد به ایشان را یک بار دیگر ببینید که به طور شگفت انگیزی در حال وقوع مو به مو است و خدا نکند که بقیه ی آن هم رخ دهد. هم چنین عملکرد وزارت اطلاعات در اتفاقات سال 92 در جنوب شرق کشور را دوباره به یاد آورید که چه کسانی را برجسته کردند و چگونه عمل کردند و بعدها در مدرسه ی حقانی از انجام آن ابراز پشیمانی کردند. حلال بودی طلبیدن یک سنت حسنه است، ولی این موقعیت موقعیت حلال و حرام فردی که نیست ، الزامات دیگری را می طلبد که تا قبل از وقوع اتفاقاتی مانند رخدادهای سال 77 و 78 وزارت اطلاعات، می بایست مورد نظر قرار گیرد.
معنای دو تا جمله خیلی با هم فرق داره؟ احمدی نژاد عزیزتون تاج سرتون سرورتون اینهمه دروغ گفت تهمت زد نسبت های ناروا داد از این غلط های ملالغتی هم ازش نگرفتید
هومن
تمرکز شما کمی پایین نیست دوست من؟
عین سین
Iran, Islamic Republic of
علاوه بر تمرکز ، تفکرش هم همین طور است، اما ما خوشحال نیستیم که با این تیپ روبرو هستیم، کاش بیشتر متوجه بودند.
شما واقعا مصداق ... ، مطمئنید شما گفتید؟
شازده
Iran, Islamic Republic of
احسنت.
Iran, Islamic Republic of
انتقادات جواب داد
خوب است
امین
احسنت مرحبا
سیاح
Iran, Islamic Republic of
کاش رییس جمهور هم یاد بگیرد !
ن
Iran, Islamic Republic of
برک الله وزیر

هرچند توی نقل قولت 180 درجه حرف رو عوض کرده بودی، برک الله.
علی
وای به روزی که بگندد...!؟
Iran, Islamic Republic of
هر کسی ممکن است اشتباه کند...
ما که از نیت ایشون خبرنداریم... اما وظیفه داریم این عذرخواهی رو تقدیر کرده و بپذیریم
الي
Iran, Islamic Republic of
واقعا جاي تشكر داره. اقاي علوي واقعا نشون دادي مرد بزرگي هستي.
احمدی نژاد ستیزی را دشمنانش یعنی آن خانواده فتنه گر بی بصیرت راه اندازی کردند .
درود بیکران بر احمدی نژاد بت شکن .
سید مصطفی
ای کاش روحانی هم......
شریف
دوستان عذر خواهی از اشتباه کار پسندیده هست و درخور تشویق. به نقل قول اشتباه وزیر انتقاد به جا بود والان تحسین.باشد که عمل عذرخواهی در بین مسولین در صورت اشتباه باب شود.
مسعود دیپلمات
Romania
تیری که رها شد به کمان باز نگردد! حرف زده شده اثر خود را کرده و معذرت خواهی دردی را دوا نمی کند. پیشنهاد می کنم حقوق نامبرده تا زمان انتخابات توقیف گردد.
Iran, Islamic Republic of
نامبرده! بابا جوگیر نشو تورو خدا!
سیدرضا
گرچه کار مثبتی انجام دادند، اما بعد از گذشت 5 روز و اعتراض رسانه های جمعی و حتی صدا و سیما یه کمی دیر به نظر میاد!
ولایی
عالی است این روحیه و این فرهنگ . دست مریزاد جناب وزیر .
گمنام
Iran, Islamic Republic of
از وزیری مثل وزیر اطلاعات بعید بود !!!!!!!!!!!!!!!!!!! چون اولین اشتباه در این وزارتخانه آخرین اشتباه خواهد بود ..... سربازان گمنام .. بیدار باشید . دشمن در کمین است .
رامین
افرین به این جرات
Iran, Islamic Republic of
وزیر محترم اطلاعات که باید خیلی باهوش و بافراست باشد اشتباه کوچکی میکند وای به حال وزارت خانه های دیگه
میثم
سلام
ممنون وزیر جان
احسنت، الحق که سید بزرگواری هستی
Iran, Islamic Republic of
این خط تبلیغی غیر صحیح که از برخی خطوط قرمز رسمی در جلسات خصوص صرف نظر شده است خلاف واقع و دروغ است
شما که غیررسمی هستی یاد بگیر ..همش اینو تبلیغ می کنی
حامد
United States
یک درس عملی برای همه ، که انسان با پذیرش اشتباهش چیزی ازش کم نمی شود بلکه شخصیت خود را نشان می دهد و یک نکته مثبت برای جهان نیوز که امیدوارم در آینده تقویت شود
سعید
سئوال مهم اینکه : آقای وزیر اشتباهی فهمیده بود و یا در بیان و ادبیات موضوع بدون توجه جمله و مفهوم آنرا بالعکس نموده و یا قصد و غرض خاصی در کار بوده که دیگر با عذرخواهی نمیتوان مشکل را حل نمود ! البته با مجلسی که داریم باید هر روز شاهد به انحراف کشانیدن فرمایشات امام و رهبری عزیز باشیم و هیچکس هم صدایش در نیاد !
عمار
Iran, Islamic Republic of
درود بر وزیر مسئولیت پذیر.
ای کاش مسئولین و ما ادراک مالبورسیه .بنزینهای الوده.وسابر گفته های مسئولین در رسانه ها که بعد از بررسی توسط مجامع ذیصلاح کذب بودن انها اثبات شد نیز .از خوانندگان مطالب ومخاطبان که به شعور انها اهانت شده معذرت خواهی میکردند.
عمل بسیار خوبی بود باید سرلوحه کار همه مسئولین قرار بگیرد.
Romania
این آقا حق اشتباه ندارد بنابراین معذرت خواهی اش اصلا فایده ای ندارد
هومن
کاملا درست است ولی الان کسی حواسش به این قضیه نیست و دارند حالت تحسین کنندگی خود را ارضا می کنند.
طلبه حوزه علمیه قم
آفرین بر آقای شجاع....
حیف.....
وزیر اطلاعات ما باید زرنگتر این حرفا باشه.
منتقد
بعید میدونم جناب وزیر این سخن آقا رو درست نفهمیده باشه!!!!
بازم جای شکرش باقیه...
روحانی درس بگیر
نگهبان
دو حالت دارد:
یا فهمیده بود و حرفی زد برای خوش آمد دیگران!!! که وای به حالش!!!
یا هم که کلام رهبری رو نفهمیده بود!! که باز هم بدا به حالش که هنوز موضع رهبری نظام رو نفهمیده!!!
کلا متاسفم که باید با فشار جامعه سر عقل بیاییم!!!
جناب حسن روحانی در همین حد هم نمیتونی جبران کنی؟!!!!
Iran, Islamic Republic of
ایشون باید این مطلب رو در همان برنامه نگاه یک اعلام کنند
نه در سایت وزارت که افراد به ندرت به آن مراجعه می کنند
سید محمود نظم بجنوردی
آقای علوی شما بهتر است بروید به همان پسر معنویتان برسید
یاشار
باز جای شکر دارد که در این دولت هم رئیس جمهور و هم وزرا در صورت متوجه اشتباه خود عذرخواهی میکنند اما شما یک نمونه از دولت گذشته بیارید که بابت اشتباهات عدیده خود از ملت یا رهبری عذرخواهی کنداین نشانه اعتدال این دولت است
از اینکه بعد از انقلاب اولین وزیری هستی که عذر خواهی کردی از شما تشکر میکنم.این عذرخواهی اگرچه باعث به غلط افتادن قشر زیادی از مردم شد ولی ماهی رو هر وقت از آب بگیری تازه .ممنونم
الي
Iran, Islamic Republic of
اقا ياشار فقط دنبال تخريب نباش . بنده مخالف سرسخت دولت اقاي روحاني هستم، اما انصاف دارم.
جهت اطلاع:: اقاي حسيني وزير اقتصاد احمدي نژاد در مجلس از مردم و نماينده ها معذرت خواست، يادم نيست بابت چ بود!
خخخخخخخ
روحانی ! از وزیرت یاد بگیر.
سید حسین
Iran, Islamic Republic of
گرچه این کار از نظر اخلاقی مهم است اما باید به ایشان وسایر وزرا ورئیس جمهور تذکر داده شود که خطا نکننند زیرا آب رفته را به جوی نمی توان باز گرداند آقای وزیر در ارزیابی دولت قبل وتمجید بیش از حد از دولت فعلی طریق افراط در پیش گرفت واز دایره انصاف خارج شد
Romania
به هر حال بنده خدا کاری که می خواست رو انجام داد. توی رسانه ی ملی پخش شد. اونایی که قرار بود استفاده ببرند ، بردند!!!
عذر خواهی اون هم فقط به صورت بیانیه !!!!
حداقل توی یه برنامه ی تلوزیونی اگه این کار انجام می شد شاید بخشی از اثر سناریوی محتمل!! رو کاهش می داد
در کل باید گفت که خیلی خوب دارند پیش می برند!