پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۹

افزایش نگران کننده زندگی مجردی دختران

شنبه ۷ اسفند ۱۳۸۹ ساعت ۰۹:۴۸
کد مطلب: 157963
یک آسیب شناس و متخصص علوم رفتاری از افزایش ۳۰ درصدی زندگی مجردی دختران خبر داد و گفت: افزایش زندگی تک زیستی، گسترش پذیرش دختران در دانشگاهها و مراکز علمی و اشتغال آنها در سازمانها و نهادهای دولتی و خصوصی باعث افزایش زندگی مجردی دختران شده است.
مجید ابهری در گفتگو با مهر افزود: شروع زندگی مجردی در دختران از زندگی دانشجویی آغاز شده و از آنجا که این نوع زندگی تمرین مستیقم برای زیستن است دختران به این نوع زندگی عادت می کنند بطوریکه حتی بعد از پایان تحصیلات نیز به آن ادامه می دهند.

این آسیب شناس اجتماعی تاکید کرد: بروز این پدیده باعث گسترش خانواده های تک نفره و دشواری تشکیل خانواده می شود.

به گفته ابهری، افزایش فاصله خانوادگی از نگاه فرهنگی، یافتن استقلال مالی و عدم علاقه دختران به بازگشت باعث شده هر سال تعداد آنها روند صعودی پیدا کرده و نتیجه آن بروز و تعمیق گسست نسلی شده است.

این متخصص علوم رفتاری با تاکید بر اینکه پیشگیری از جابجایی دختران هنگام تحصیل و یا پذیرش آنها در دانشگاههای محل تولد و حضور در خانواده ها از جمله مواردی است که مانع زندگی مجردی دختران می شود، گفت: سیاستهای تشویقی دختران برای زندگی با خانواده ها از یک طرف و گسترش فرهنگ ازدواج در دوران تحصیل از سوی دیگر می تواند از وقوع فاصله عاطفی میان دختران و خانواده ها جلوگیری کند.

به گفته وی، افزایش زندگیهای مجردی ناهنجاریهای رفتاری را در پی دارد به همین دلیل می توان با اتخاذ سیاستهای مناسب از وقوع آن جلوگیری کرد.

وی افزود: همچنین تشکیل خوابگاههای دانشجویی دخترانه در دوران تحصیل می تواند از دیگر اهرمهای کاهش دهنده زندگی تک سیستمی باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


پسرهارا بفرستيد سربازي و دختران را به جاي سربازي بفرستيد دانشگاه
من يه پسر 30 ساله به دليل توقع بيش از حد دختران و هزاران مشكل ديگر كه دليلش اصليش را همين قضيه مي دانم .چند بار كه خواستگاري رفتم هيييچ ديگه برا ازدواج اقدام نمي كنم
Latvia
وقتي ماديات تا اين حد اولويت اول زندگي مي شود، وقتي به بهانه استقلال مالي و اجتماعي دختران اينگونه بر طبل افكار فمينيستي آنهم در جامعه سنتي و اسلامي ايران كوبيده مي شود، وقتي مهريه هاي سنگين و هزينه هاي سرسام آور ازدواج با شيوع مرگبار چشم و هم چشمي انگيزه ازدواج و زندگي مشترك را در جوانان و خانواده ها كاهش داده ، وقتي براحتي آب خوردن طلاق در دو بعد عاطفي و فيزيكي بين زوجين جاري مي شود، وقتي با پز روشنفكري احترام به بزرگترها و كانون خانواده به بازي گرفته مي شود، وقتي برخي خانواده ها به بهانه مشغله كاري تربيت و نظارت بر فرزندان را فراموش كرده باشند و ...
آنوقت افزايش آسيبهاي اجتماعي از جمله زندگي مجردي دختران بديهي است!
Iran, Islamic Republic of
این نتیجه استخدام وسیع دختران در همه نهاد ها و سازمانها، از پتروشیمی و پالاشگاه ،اتش نشانی ،نیروی انتظامی تا ارتش.
پسرامون از بیکاری نمی تونن ازدواج کنند و باید از فرط بیکاری یا معتاد بشن و یا برن دنبال کار خلاف. بعد دختر خانوما هم خرسند از فتح مفتخرانه دانشکاه ها حالا در حال تسخیر تمام ارکان این مملکت هستن . و جالب تر اینکه مسولان هم با تمام وجود به آن افتخار می کنند و به آن می بالند!
اشتغال بکار بانوان محترم متاسفانه کاهش بسیار زیاد بازار کار برای پسران را در بر داشته ،در صورتیکه با اشتغال پسران ، حتما روند تشکیل خانواده های جدید بصورت عادی ادامه می یافت و این همه معضلات اجتماعی را نداشتیم . فرصت های شغلی پسران به خطر افتاده و نتیجه آن بیکاری پسران و متاسفانه روی آوردن پسران به مشاغل کاذب و یا مشاغل... گردیده است و این زنگ خطری جدیدی برای نسل کنونی و آینده این مملکت می باشد . گرچه تحصیلات حق تمام افراد جامعه است ، لکن اکثر دختران نه بعنوان بالا بردن سطح معلومات علمی بلکه بعنوان کسب در آمد بدنبال تحصیلات میروند و نتیجه آن بیکاری برای پسران و معضلات اجتمایی برای جامعه است !!
Iran, Islamic Republic of
برای جامعه شناسی باید به اندازه پزشکی و مهندسی ارزش قائل شد. امروز جامعه ما دچار این وضعیت شده چون مهندسان ما کار فرهنگی و اجتماعی می کنند و جامعه شناسان و فرهنگیان ما کاغذ روزنامه ها را سیاه می کنند!!
United States
وقتی‌ برای دخترها امنیت مالی بعد از ازدواج وجود نداره و تو خانواده مردها بخاطر اینکه پول در میارن هر کاری دلشون بخواد میکنند و هر بلائی سر دختر معصوم میارن جرات حرف زدن نداره، بقیه دخترها برای فرار از چنین بلاهایی به این فکر میفتن که قبل از ازدواج دستشون توی جیب خودشون بره تا دو روز دیگه بخاطر یک قرون دوزار پول دستشون جلوی شوهرشون دراز نباشه.
پسر های بیکار دختر های با حقوق 150 هزار تومان ؛ کدام شرکت از این موضوع بدش میاد
Iran, Islamic Republic of
یکی از مشخصات بارز ما ایرانیان این است که در مواجهه با مشکلات صورت قضیه را پاک می کنیم. یعنی خیلی راحت می گوییم کار و تحصیل را باید دور از دسترس زنان نگه داشت تا کما فی السابق توسری خور باقی بمانند! چرا تعداد دخترها در دانشگاه بیشتر است؟ چون نمی خواهند مثل نسل گذشته شان بی پناه باشند. چرا کار می کنند؟ چون نمی خواهند برای خرید یک لباس یا دادن کادو به پدر و مادرشان التماس کنند و منت بکشند. حال اگر مردان جامعه نمی خواهند خواست های انسانی زنها را در نظر بگیرند، ‌آسیب اش متوجه خودشان می شود. اگر در زندگی مشترک حق طلاق برای زنها هم گنجانده شودمطمئن باشید میزان مهزیه ها هم کاهش خواهد یافت. اما الان اگر دختری شرط ضمن عقد را حق طلاق بگنجاند از همان ابتدا به ناسازگاری و نشوز متهم می شود.
بله دخترانی که 5 سال حق شرکت در کنکور را دارند باید هم درصد بیشتری از آنان در کنکور پذیرفته بشن ، و بازار کار بیشتری را هم تصاحب کنن و باعث فلاکت جامعه شوند.