پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

"بسیج" محور مهندسی فرهنگی جامعه

پرویز سالاری
جمعه ۶ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۱۰
کد مطلب: 457861
تنها راه پیشگیری از نفوذ دشمن ترویج فرهنگ بسیجی است. بسیجی هرگز در زمین دشمن بازی نمی کند.
جهان نيوز - پرویز سالاری*: پنجم آذر سالگرد تشکیل بسیج یادآور خاطره خلق بزرگترین و عزیزترین نهادی است که به تعبیر امام ( ره ) "تشکیل آن را از الطاف جلیله خداوند و شجره طیبه و درخت تناور و پرثمری که شکوفه های آن بوی بهار وصل و طراوت یقین و حدیث عشق می دهد ، داشته است" و به تعبیر مقام معظم رهبری "بسیج حقیقی شبیه افسانه هاست که برای جوانان شورآفرین ، برای دوستان امیدآفرین و برای دشمنان بیمه آفرین است".

هفته بسیج فرصت خوبی برای یادآوری آن روزها و روزهای پس از آن ، هر روز و هر هفته از آن بسیج است و راه نجات نیز حضور جانانه بسیجیان در همه میدان ها باید باور کرد که تنها راه نجات کشور احیاء فرهنگ بسیج و تفکر بسیجی در همه عرصه ها است . از دیدگاه مقام معظم رهبری ، بسیج و بسیجی مسئولیتی سنگین برعهده داشت و توانست یک ارتش معنوی مردمی را پایه ریزی کند . به طوری که امام خمینی (ره) در مورد بسیجیان قهرمان فرمودند : "شما آینه مجسم مظلومیت ها و رشادت های این ملت بزرگ ، در صحنه نبرد و تاریخ مصور انقلابید ، شما فرزندان مقدس پرچمداران عزت مسلمین و سپر حوادث این کشورید . شما یادگاران و همسنگران و فرماندهان و مسئولان بیداردلانی بوده اید که امروز در قرارگاه محضر حق ماوا گزیده اید . من به طور جد و اکید می گویم که انقلاب و جمهوری اسلامی و نهاد مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که بحث از بزرگ ترین سنگرهای دفاع از ارزش های الهی نظام ما بوده و خواهد بود به وجود یکایک شما نیازمند است . چه صلح باشد و چه جنگ."

رهبر معظم انقلاب بارها از نفوذ دشمن صحبت می کنند تنها راه پیشگیری از نفوذ دشمن ترویج فرهنگ بسیجی است. آقا فرمودند "مقابله با نفوذ اعتقادی از طریق ایمان عمیق و نفوذ ناپذیر صورت میگیرد . در حوزه سیاست نیز وقتی دشمن می خواهد نفوذ سیاسی کند اگر تفکر بسیجی در حوزه سیاست خارجه وجود داشته باشد شما در مقابل دشمن می ایستید و او را وادار به عقب نشینی می کنید . ما اگر در عرصه سیاست در سالهای اخیر با مشکل برخورد کردیم به این دلیل بود که از تفکر بسیجی فاصله گرفتیم ."

بسیجی می داند که  استکبار چه کار می خواهد بکند و دشمنان ما چه کسانی هستند و از کجا نفوذ می کنند و در جبهه بندی های امروز جهان نقش واقعی خود را ایفا کند . بسیجی هرگز در زمین دشمن بازی نمی کند. بسیجی بایستی با بصیرت باشد و پیچیدگی های زمانه را درک کند.

اول بصیرت ، قدرت فهم و تحلیل و بعد هم صبر، مقاومت و ایستادگی بسیج به عنوان یک عنصر تاثیرگذار ظرفیت عظیمی در تمام عرصه های ملی و حتی منطقه ای و جهانی به منصه ظهور رسانده است.

برای مقابله با نفوذ دشمن بایستی حرکتی نهضت گونه شکل بگیرد و بسیج در این زمینه ظرفیت های زیادی دارد که بایستی آنها را ساماندهی کند زیرا دشمن با تمام ظرفیت به میدان آمده است . بسیج باید در این راستا از همه ظرفیت های من جمله رسانه ، دانشگاه ، تعلیم و تربیت و فضای مجازی را مورد توجه قرار داده و در این برهه از زمان بزرگترین دستاورد بسیج ، مهندسی فرهنگی برای مقابله با ناتوی فرهنگی دشمن است.

بسیج با ارتقای سطح بصیرت ، عقبه فرهنگی انقلاب اسلامی ، گسترش دامنه فعالیتهای فرهنگی ، ایجاد راه های مشروع برای ارضای نیازهای مردم ، استفاده از دیپلماسی عمومی تبیین به موقع فرمایشات مقام معظم رهبری ، ساماندهی ظرفیتهای اقشار مختلف مردم می تواند با تمرکز بر توسعه فرهنگی و عملیات رسانه ای بویژه در فضای مجازی ناتوی فرهنگی دشمن را مهندسی فرهنگی نموده و به اهداف ذیل نائل آید.

1 – بسیج می تواند ابعاد مختلف این تهدید و جنگ را با اشراف کامل اطلاعاتی رصد و اقدامات پیشگیرانه ای را بر روی نوع تهدید و زمان وقوع آن تعبیر نماید.

2 – بسیج با برگزاری جشنواره های فرهنگی و هنری استانی درخصوص بازی های رایانه ای و انیمیشن ، فیلم سازی و ادبیات با موضوع جنگ نرم به مقابله با این جنگ به پا خیزد.

3 – بصیرت دهی برای مقابله با این جنگ نرم به اقشار مختلف جامعه نیز یکی از راه کارهای مبارزه با جنگ نرم در بسیج است . بسیج می تواند با انتشار ماهنامه و هفته نامه درخصوص نحوه مقابله با جنگ نرم و توزیع آن بین ارباب رجوعان نسبت به آگاهی دهی و بصیرت دهی اقشار جامعه اقدام نماید.

4 – یکی از اهداف دشمنان انقلاب اسلامی در جنگ نرم ایجاد فاصله بین رهبران انقلاب با مردم است . بسیج با تبیین به موقع فرمایشات رهبری معظم انقلاب می تواند برای مقابله با این توطئه  وارد عمل شود ؛ چرا که تنها راه شکست بن بست ها ، توجه به فرمایشات ولایت فقیه به عنوان عامل وحدت بخش جامعه اسلامی است.

5 – کارمند به عنوان عضو خانواده مهم ترین تاثیر را بر کوچک ترین و اصلی ترین نهاد جامعه دارد در صورتی که یک کارمند آگاه شود ، خانواده آگاه شده و با آگاهی خانواده ها جامعه آگاه شده است ، بسیج می بایست برنامه های مدونی برای کارمندان داشته باشد و با برگزاری نشست ها و همایش ها و اردوهای زیارتی تفریحی راهیان نور برای کارمندان  و خانواده های ایشان نسبت به آگاهی دادن به این قشر جامعه اقدام نماید.

بسیج با استفاده از ظرفیت های فراوانی که در اقشار مختلف من جمله بسیج رسانه ، بسیج هنرمندان با اشراف اطلاعاتی جنگ نرم و پروژه نفوذ را رصد کند و اقدامات پیشگیرانه را انجام دهد و با شناخت به موقع ناتوی فرهنگی دشمن و مهندسی فرهنگی متناسب با آن به دشمن اجازه ندهد با نفوذ بر خواص بی بصیرت در داخل کشور بار دیگر همانند فتنه 88 دشمنان سی ساله نظام اسلامی اعم از آمریکا ، صهیونیزم ، سلطنت طلب و منافقین بر سر یک سفره جمع شوند و در صدد براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی برآیندو
*عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *