پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون ایران در جمع تعاون‌گران

تعاونی‌ها در مقیاس بزرگ راه‌اندازی می‌شوند

چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۰۸
کد مطلب: 417568
مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون ایران در جمع تعاون‌گران با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی‌، تعاونی‌هایی در مقیاس بزرگ راه‌اندازی خواهند شد، گفت: به دنبال بازگشت اعتماد به تعاونی‌ها و ضمانت سهام آنها در سیستم اقتصادی هستیم.
به گزارش جهان به نقل از فارس، مهدی حسین‌نژاد، مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون ایران با اشاره اینکه صندوق در راستای سیاست‌های خروج غیر تورمی از رکود سال گذشته نسبت به طراحی محصولات جدید از جمله تضمین معاملات جهت تامین نیاز واحدهای تعاونی و رفع مشکل سرمایه در گردش اقدام کرد، اظهار داشت: برای اجرایی کردن این محصولات با تامین کنندگان عمده مواد اولیه و کالا در بخش تعاون، مانند شرکت سهامی پشتیبانی امور دام کشور، اتحادیه مرکزی شرکت‌های تعاونی تولید روستایی کشور و بورس کالای ایران و شرکت بازرگانی پتروشیمی ایران تفاهم نامه منعقد کردیم.

وی افزود: این صندوق در سال ۹۳ ضمن گسترده کردن حلقه‌های حمایتی خود در بخش تعاون، تعامل موثرتری با اتحادیه‌ها از جمله اتحادیه سراسری تعاونی‌های تامین نیاز صنایع پایین دستی پتروشیمی، اتحادیه سراسری تعاونی‌های تخصصی فولاد و معدن، اتحادیه تعاونی‌های صنف تولید خوراک دام و طیور آبزیان کشور برقرار کرد.

حسین نژاد تأکید کرد: در سال جاری تعداد مصوبات جدید از کل مصوبات از بدو تاسیس صندوق تا پایان سال ۹۲ عبور کرده و رکورد منحصر به فردی به جا گذاشته است.
مدیرعامل صندوق سرمایه‌گذاری تعاون ایران با اشاره به اینکه طبق آمارها میزان ضمانت‌های صادره نسبت به سال گذشته با رشد ۶۰ درصدی روبه‌رو بوده و با توجه به به سیاست‌ها پیش بینی می‌شود، در سال ۹۴ خدمات صندوق رشد قابل توجهی داشته باشد.
وی افزود: با ایجاد تعاونی‌های با مقیاس بزرگ‌تر سهام آنها را ضمانت کرده و برای عموم عرضه می‌کنیم. این روش شرایطی دارد که در آینده اعلام خواهد شد.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون ایران با تاکید بر اینکه روند صدور ضمانتنامه به یک روز رسیده است، گفت: برای مناطق محروم و شرکت‌های دانش‌بنیان تا ۸۰ درصد تسهیلات ضمانت‌نامه صادر می‌شود.

وی با ارائه آماری درباره میزان صدور ضمانت‌نامه در ۴ سال گذشته گفت: در این مدت ۱۶۰ میلیارد تومان ضمانت‌نامه صادر شد و شرکت‌های تعاونی امسال با اجرای تفاهم‌نامه‌ای رتبه‌بندی خواهند شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *