پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۲

قالپاق دزدي كه مجري VOA شد+عکس

سه شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۱۵
کد مطلب: 225769
پشت پرده كاركنان رسانه هاي ضد انقلاب از جمله بي بي سي فارسي و صداي آمريكا پر است از فساد و سوابق سوئي كه دربعضي موارد از شدت زننده بودن، جزئياتش قابل بازگوكردن نيست.
به گزارش جهان به نقل از وطن امروز؛ حواشي پشت دوربين بي بي سي فارسي درماه هاي اخير فقط بخشي از آن چيزي است كه بعضا توسط خود پرسنل بنگاه سخن پراكني بريتانيا افشا مي شود.

تلويزيون فارسي صداي آمريكا (VOA) نيز از اين قاعده مستثني نبوده است و حضور تبهكاران، مفسدان اخلاقي و اقتصادي به عنوان مجري، كارمند و ... در اين شبكه مشكلات بسيار زيادي را براي مديران بالادستي به وجود آورده است.

در همين زمينه "وطن امروز" اطلاعاتي را درباره يكي از كاركنان VOA به دست آورده است كه خود گوياي نوع افرادي است كه اين شبكه ها اقدام به جذب آنان مي كنند.

"آرش سيگارچي" كه اكنون در صداي آمريكا مشغول به فعاليت است در سال 1375 مرتكب 2 فقره سرقت (سرقت اسباب و اثاثيه و طلاهاي منزل فردي به نام محمد جواد ثنايي و سرقت قالپاق هاي اتومبيل فردي به نام محمد نقي مهرورز) شده است.



سيگارچي همچنين پيش از اين سابقه ارتباط نامشروع با يكي از اهالي منطقه گلسار (گيلان) را داشته كه در ارتباط با اين جرائم توسط نيروي انتظامي  بازداشت مي شود.

پس از رسيدگي قضايي به موارد مندرج در اين پرونده طي حكمي به شماره 75/6515 از سوي شعبه دادگاه عمومي شهرستان رشت محكوم شده كه درمورخ 30/7/1376 پس از ارجاع به دايره اجراي احكام به تحمل 3 ماه و يك روز حبس و جزاي نقدي محكوم شده است.

آرش سيگارچي مدتي را نيز در يكي از نشريات محلي گيلان سردبير بوده است.

قالپاق دزد ديروز و كارمند امروز VOA در سال هاي 82 و 83 براساس موارد اتهامي همچون ارتباط با عناصر ضد انقلاب خارج از كشور، فعاليت تبليغي عليه نظام جمهوري اسلامي، توهين به پيام اكرم (ص)، توهين به مراجع تقليد، توهين به بنيان گذار كبير انقلاب اسلامي و رهبر معظم انقلاب و... بازداشت و تحت پيگرد قضايي قرار گرفته و به 3 سال حبس محكوم مي شود.

سيگارچي پس از گذرندان 13ماه حبس براي مداو از زندان مرخص شده و در فرصت پديد آمده کشور را به مقصد آمريکا ترک مي کند.

نامبرده پس از خروج از کشور، ضمن اخذ پناهندگي سياسي از دولت آمريکا، با توجه به ارتباطاتي که در زمان حضور در کشور با عوامل صداي امريکا داشته به اين شبکه پيوسته و از آن زمان تاکنون به عنوان يکي از مجريان فعال VOA به شمار مي آيد.

با توجه به اقدامات قالپاق دزد VOA عليه نظام جمهوري اسلامي از سوي سازمان ديده بان حقوق بشر جايزه بين المللي هلمن به وي اعطا شده است.

سيگارچي در پاره اي موارد ضمن برقراري ارتباط با عناصر داخلي به شيوه منافقين به جمع آوري اخبار و اطلاعات مربوط به امور نظامي و دفاعي کشور پرداخته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
تف به غیرتش
خاک دوعالم برسرش کنن