سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۱
۲

آیت‌الله علم‌الهدی:مردم ‌در فشار اقتصادی اند

پنجشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۲۷
کد مطلب: 355567
امام جمعه مشهد گفت: در چارچوب مدیریت جهادی، دیوان محاسبات باید ورای اشخاص و نهادها به بررسی عملکرد دستگاه‌ها پرداخته و گزارش دهد تا جلوی تخلفات گرفته شود.
به گزارش جهان به نقل از فارس از مشهد، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در دیدار اعضای دیوان محاسبات خراسان رضوی با اشاره به طرح موضوع اقتصاد مقاومتی توسط رهبر انقلاب اظهار داشت: دشمنان اسلام و انقلاب امروز مسائل اقتصادی را برای ضربه زدن ملت ایران انتخاب کرده و روی آن متمرکز شده‌اند.

وی با تأکید بر نقش دیوان محاسبات در اجرای این سیاست‌ها افزود: صرف ارزیابی عملکرد دولت و ارائه گزارش، رافع مشکلات و چالش‌ها نیست و در این زمینه، مدیریت جهادی لازم است که در درجه اول به این دیوان برمی‌گردد.

امام جمعه مشهد یادآور شد: در چارچوب مدیریت جهادی، دیوان محاسبات باید ورایاشخاص و نهادها به بررسی عملکرد دستگاه‌ها پرداخته و گزارش دهد تا جلوی تخلفات گرفته شود.

به گفته وی، نظارت دیوان محاسبات و اسباب و لوازم آن باید به روز باشد تا بتواند هم تخلفات را شناسایی و هم با آن برخورد کند.

عضو مجمع خبرگان رهبری تصریح کرد: یکی از مشکلات موجود، عدم نظارت و حسابرسی از افرادی است که در منصب کار قرار دارند و تا زمان بازنشستگی، مورد حسابرسی قرار نمی‌گیرند که پس از آن به هیچ دردی نمی‌خورد در حالی که فرآیند نظارت دائمی بوده و در طول زمان انجام شود تا روحیه افراد تقویت شده و به سلامت ارکان نظارتی خدشه‌ای وارد نشود.

امام جمعه مشهد در ادامه با اشاره به اینکه در دولت گذشته گزارشات دیوان محاسبات به مجلس داده می‌شد تا پیگیری شود، افزود: مشکل این است که چون تخلف صورت گرفته و اموالی از بین رفته و حال به مجلس ارائه شده، اختلاف بین دو قوه به وجود می‌آمد که خوشایند نیست.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه استاندار در هر استان گفت: استاندار به عنوان نماینده دولت باید به مسئولان استان مشکلات و تخلفات را گوشزد کند اما شاهدیم زمانی که وزرا و یا دیگر مسئولان به مشهد مسافرت می‌کنند از آنجا که قبلاً موضوعات بین مدیرکل اداره مربوطه و آن مسئول مطرح شده و بعضاً مشکل حل می‌شود، در این میان استاندار جایگاه خود را از دست می‌دهد و به مشکلات وقوف پیدا نمی‌کند.

آیت‌الله علم‌الهدی یادآور شد: مردم در حال حاضر در فشار اقتصادی قرار دارند و برخی نهادها نظیر تعزیرات حکومتی در زمینه کشف و برخورد با تخلفات، آن چنان که باید به وظیفه خود عمل نمی‌کنند که باید در این زمینه فکری شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حالا یادت آمده
یزدی
Iran, Islamic Republic of
باسلام
لااقل یکی روحانی پیدا شد حرف دل مردم را زد
خداوند حرف شما را به دل مسئولین وروحانی بیندازد تا دست از سر یارانه مردم بردارد
خیلی ها با این پول زندگیرا می گذرانند