جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۴
۶

خوش خدمتی BBC برای ملک سلمان در سواحل فرانسه+عکس

سه شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۵۲
کد مطلب: 435667
از این پس هر جای دنیا اعتراضی به سران آل سعود بشود منتظر باشید تا شبکه بی بی سی فارسی به عنوان حامی این رژیم وارد صحنه شده و به تخریب معترضان بپردازد!
خوش خدمتی BBC برای ملک سلمان در سواحل فرانسه+عکس
به گزارش جهان به نقل از جام نیوز، سفر ملک سلمان پادشاه عربستان به فرانسه برای خوشگذرانی و گذراندن تعطیلات تابستانی، جنجال بی‌سابقه‌ای در این کشور بر پا کرده است.

وی که در کوران حمله جنگنده‌های آل‌سعود به زنان و کودکان بی‌دفاع یمن، تصمیم به خوشگذرانی در سواحل منطقه فالوریس فرانسه گرفته، بیش از هزار نفر همراه با خود به این سفر برده است.

سفارت عربستان در فرانسه نیز در استقبال از هیئت پادشاهی ۴۰۰ اتاق را در هتل‌های لوکس «لاکروازیت وی کن» و ۴۰ اتاق دیگر را در "کاپ دانتیب" رزرو کرده است و ۳۰۰ نفر از نزدیکان ملک سلمان نیز در ویلایی در خلیج ژوان اقامت خواهند داشت.


بسیاری از فرانسوی‌ها در این فصل همه‌ساله برای استفاده از نور آفتاب و بهره جستن از سواحل و شن‌های گرم آن به این منطقه می‌روند، اما در سال جاری، توریست‌ها و شهروندان فرانسوی‌ با صحنه‌ای غیرمتعارف و متفاوت از سال‌های قبل مواجه شدند، چراکه مقامات فرانسوی تدابیر امنیتی ویژه‌ای در اطراف این سواحل اتخاذ کرده‌ و برای تأمین امنیت شاه سعودی و همراهانش سواحل این منطقه را به‌روی عموم بسته‌ و مسئولان گارد ساحلی نیز کشتیرانی در شعاع ۳۰۰ متری مقابل ویلای پادشاه عربستان را ممنوع اعلام کرده‌اند.

موقعیت مکانی ساحل اختصاصی پادشاه عربستان


این اقدام دولت فرانسه موجب اعتراض گسترده مردم فرانسه و امضای یک نامه با بیش از ۱۰۰ هزار امضا خطاب به رئیس جمهور این کشور برای عدم ایجاد محدودیت در استفاده مردم از مناطق تفریحی کنار دریا به دلیل حضور سران رژیم آل سعود گردید.

فاصله ویلای پادشاه عربستان با ساحل اختصاصی


این مساله باعث شده تا رقابتی میان مردم فرانسه و پادشاه سعودی بر سر استفاده از سواحل فرانسه به وجود آید و رسانه‌ها نیز در این میان زمین این مبارزه نابرابر هستند.

شبکه بی بی سی که پیش از این نیز در موقعیت‌های مختلف جنایت‌های آل‌سعود را نادیده گرفته و ناعادلانه از سعودی‌ها حمایت کرده بود، این بار به اعتراض مشروع مردم فرانسه حمله کرد و به نفع عربستان سوت زد!

در همین راستا شبکه بی بی سی فارسی که پیش از این در گزارش‌هایی به روابط این شبکه انگلیسی با دربار آل‌سعود پرداخته شد، در اقدامی عجیب با تهیه یک گزارش نسبت به اعتراض مردم فرانسه واکنش نشان داد و این اقدام را "خلاف عرف دیپلماتیک" و "موجب ضربه دیدن اقتصاد" فرانسه معرفی کرد.


در گزارش این شبکه با اشاره به اینکه حضور هزار نفر از سران و وابستگان رژیم آل‌سعود در فرانسه موجب بهره‌مندی مادی فروشگاه‌های این کشور از فروش اجناس خود به این شاهزاده‌های سعودی می گردد، آمده است: «گرچه برخی نسبت به این امر اعتراض کرده اند، اما همه هم ناراحت نیستند. هتل‌ها، رستوران‌ها و لباس فروشی‌های گران قیمت از زیاد شدن مشتری‌ها راضی هستند و برخی دیگر هم معتقدند که به دلایل امنیتی مقامات عربستان حق داشتن ساحل اختصاصی را دارند، زیرا ملک سلمان پادشاه یک کشور است و طبیعی است که انتظار مراقبت بیشتر از خودش را داشته باشد.»


گفتنی است تهدید شبکه بی بی سی فارسی از سوی مقامات دولتی انگلیس به کاهش بودجه سالیانه به دلیل تبدیل این شبکه به بازوی رسانه‌ای داعش، موجب گردیده است تا این شبکه برای دریافت کمک مالی به دنبال تحکیم روابط خود با رژیم آل‌سعود بر آید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
آخه کی میخواد گلولشو حروم کنه برای این پیره خادم جهنم؟ این بدبخت همینجوریش مرده ی متحرکه. مغز متفکر جنایات آل سعود اون مفتی های وهابیشون هستن که باید کشته شوند
سیاح
Iran, Islamic Republic of
پوک مغزها !!
خداوند شرایط بندگی و انسانیت را برای اینها فراهم نموده ولی اینها در می روند به سوی جهنم سرازیر می شوند
از موشکها فرار کرده
مرگ بر آل سعود
علی
اِن‌شاالله به حول قوه الهی خوراک کوسه‌ها بشه
Iran, Islamic Republic of
اینجور که میگید نیست. بی بی سی گفت که مردمی با این قضیه مخالفت کردن ولی همه هم ناراحت نیستن. چون بعضیا منافع اقتصادی و رفتار دیپلماتیک برایشان مهمتر است. به نظرم بیطرفی را نقض نکرده.