جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۱۳

وزارت خارجه انگلیس: آماده از سرگیری مناسبات با ایران هستیم

چهارشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۷:۵۴
کد مطلب: 198166
کمتر از دو هفته پس از رای مثبت نمایندگان مجلس شورای اسلامی به کاهش روابط دیپلماتیک تهران با لندن تا سطح اخراج سفیر انگلیس، دولت این کشور از باز بودن باب مذاکره با ایران خبر داد.


به گزارش جهان به نقل ازفارس، سخنگوی وزارت امور خارجه انگلیس در گفتگو با روزنامه الاهرام مصر گفت: به رغم بحران دیپلماتیک اخیر دولت انگلیس امکان مذاکره با ایران را رد نکرده است. در واقع، وزارت امور خارجه انگلیس روابط دیپلماتیک خود با ایران را به طور کامل قطع نکرده است.

انگلیس چندی پیش هرگونه روابط مالی با بانک‌های ایران شامل بانک مرکزی را ممنوع اعلام کرد و این در حالی است که حتی آمریکا که زمزمه‌های تحریم بانک مرکزی را برای نخستین بار مطرح کرده بود تا کنون در این زمینه اقدامی عملی انجام نداده است.

از این رو، تحریم‌های یکجانبه انگلیس علیه ایران از جانب تهران بی پاسخ نماند و نه تنها واکنش تند مقامات را به دنبال داشت، ‌بلکه مجلس نیز به کاهش روابط دیپلماتیک تا سطح اخراج سفیرانگلیس رای مثبت داد؛ اقدامی که موجب کاهش روابط تجاری دو کشور در پایین ترین سطح ممکن می شود. رای مثبت نمایندگان به اخراج سفیر انگلیس با تجمع دانشجویان مقابل سفارت این کشور در تهران همراه شد و در نهایت به خروج همه کارکنان این سفارتخانه از ایران منتهی شد.

با توجه به این موضوع بود که این مقام انگلیسی درباره شانس از سرگیری روابط ایران و انگلیس به روزنامه الاهرام گفت: باب مذاکره و ارتباط با تهران هنوز باز است. در واقع هر چند روابط دیپلماتیک دو کشور در سال های گذشته در پایین ترین سطح خود بوده اما احتمال گفتگو و مذاکره وجود دارد.

وی همچنین تاکید کرد که لازم نیست پیش از شروع مجدد گفتگوها با ایران، هیچ شرطی برای از سرگیری روابط تعیین شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
تا اونجایی که من میدونم، ما فقط سطح دیپلماتیکمون رو کاهش دادیم و انگلیسیها کاملا روابط رو قطع کردند! و گفتیم اگه دست از شیطنت بردارن میتونند روابطشون رو حفظ کنند، ولی من فکر میکنم انگلیسیها برنامه هاشون رو میخوان دنبال کنند و پیشنهاد می کنم قطع رابطه کامل به نفع کشور عزیزمان است
United States
حال كه اين روباه پير با گستاخي روابط خود با ايران را قطع كردند بگذاريد همانند آمريكا در آرزوي ارتباط مجدد به در و ديوار بزنند و در انجام اينكار تا گرفتن تضمين هاي لازم و عذر خواهي تمام عيار، هيچ عجله اي نبايد كرد.
United Arab Emirates
مردم ايران نيازى به تجديد روابط ندارند و بالعكس خواهان قطع روابط كامل هستند اما طرفداران بريتانيا ممانعت ميكنند.
Iran, Islamic Republic of
اين روباه پير ديرزمانيه داره شيطنت ميكنه به واسطه همين كور سويي هم كه داشت
مگه ميشه نخواد بازم برگرده
ميگين دستش قطع شد؟ من ميگم نفسشو بريديم
بره با اون اربابان يهوديش بشينه كاسه چه كنم دست بگيره
مرگ بر انگليس
مرگ بر اسراييل
مرگ بر امريكا
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر انگليس و اين روباه پيرشیطان صفت
Iran, Islamic Republic of
لطفا زمينه بازگشائي لانه جاسوسي انگليس، و فتنه خانه آنها را در تهران ندهيد.
Iran, Islamic Republic of
اميدواريم اكنون كه انگليس پليد همه حيله هاشو به كار بسته و كم آورده و دست به رفتارهاي حماقت آميز آشكار از شدت غضب و نا اميدي زده و ايران در سطح پتانسيل بالاتري قرار گرفته مسئولين ديپلماسي هوشمندانه ترين و بهترين بهره برداري را جهت وارد آوردن ضربات پي در پي به اين روباه پير انجام دهند.
Iran, Islamic Republic of
رابطه با انگليس فقط به نفع سرمايه داران است وبس ملت ايران جز بدبختي توطئه و گرفتاري از اين ... چه ديده اند همه خوبيهايشان پيشكش شیوخ خائن خرب در منطقه
Iran, Islamic Republic of
فقط درسطح کنسول ...انهم به خاطر ایرانیان عزیزی که درانجا زندگی می کنند.
Iran, Islamic Republic of
نوشته ايد در چند سال گذشته روابط در پايين ترين سطح خود بوده است؟ در حد سفير ارتباط داشته ايم كجا پايين ترين بوده مجلس تازه كاهش به سطح كاردار را تصويب كرده است
United States
مبادلات تجاری و اقتصادی در پایین ترین سطح بوده و الا روابط خارجی تا همون سطح سفیر بوده که بالاترینه
United States
ایران تازه داره اوج میگیره. خودشون به دست و پامون میافتن...
اين انگليسي ها رو به ايران راه نديم بيشتر به نفع مون هست