شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱۳
۱۰۳
جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی علوم؛

مخالفت خانه ملت با وزیر پیشنهادی؛ ‫نیلی به آشنا باخت‬/ روحانی: نیلی برای دستگرمی نبود

چهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۱۸
کد مطلب: 388660
وکلای ملت با ۷۹ رأی موافق، ۱۶۰ رأی مخالف و رأی ۷ ممتنع از مجموع رأی مأخوذه، به نیلی‌احمدآبادی برای تصدی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رأی اعتماد ندادند.
مخالفت خانه ملت با وزیر پیشنهادی؛ ‫نیلی به آشنا باخت‬/ روحانی: نیلی برای دستگرمی نبود
به گزارش جهان، حجت‌الاسلام روحانی رئیس جمهوری کشورمان در جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی علوم، پس از سلام و درود به امام حسین علیه السلام و یاران باوفای ایشان، اظهار داشت: خوشحالم که بار دیگر فرصتی پیش آمد تا در محضر نمایندگان محترم ملت راجع به یکی از عزیزان و کارگزارانی که بناست بار مسئولیت سنگین آموزش عالی را بر دوش گیرد، با هم به بحث و گفت‌وگو بنشینیم اما سرآغاز سخنم را از آن معلم بزرگ یاد می کنم، از سردار آزادی، از پرچمدار ایستادگی و مقاومت،‌ از کربلایش، از عاشورایش، از بوی عطر ایستادگی و شهادت او و یارانش که این عطر روز به روز مشام انسانها و جامعه را در مسیر هدایت معطر می سازد.

وی افزود: او بود که فرمود رضی الله رضانا اهل البیت نصبر علی البلاء یفوینا اجور الصابرین؛ او همه خوشنودی‌ها و لبخندها و رضایت‌ها را در سایه رضایت آفریدگار جهان می دانست و میدید.

رئیس جمهور تصریح کرد: لذا خود با افتخار و هر آنچه داشت را در راه رضای حق فدا نمود و در آخرین لحظات نیز گفت که الهی رضا برضاک، صبرا لبلاک، لا معبود سواک، یا غیاث المستغیثین؛ افتخار همه ما شیعیان و مسلمانان و افتخار همه آزادگان عالم، به وجود مقدس ابی عبدالله الحسین (ع)، به راه و سیره اوست و همان راه پیامبر(ص) و امیرالمومنین(ع) و امام مجتبی(ع) را پیمود که سراسر نهضتش برای ما درس است؛ درس اخلاق؛ درس ادب؛ درس ایستادگی و درس فداکاری و حرکت برای مصالح امت اسلام که اِنما خَرجتُ لِطَلبِ الاصلاح فی اُمت جدی.

روحانی ادامه داد: او برای اصلاح همه نابسامانی‌ها و مفاسد و ظلم‌ها و فشارهای نابجا و انحرافات در جامعه ایستاد که گفت "انی احب ان آمر بالمعروف و انهی عن المنکر"؛ او می‌خواست همه خوبی‌ها در جامعه استقرار یابد و بدی‌ها و رذالت‌ها را از جامعه بزداید. به گزارش تسنیم، روحانی ادامه داد: مهمترین هدف دولت و مجلس، قوای سه‌گانه و همه مسئولان جمهوری اسلامی ایران اصلاح جامعه، استقرار نیکی‌ها و پاک کردن جامعه از رذایل اخلاقی است؛ هرجا با هم بوده و دست به دست هم دادیم، هر جا همدل بودیم، همنوا بودیم، دل نازک نبودیم، دل به هم دادیم، آنجا پیروز صحنه بودیم. در سیاست خارجی پیروز شدیم، در سیاست داخلی پیروز شدیم، در اقتصاد گام‌های مهمی به جلو برداشتیم و برای نه تنها امنیت کشور که امنیت منطقه و جهان قدم‌های استوار برداشتیم.

** بین ما و شما حکم و حاکم قانون اساسی است


وی با بیان اینکه هر جا که خدایی ناکرده بین ما اندک فاصله‌ای ایحاد شد دشمن از آن استفاده کرد، گفت: دولت همانطور که بارها اعلام کرده در برابر مجلس، راهش، ادب و اخلاق و قانون است. بین ما و شما حکم و حاکم قانون اساسی است و داور اصلی بعد از خداوند بزرگ، افکار عمومی است. این افکار عمومی است که قضاوت خواهد کرد و همیشه از ما وحدت را می خواهد. افکار عمومی ملت ما، نه فاصله را می‌پسندد و نه خدای ناکرده لجبازی را می‌پسندد.

** دولت اهل لجبازی نیست


رئیس جمهور تأکید کرد: این دولت اهل لجبازی نیست؛ در برابر تصمیم مجلس شورای اسلامی، برای سوال از وزرا و برای استیضاح وزرا، به رای نمایندگان مجلس شورای اسلامی طبق قانون اساسی احترام می‌گذارد. منشا مشروعیت حقوقی و سیاسی را آرای مردم و نظرات مردم و مشروعیت دینی و مذهبی را هم جدا از مقبولیت اجتماعی و مشروعیت سیاسی نمی‌بیند، امروز ما در شرایط بسیار حساس جهانی و منطقه‌ای هستیم.

روحانی ادامه داد: شرایط جهانی به گونه‌ای است که از درآمد اصلی کشور یعنی درآمد نفت، حدود ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده و ما باید با شرایط جدید و وضع اقتصادی جهانی که البته همیشه در موضوع نفت، اقتصاد تنها حاکم نبوده و معمولاً سیاست و توطئه‌های جهانی هم نقش بسزایی داشته و دارد، کنار بیاییم. ما در شرایطی هستیم که متاسفانه منطقه ما از شمال آفریقای تا خاورمیانه‌ را ناامنی و بی‌ثباتی فراگرفته است.

" همسایگان شرقی و غربی ما و از همه سمت مشکلات و ناامنی را امروز شاهدیم؛ چشم امید دوستان ما و چشم امید مسلمانان و مردم منطقه به ایران اسلامی است؛ به ملت بزرگ و متحد این سرزمین است و امروز بحمدالله ما شاهد یک تفاهم، توافق، همفکری و همدلی در سایه رهنمودهای مقام معظم رهبری هستیم، همه ما هدف واحدی را دنبال می‌کنیم که بعد از رضای حق، رضای عامه است؛ خشنودی خداوند و مردم همه هدف ماست."

وی خاطر نشان کرد: انشاءالله در کنار هم با توفیقات الهی و عنایت حق و با توجهات حضرت ولی عصر(عج) و عنایت ارواح طیبه پیامبر(ص) و ائمه و امام حسین(ع) و اصحاب و یارانش، ما می‌توانیم این راه را ولو با دشواری‌های مختلف، به خوبی به مقصد برسانیم. به گزارش تسنیم، روحانی اضافه کرد: پارسال شاید در یک همچون ایامی بود که در جمع شما نمایندگان محترم، وزیر مودب و دانشور ما از جمع شما رای اعتماد گرفت. یکسالی از آن رای اعتماد گذشته است؛ گرچه نمایندگان محترم در مقطعی دیگر در چارچوب حق قانونی، اعتمادشان را پایدار نساختند و در مقطعی اعتماد خود را در حد لازم به آن وزیر ندادند و بناچار وزارت بسیار مهم علوم، تحقیقات و فناوری، از سال گذشته تا امروز دو نوبت با سرپرست اداره شد و امروز برای سومین بار است که برای این وزارتخانه من در جمع شما حاضر شدم و وزیری که به اعتقاد ما می‌تواند این بار سنگین را به دوش گیرد به محضر شما معرفی خواهم کرد.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: وزارت علوم از حساسیت خاصی آنهم با یک جمعیت دانشجویی بالای ۴ میلیون نفر برخوردار است، آنهم با محققین و اعضای هیئت علمی حدود ۷۰ هزار نفر، جمعیت بسیار بزرگ، فرهیخته، تاثیرگذار و امید برای آینده کشور.

روحانی همچنین در ادامه سخنانش گفت: اگر ما به فکر نشاط علمی و پیشرفت علمی و توسعه علمی و توسعه اقتصادی و اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد دانش محور هستیم، راهش از مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌ها می‌گذرد.

وی خاطر نشان کرد: در انقلاب اسلامی و در تحولات اجتماعی، همواره دانشگاه جزء پیشتازان بوده است، از سال ۴۲ دانشگاه به‌ویژه دانشگاه تهران در صحنه نهضت اسلامی بود و یادمان نرفته فروردین ۴۳ در بازگشت امام از زندان، در مدرسه فیضیه دانشگاهیان عزیز در آن جشن شرکت کرده و با دسته گل قرمزی که به همراه خود به مدرسه آورده بودند، وحدت و اتحاد حوزه و دانشگاه را آنجا بنیان نهادند. دانشگاه نیاز دارد به اینکه مرکز علم و دانش باشد.

رئیس جمهور ادامه داد: امروز دانشگاه‌های ما از لحاظ کمیت وضع خوبی دارند؛ از لحاظ تاسیسات و ساختمان شاید امروز با صندلی خالی و فضای خالی هم در دوره کارشناسی مواجه باشیم، اما نیاز داریم از لحاظ کیفیت دانشگاه‌ها را در مسیر توسعه بیشتر قرار دهیم. چه در علوم تجربی و چه در زمینه بهداشت و درمان و چه در علوم انسانی که برایمان بسیار حائز اهمیت است.

روحانی اظهار داشت: دانشگاه‌های ما امروز نیاز به فضای آرام دارند که یک مرکز اندیشه، علم، تحقیق و دانش باشند. ما نمی‌خواهیم بگوییم دانشگاه‌های ما از سیاست فاصله داشته باشند و از مسائل سیاسی بی‌خبر باشند اما حتما هم نمی‌خواهیم دانشگاه باشگاه سیاسی باشد.

"ما دانشگاهی می‌خواهیم که مرکز دانش و علم باشد و آگاه از مسائل سیاسی باشد؛ اما شعارهایش را از سیاسیون نگیرد و دنبال آن نباشد که گوشش بدهکار شعارهای گروه‌های سیاسی باشد، اگر گروه‌های سیاسی می‌خواهند فعالیت سیاسی کنند، از طریقش که طریقش حزب و تشکیلات سیاسی است. در عین حال از تشکل‌های دانشجویی استقبال می‌کنیم و به نظرات آنها احترام می‌گذاریم؛ می‌خواهیم دانشگاه محیطی آرام باشد."

وی افزود: من بسیار خوشحالم که از آغاز دولت یازدهم تا امروز چه وزیر محترمی که مسئولیت آموزش عالی را بر دوش داشت و چه دو سرپرستی که در دو مقطع این مسئولیت را بر دوش گرفتند، تلاش کردند محیط دانشگاه محیط آرامی باشد. ما می‌خواهیم دانشگاه ما به تولید متصل باشد. ما می‌خواهیم پیشرفت علمی ما در کتاب‌ها و مقالات علمی منحصر نماند. ما می خواهیم زنجیره علم و دانش تا تولید و فتح بازار و برندهای جدید ادامه یابد.

رئیس جمهور با بیان اینکه ما می‌خواهیم دانشگاه به صنعت و کشاورزی و خدمات متصل باشد، خاطرنشان کرد: می‌خواهیم دانشگاه‌های ما به نیازهای امروز جامعه ما و کشور توجه کند؛ آنچنان نباشد که فارغ التحصیل دانشگاه، در رشته‌ای باشد که امروز جامعه ما خیلی به آن نیازی ندارد و جامعه ما نیازهایی داشته باشد که برای رفع آن نیازها فارغ التحصیل به اندازه کافی نداشته باشیم.

** نمی‌خواهیم دانشگاه مرکز سیاست بازی باشد


روحانی افزود: ما نیاز به دکترین جدید در آموزش علمی و برنامه ریزی جدید نیاز داریم. نمی‌خواهیم دانشگاه مرکز سیاست بازی باشد. ما نمی‌خواهیم دانشگاه ما جولانگاه این یا آن جناح باشد. به گزارش تسنیم، روحانی ادامه داد: می‌خواهیم اعتدال در دانشگاه ما حاکم باشد. آرامش حاکم باشد و هر کس مسئول آموزش عالی است باید بداند مبنا شایسته سالاری است. نه این جناح و نه آن جناح، فرقی برای ما وجود ندارد.

وی افزود: من اولین سخنم با هر سه وزیر، وزیر اولی که نتوانست به اندازه کافی رای بگیرد، وزیر دومی که گرفت و امروز وزیر سوم، به هر سه آنها سفارشات مساوی داشتم و عرض کردم که می‌خواهیم کیفیت علمی دانشگاه‌های ما افزایش یابد. ما دنبال توسعه علمی توام با توسعه اخلاقی و فرهنگی در دانشگاه هستیم.
من به آنها گفتم که می‌خواهیم دانشگاه ما یک دانشگاه مومن، پایبند به اصول نظام و انقلاب و خدمتگزار به ملت بزرگ ایران باشد.

رئیس جمهور اضافه کرد: به همه آنها عرض کردم کسی باید مسئولیت را بپذیرد که مدیریت لازم و لیاقت لازم و علم و دانش کافی و تعهد اخلاقی لازم را دارد و معتدل است و افراطی نیست. این جناح یا آن جناح فرقی ندارد.

** دولت فراجناحی است


روحانی ادامه داد: دولت ما هم امروز دولت فراجناحی است و از هر دو جناح در دولت حضور دارند اما به حمدالله معتدلین هر دو جناح هستند. همان طور که دولت فراجناحی است، امروز خواهش من از شما رای فراجناحی ملی است، تا هر چه زودتر دانشگاه‌های ما بتواند بر مبنای مسیر استوار و پایدار و بلندمدت برنامه‌ریزی لازم در دانشگاه‌های ما انجام گیرد. همه شما می‌دانید چه مقدار برای ما دانشگاه و آموزش عالی و برای پیشرفت و توسعه کشورمان اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه آقای نیلی جزو دانشمندان کم ادعا با آنهمه مقالات علمی است و ۸۰ مقاله آی اس آی، ۹۰ مقاله علمی و آنهمه پژوهش که زیر نظر او انجام گرفته است، اظهار داشت: خوشحالم که نیلی احمدآبادی شخصیتی است که دانشگاه را با صنعت در کنار هم مدیریت کرده است. به گزارش تسنیم، روحانی گفت: آنجا که دانشگاه و صنعت باید دست به دست هم دهند، در بخشی از کار مدیریت این هماهنگی و اتصال را بر دوش داشته است.

رئیس جمهور ادامه داد: نیلی احمدآبادی پژوهش‌های بسیار تاثیرگذاری را برعهده داشته و در دانشگاه‌های معتبری همچون دانشگاه شیراز، شریف، دانشگاه ژاپن درس خوانده و در مراکز علمی توانسته استعداد درخشان خود را به نمایش بگذارد.

روحانی اضافه کرد: نیلی احمدآبادی مدیریت را از رده‌های پایین شروع کرده تا بالا، ولی مراحل را طی کرده و خوشبختانه فردی انقلابی و حاضر در صحنه دفاع مقدس بوده است. برای ما بسیار مهم است، کسانی امروز بار مسئولیت را بر دوش بگیرند که هم انقلاب را باور داشته باشند و هم پایبند به اصول نظام باشند و هم ولایی باشند و ولایی بیندیشند و هم آماده فداکاری برای ملت باشند.

"من یکی از افتخاراتم این است که در دولت بسیاری از وزرا میدان جنگ و جهاد را تجربه کردند و با برخی از آنها آشناییم به دوران دفاع مقدس مربوط می‌شود، می‌بوسیم آن کفشی که بر روی آن غبار جبهه و جنگ و میدان نبرد نشسته باشد و ما بحمدالله امروز با کاندیدایی در این زمینه مواجه هستیم که حدود ۷ سال از زندگی دوران جوانی‌اش در میان نهاد انقلابی و مهم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخش علمی، صنعتی نیروی هوایی سپاه، مسئولیتی را بردوش داشته است و این برای ما افتخار است که همه آنهایی که سوابق آنها سوابق انقلابی، حضور در میدان جنگ، دفاع مقدس، ایثار و فداکاری بوده است."

رئیس جمهور با بیان اینکه نیلی احمدآبادی فردی اخلاقی و معتدل است، گفت: خیلی مهم است، مسئول امروز بتواند اخلاق حسنه اسلامی را داشته باشد، آرام باشد و معتدل و بتواند با اعتدال بار مسئولیت را به مقصد برساند. اینجا نکته‌ای می‌خواهم عرض کنم که مخاطب من نه نمایندگان محترم ملت هستند و نه ملت بزرگ ایران. مخاطب من برخی رسانه‌هایی هستند که گاهی نکات اخلاقی را مدنظر قرار نمی‌دهند. بسیار مهم است که ما امروز اصل صداقت و راستگویی را در همه جا مدنظر قرار دهیم.

روحانی در ادامه سخنانش اظهار داشت: اگر می‌خواهیم راجع به فردی قضاوت کنیم، از آقای دکتر نیلی مهمتر و از وزارت علوم مهمتر و از دولت و نظام مهمتر، اخلاق است، اخلاق هم در رأسش راستگویی و امانتداری است؛ فرمود لاتنظروا الی طول الرکوع الرجل و سجوده، ولکن انظرو الی صدق الحدیث و اداء الامانت، بعضی عادت کردند به نماز و سجده و رکوع طولانی، راستگویی و امانتداری دو اصل مهم برای قضاوت افراد است. نسبت به افراد، نسبت به فردی چه موافقیم و چه مخالفیم، آنچه راست و درست است بگوییم.

وی افزود: در برخی رسانه‌ها آمد که دکتر نیلی مطلوب واقعی رئیس جمهور برای آموزش عالی نیست. ایشان را برای دستگرمی به مجلس می فرستد و بعد فرد دیگری را می‌خواهد معرفی کند؛ این دروغ است. صدق الحدیث و اداءالامانت؛ منتخب من ایشان است و از وی دعوت و با او صحبت کردم.

رئیس جمهور با بیان اینکه همه تحقیقات به من گفته که نیلی احمدآبادی لیاقت‌های لازم را برای این مسئولیت بر دوش دارد، گفت: خیر، هدف و مطلوب نهایی و همه چیز ایشان(نیلی احمدآبادی) است. از نظر ما وی فردی شایسته است و می‌تواند به خوبی بار این مسئولیت را به دوش بگیرد. تجربیات و سوابق ایشان این را می‌گوید.

روحانی اضافه کرد: شما الان به شرح حال و زندگی و برنامه‌اش نگاه کنید، می‌بینید که شخصیت فرهیخته‌ای است. نسبت به گذشته چرا به افراد اتهام بزنیم؛ والله بالله تالله باید همه اینها را روزی عندالله پاسخگو باشیم. آقای رسانه محترمی که هر چیزی را تو آزاد می‌دانی بنویسی، چرا اینکار را می‌کنید، کسی که کاری را انجام نداده، چرا اتهام؟ به چه مناسبت؟

وی تصریح کرد: ما بررسی کردیم، همان حساسیت‌هایی را که شما نمایندگان عزیز دارید آن را ما و دولت هم داریم، بزرگان ما هم دارند. همه ما یک‌جور و یک مسیر هستیم. مگر دولت و مجلس از هم فاصله دارند؟

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: آقای دکتر محمود نیلی احمدآبادی فردی لایق، با تجربه، شایسته از لحاظ علمی، توانمند از لحاظ مدیریتی، پایبند به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی، پایبند به فرامین و دستورات رهبری و ولایت و انسانی آماده برای فداکاری و تلاش،‌ و فردی معتدل و اخلاقی برای این وزارتخانه مهم است. از نمایندگان محترم درخواست می‌کنم با رای قوی‌شان و با رای قاطع‌شان هم مردم را و هم دانشگاه‌ها و دولت را خوشحال کنند.

روحانی در پایان سخنانش گفت: انشاءالله در این خوشحالی رضای خداوند و حضرت ولی عصر(عج) هم خواهد بود. والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته.

اظهارات موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی


نبویان در مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم:
نیلی نمی‌تواند در دانشگاه‌ها آرامش برقرار کند/معاون وی با نامحرم دست می‌داد


حجت‌الاسلام سید‌ محمود نبویان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در مخالفت با انتخاب نیلی به عنوان وزیر علوم اظهار داشت: یکی از نکات مهم در رابطه با آقای نیلی عدم توجه وی به ارزش‌های اسلامی در زمان مدیریتش در پردیس دانشکده فنی دانشگاه تهران بود، وی یک معاون خانم داشت که در عین اینکه حجاب خود را رعایت نمی‌کرد، با مردان نامحرم نیز دست می‌داد.

وی افزود: برگزاری اردوهای مختلط از جمله سفر به ترکیه و برگزاری مراسم‌های مختلط از جمله عملکرد‌هایی است که ما در زمان مدیریت نیلی در این دانشکده شاهد بوده‌ایم.

نبویان تصریح کرد: نیلی به اندک بهانه‌ای برای برگزاری کارهای مختلط دانشجویان مجوز صادر می‌کرد، مانند جشنواره‌ها، کنسرت‌های موسیقی، اردوهای تفریحی.

وی گفت: آرامش در دانشگاه نیاز است، وقتی آرامش باشد سبب رشد و تولید علم می‌شود، آرامش لازمه اساسی برای دانشگاه و تولید علم است، اگر عده‌ای بخواهند با کارهای سیاسی آرامش را بر هم بزنند، کار خلافی انجام داده‌اند.

نماینده تهران در مجلس تصریح کرد: با وجود اینکه در دولت شعار اعتدال داده می‌شود، اولین کسی که برای وزارت علوم معرفی شد نیلی منفرد است که خودش می‌گوید من در تحصنی که بعد از فتنه در دانشگاه بود حضور داشتم و دستگیر شدم. آیا ایشان می‌تواند آرامش را به دانشگاه بیاورد.

وی ادامه داد: بعد از نیلی توفیقی معرفی شد که سخنران همایشی بود که در آن سخنرانی به نظام تهمت دستکاری در آرا را زد و بعد فرجی دانا که سوابقش مشخص است و بعد نجفی که امضاکننده نامه‌ای است که در آن نوشته نظام جمهوری اسلامی وحشی است و مدرک آن هم وجود دارد البته خودش هم امضای این نامه را قبول دارد.

وی در خاتمه بیان داشت: سوابق نیلی نیز برای ما روشن و موجود است. وی نامه‌ای را که اغتشاشگران به رهبری می‌دهند امضا می‌کند و بسیاری دیگر از کارهایی که مدارک آن موجود است.

با ارسال پیغامی به رئیس مجلس در صحن علنی
نجفی امضای یک نامه در سال ۸۸ درباره نظام اسلامی را تکذیب کرد


علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز خانه ملت در سخنانی اعلام کرد: نقلی شده که آقای نجفی نامه‌ای را امضا کرده است، آقای نجفی به ما پیغام داده که نامه‌ای را امضا نکرده که البته قبلا هم این موضوع را گفته بود.

اکبریان در مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم:
آقای نیلی‌احمدآبادی از فتنه تبری بجویید/شما از تهران تا کرج را هم نمی‌توانید مدیریت کنید


در ادامه،‌ عزیز اکبریان نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی در ابتدا از رئیس مجلس خواست تا به نمایندگان تذکر دهد که به سخنان وی توجه داشته باشند و پس از تذکر لاریجانی به نمایندگان ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله (ع) گفت: خدایا تو شاهد باش اگر احساس تکلیف نمی‌کردم در این سنگر برای مخالفت نمی‌آمدم ولی وظایفی را به دوش داریم که باید دفاع از نظام و انقلاب بیان کنم.

وی خطاب به رئیس جمهور اظهار داشت: حرف‌هایی درباره آشنا مشاور شما دارم، وی نباید دایه مهربان‌تر از مادر برای نمایندگان باشد. به نمایندگان توصیه نکند که چه کار کنند، نمایندگان دولتی نیستند و نخواهند بود، نمایندگان سرباز ولایت و نوکر مردم هستند.

وی ادامه داد: وزارت علوم از وزارتخانه‌های اساسی و زیربنایی کشور است، اساتید بزرگی تربیت شده و وجود دارند ولی متأسفانه با وجود شعارها در دولت یازدهم به جای توجه به مأموریت اساسی وزارت علوم این وزارتخانه فقط به دنبال جریان‌سازی است.

اکبریان عنوان کرد: مگر مقام معظم رهبری تذکر ندادند که دانشگاه جولانگاه احزاب نباشد؟ چرا توجه نمی‌کنید؟ چرا عده‌ای به دنبال این هستند که دانشگاه جولانگاه احزاب شود؟

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شناخت سیاسی در دانشگاه با جولانگاه بودن فرق می‌کند، گفت: ما به فرجی‌دانا رأی دادیم ولی استیضاح وی را هم امضا کردیم زیرا با کسی تعارف نداریم، زمانی احساس کردیم فرجی‌دانا می‌تواند از شرایط جولانگاه احزاب بودن دانشگاه جلوگیری کند ولی نکرد.

وی اظهار داشت: خدایا شاهد باش کسی به دنبال بورسیه نبوده است ولی این همه علیه مجلس تبلیغ می‌کنند که استیضاح به دلیل بورسیه بود، ما به عنوان تکلیف این کار را کردیم و قوه قضائیه باید متخلفان بورسیه را بگیرد و پدرشان را هم دربیاورد.

اکبریان گفت: متأسفم که در وزارت علوم و بعضی سازمان‌ها صحبت از فرمایشات مقام معظم رهبری می‌شود ولی در عمل چیزی وجود ندارد.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در ادامه خطاب به نیلی‌احمدآبادی وزیر پیشنهادی علوم، گفت: همکاری سپاهی من! چرا از فتنه تبری نمی‌جویی؟ این مسئله را علنی بگو، مگر تذکر مقام معظم رهبری به دولت بحث فتنه نبود؟ باید به این مسئله توجه کنیم، ما هم پیرو فرمایش مقام معظم رهبری هستیم.

وی افزود: نیلی‌احمدآبادی ۴ ماه به عنوان سرپرست دانشگاه تهران است که سه ماه از این زمان می‌‌گذرد، در طول تاریخ دانشگاه تهران برای اولین بار است که این دانشگاه با ۹ ماه سرپرست اداره می شود، چرا افراد شایسته، لایق و انقلابی انتخاب نمی‌کنید که از شورای عالی انقلاب فرهنگی رأی اعتماد بگیرد؟ به دنبال چه چیزی هستید؟

اکبریان عنوان کرد: در دانشگاه تهران شخصی را انتخاب می‌کنیم که روزنامه‌ها می‌نویسند: «رهبر رفت، امید آمد» البته منظور از رهبر، فرهاد رهبر رئیس سابق دانشگاه تهران است، ما از این مسائل به سادگی نمی‌گذریم.

نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آقای نیلی‌احمدآبادی! شما خود را پاسدار معرفی کردید. من هم پاسدار هستم و شما را می‌شناسم. ولی اگر حتی یک بسیجی در کنار شما در جبهه به شهادت رسید باید قدر بسیجی را می‌دانستید.

وی با بیان اینکه ویژگی پاسداران صداقت و ولایت‌پذیری است، افزود: آقای نیلی‌احمدآبادی! اگر شما ولایت پذیر هستید صادقانه بگویید که از فتنه تبری می‌جویم، شما سردمدار نوشتن نامه به مقام معظم رهبری علیه بسیج بودید،‌اگر قدر بسیج را می‌دانستید در جریان اوج فتنه آن نامه را نمی‌نوشتید.

وی افزود: شما به روحانی هم نامه نوشتید و مطالبی را به کار بردید که بویی از مسائل اسلامی در آن نیست، شما در حمایت از میلی‌منفرد نامه می‌نویسید کسی که سردمدار جریان فتنه بود، بله خنده‌دار است و برخی باید بخندند.

اکبریان ادامه داد: شما به عنوان سرپرست دانشگاه تهران ۲۵ نفر از نیروهای ارزشی را عزل کردید، آقای د.س که در جریان فتنه و ۱۸ تیر زندانی شده دستور بازگشت به کار دادید و می‌گویید اینها حر هستند، حر توبه کرد ولی این افراد توبه نکردند، اگر توبه کنند نظام آنها را می‌بخشد.

وی اضافه کرد: کسی که هنوز توبه نکرده و به دنبال فرصت برای ضربه زدن به انقلاب است را بر سر کار می‌آورید و ما بنشینیم و تماشاچی باشیم؟

اکبریان اظهار داشت‌: وقتی عزای عمومی برای درگذشت آیت‌الله مهدوی‌کنی اعلام شد انجمن اسلامی دانشگاه تهران در پردیس کرج مراسمی برگزار کرد که نمی‌گویم مراسم رقص بود ولی جشنی را برگزار کرد که به مقدسات کشور توهین شد.

نماینده مجلس اضافه کرد: آیا دانشجویان جدیدالورود جرأت چنین کاری را دارند که عکس نخست‌وزیر امام را با شعارهایی برای رهایی وی از زندان در دست بگیرند؟ این مسائل ساخته و پرداخته است.

وی گفت:‌همایش پردیس کشاورزی دانشگاه تهران در حمایت از فتنه‌گران بود، شما به رئیس این دانشگاه اجبار کردید این کار را انجام دهد زیرا چند سال اجازه این کار داده نشد.

اکبریان گفت:‌آقای نیلی‌احمدآبادی برداشتن حجاب از سر دختران برنامه شماست؟ شما می‌گویید از این مسائل خبر ندارم، شما که از این جا تا کرج را نمی‌توانید اداره کنید کشور را چگونه می‌توانید مدیریت کنید؟

وی افزود: برای تمام صحبت‌هایم مدارک هم ارائه می‌دهم،‌شما هیچ برنامه‌ای راجع به مأموریت وزارت علوم، گسترش آموزش عالی، تولید علم، بهبود وضعیت دانشجویان و اساتیدو کاهش خروج نخبگان ندارید.

اکبریان خطاب به نمایندگان مجلس اظهار داشت:‌ ما می‌خواهیم دل خانواده شهدا و نیروهای ارزشی مردم عزیز را خوشحال کنید و به نیلی احمدآبادی همکار باسابقه من در سپاه رأی عدم اعتماد بدهید.

نکو در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم:
حضور نیلی در وزارت علوم انقلابی در حوزه علم بپا خواهد کرد


 ابراهیم نکو نماینده مردم رباط‌کریم در مجلس شورای اسلامی در موافقت با محمود نیلی احمد‌آبادی به عنوان وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری همه نمایندگان را به رعایت آئین‌نامه داخلی مجلس دعوت کرد و اظهار داشت: دوستان و همکاران همگی ما قسم یاد کرده‌ایم و باید به این قسم عمل کنیم.

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس باید از نظام، کشور و ملت دفاع کرده تا حقوق آنها تضییع نشود، ابراز تاسف کرد و افزود: ما برخی مواقع اظهار‌نظر‌هایی که از سوی افراد مطرح می‌شود را محکوم می‌کنیم اما خود ما بعد از زمان معرفی وزیر پیشنهادی علوم از طریق رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها خواب راحت را از نمایندگان می‌گیریم.

نماینده رباط‌کریم اضافه کرد: از زمانی که نام این وزیر پیشنهادی محترم مطرح شد، خبرگزاری‌ها در خبر‌هایی یک تفکر و اظهار‌نظر را به کل کمیسیون تعمیم دادند، البته در یک جا دروغ آشکار می‌شود، اما این اقدام به صلاح نیست.

نکو با بیان اینکه تعمیم نظر یک نفر به کل کمیسیون غلط است تصریح کرد: تا آنجا که من می‌دانم کمیسیون آموزش با وزیر پیشنهادی موافق است.

وی عمل به وظیفه نمایندگی را تعهدی دانست که ملت به وکلای خود سپرده‌اند و در همین زمینه گفت: نمایندگان باید هوشیار باشند، زیرا قطعا اظهار‌نظر یک فرد ملاک نظر همگان نیست.

نماینده رباط‌کریم در مجلس با تمجید از برنامه‌های وزیر پیشنهادی علوم خواستار رأی مثبت همکاران خود به محمود نیلی احمد‌آبادی شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تأکید بر اینکه دولت نهایت تعامل با مجلس شورای اسلامی را مدنظر دارد، تصریح کرد: برخی قضاوت می‌کنند که در آینده چنین خواهد شد، حال من می‌پرسم آیا چنین رویکردی صحیح است؟

وی ادامه داد: ما ابزارهایی برای نظارت داریم و اگر کسی روزی از خط قرمز‌ها عبور کرد مقابلش می‌ایستیم اما در حالت کلی باید برنامه‌ها و سوابق افراد را بررسی کنیم.

نماینده رباط‌کریم با بیان اینکه رئیس‌ جمهور امروز یکی از نام‌آور‌ترین روسای جمهور دنیا شده است، تصریح کرد: امروز فضای تعامل فراهم است و من در همین زمینه از نمایندگان می‌خواهم در لبیک به خواست مردم، دانشگاهیان و دانشجویان به وزیر پیشنهادی علوم رای مثبت دهند.

نکو رأی مثبت به وزیر پیشنهادی علوم را محقق‌کننده خواست مقام معظم رهبری در حوزه علم و فناوری دانست و اضافه کرد: حضور آقای نیلی انقلابی در حوزه دانشگاهی بپا خواهد کرد و امیدواریم این موضوع محقق شود.

ادعای نظر مثبت کمیسیون آموزش نسبت به وزیر پیشنهادی علوم تکذیب شد


 در پی اعلام خبری مبنی بر اینکه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نظر مثبت خود را نسبت به معرفی محمود نیلی‌احمدآبادی به عنوان وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری مطرح کرده است، محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس این خبر را تکذیب کرد.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (چهارشنبه خانه ملت) و در جریان بررسی صلاحیت و برنامه‌های وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری، به نقل از محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات گفت: آقای زاهدی اعلام کرده که کمیسیون متبوعش نظر مثبتی را نسبت به معرفی نیلی به عنوان وزیر پیشنهادی علوم، اعلام نکرده است.

پس از این سخنان لاریجانی، نمایندگان با صدای بلند احسنت ‌احسنت می‌گفتند.

عثمانی در موافقت با نیلی احمدآبادی:وزیر پیشنهادی به طور روشن درباره فتنه اظهارنظر کند/گویی برنامه نیلی به دست برخی مخالفان نرسیده است

 محمد قسیم عثمانی نماینده مردم بوکان در مجلس در جریان جلسه رأی اعتماد به محمود نیلی‌احمدآبادی وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری در موافقت با وی پس از تسلیت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان اظهار داشتت: این جلسه، جلسه رأی اعتماد به وزیر علوم است، اما گویی به جلسه محکومیت جریان فتنه تبدیل شده است.

وی با تأکید بر اینکه جریان فتنه محکوم است، افزود: اینکه صحبت هر وزیری که می‌شود ما بحث فتنه را پیش بکشیم بحثی انحرافی است، اگر آقای نیلی خود را از فتنه مبرا نمی‌دانست، قطعاً رئیس‌ جمهور ایشان را به مجلس معرفی نمی‌کرد.

عثمانی با درخواست از نیلی احمدآبادی برای اظهارنظر شفاف در قبال موضوع فتنه به منظور برطرف شدن سوءتفاهم‌ها خاطرنشان کرد:‌ وزیر علوم باید وزیری علمی، مستقل و غیرسیاسی باشد تا بتواند سکان مهمترین وزارتخانه دولت را برعهده بگیرد.

وی با اشاره به سخنان اکبریان ـ مخالف وزیر پیشنهادی ـ که گفته بود نیلی برنامه‌ای برای وزارت علوم ندارد، خاطرنشان کرد: حدس می‌زنم برنامه آقای نیلی به دست برخی مخالفان نرسیده است، چراکه اتفاقاً ایشان دقیق‌ترین و اجرایی‌ترین برنامه را برای وزارت علوم دارد. نماینده بوکان در مورد دست دادن خانمی با آقایان در زیرمجموعه نیلی احمدآبادی که مورد استناد یکی از مخالفان قرار گرفته بود، گفت: این موضوع چه ربطی به ایشان دارد؟ مگر جاهای دیگر این طور نمی‌شود؟ در زیرمجموعه همه آدم‌ها تخلف صورت می‌گیرد، ولی اگر قرار باشد به خاطر هر تخلفی افراد را عزل کنیم که دیگر مسئولی باقی نمی‌ماند.

وی با اشاره به مراسم دانشجویان جدید‌الورود بیان داشت: مگر مراسم جدیدالورودها همه جا مختلط نیست؟ مگر در ایران زندگی نمی‌کنیم؟ مراسم فارغ‌التحصیلی همه جا مختلط است. مگر کنسرت‌های موسیقی در کشور مختلط نیست؟

عثمانی با تأکید بر اینکه اگر نگاه سیاسی را بزداییم وزیر پیشنهادی هیچ مشکلی ندارد گفت: البته با عینک سیاسی به هر وزیری که معرفی شود رأی اعتماد نمی‌دهیم.

وی از شرایط سخت دولت به واسطه انبوه مطالبات مردم، انبوه مشکلات، بدهی‌ها و کاهش درآمدهای دولت سخن گفت و تصریح کرد: این دولت چیزی را به ارث برده است که هر دولت دیگری به ارث می‌برد دوام نمی‌آورد.

نماینده بوکان ادامه داد:‌ اگر پاسدارهای گذشته را قبول نداشته باشیم دیگر چه کسی باقی می‌ماند؟ آقای نیلی که همه عمرش را صرف علم و صنعت کرده است و ۹۰ مقاله علمی و پژوهشی دارد؛ دیگر چه می‌خواهیم از وزیر علوم؟

وی با تقاضا از نیلی احمدآبادی برای پاک کردن وزارت علوم از نیروهای جناحی برای کمک به نظام در صورت اخذ رأی اعتماد از مجلس، تصریح کرد: برخی به نامه امضا شده از سوی ایشان به رهبری اشاره کردند؛ چرا متن آن نامه را نمی‌خوانند، در این نامه تقاضای جلوگیری از برخورد خشن با دانشگاهیان شده است، مگر برخورد خشن نشد؟ مگر حمله شبانه نشد؟ مگر لشگرکشی نیروهای غیردانشگاهی به دانشگاه صورت نگرفت؟ آیا اینها فتنه است؟ عثمانی با تأکید بر اینکه وزیر پیشنهادی علوم نه به فتنه ربط داشته و نه ربط پیدا خواهد کرد، گفت: من از ایشان می‌خواهم به طور واضح موضع خود را نسبت به فتنه روشن کند تا آنها که کمر همت برای زمین زدن دولت بسته‌اند موفق نشوند زیرا موافقان و مخالفان بر این نکته اتفاق نظر دارند.

جمیری در مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم:
رئیس‌ جمهور فردی کارآمدتر را برای وزارت علوم معرفی کند


 عبدالکریم جمیری نماینده مردم بوشهر در مجلس شورای اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در مخالفت با انتخاب نیلی‌ احمدآبادی به عنوان وزیر پیشنهادی علوم اظهار داشت: پیام عاشورا دفاع از ارزش‌های الهی و قوام‌بخشی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و پرهیز از هر نگاه و عملی است که می‌تواند زمینه تضعیف نظام جمهوری اسلامی را رقم بزند.

وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند ما مجلسی می‌خواهیم که سالم و صالح و در کنار دولت باشد، همچنین ایشان فرمودند که دولتی می‌خواهیم که نقاط مثبت دولت‌های گذشته را داشته باشد، منهای سوابق منفی آن.

نماینده بوشهر تصریح کرد: اگر ما مجلسیان و دولتیان به اوامر رهبری نه در ظاهر بلکه در عمل، عمل کنیم با هماهنگی بیشتر می‌توانستیم امور را سامان دهیم و آرامش و آسایش مردم را به وجود آوریم.

جمیری با اشاره به لزوم هماهنگی بیشتر دولت و مجلس برای معرفی وزیر علوم گفت: چه ایرادی دارد دولت هنگامی که قرار است یک وزارتخانه‌ای سامان یابد با هماهنگی با نهادهای مربوطه از جمله مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی اقدام به معرفی وزیر کند تا همه از عملکرد ما راضی شوند.

وی افزود: اگر هماهنگی‌ها اتفاق می‌افتاد ما شاهد معرفی یک وزیر کارآمد، توانمند، عالم و با سابقه درخشان در دفاع از ارزش‌های الهی در نظام جمهوری اسلامی بودیم و دیگر جای نگرانی برای کسی وجود نداشت.

نماینده مردم بوشهر ادامه داد: اگر هماهنگی‌های ما بین دولت و مجلس رقم می‌خورد موضوع استیضاح وزیر علوم سابق به بورسیه‌ها ارتباط داده نمی‌شد.

جمیری در ادامه خاطرنشان کرد:‌ چرا می‌خواهیم به اسم اعتدال اینگونه نشان دهیم که ما برای آرامش دانشگاه‌ها به این جناح و آن جناح توجه نداریم، این درست است که دانشگاه به هیچ جناحی ارتباط ندارد، اما دانشگاه میدان دفاع از ارزش‌های الهی و دفاع از مقام معظم رهبری است، دانشگاه جایی است که باید در آن نیروهای متدین تربیت شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه چرا باید به اسم اعتدال میدان را برای نیروهای ارزشی ببندیم، گفت: ما باید میدان را برای نیروهایی که علم دفاع از ارزش‌های انقلابی را بلند کردند باز کنیم، ما نباید به اسم اعتدال متدینان و معتقدان به نظام را از میدان خارج کنیم.

جمیری در پایان گفت: ما از رئیس جمهور می‌خواهیم وزیری کارآمدتر و ارزشی‌تر را برای وزارت علوم به مجلس معرفی کند.

نادران در مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم:امان از دست مشاورین/ ما موضع نمی‌خواهیم ما عملکرد می‌خواهیم

الیاس نادران نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی که به عنوان مخالف در امروز (چهارشنبه) در جلسه بررسی رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری سخن می‌گفت با اشاره به اینکه امیدوار است تصمیم امروز مجلس خیر و صلاح مملکت و دانشگاه در آن باشد، اظهار داشت: وقتی آقای نیلی به مجلس معرفی شد با هیأت‌ رئیسه صحبت کردم و استدعا کردم اگر آئین‌نامه داخلی مجلس اجازه می‌دهد بعد از فرمایشات آقای رئیس‌ جمهور بدون بحث رأی بگیریم و در این صورت هم وقت مجلس گرفته نمی‌شود، هم بعضی کدورت‌ها ایجاد نمی‌شود تا برویم روی بحث اصلی که انشاءالله دولت معرفی خواهد کرد.

وی افزود: مسائل بین‌المللی و مشکلات مردم و مسائل معیشتی کشور و طرح و لوایحی که در دستور کار مجلس است، برای ما اولویت داشت، مجلس تمام‌وقت هم لوایح تقنینی دولت در حوزه اقتصادی و هم طرح‌هایی که در اختیار دارد را پیگیری می‌کند، اما متاسفیم که وقت اعضای هیأت‌ دولت گرفته می‌شود که چنین بحث‌هایی انجام شود.

نماینده تهران با اشاره به سخنان روحانی تصریح کرد: کاش وی در این جلسه حضور داشت و ما آن را می‌گفتیم، کاش ما این فرمایشات خوب آقای رئیس‌ جمهور را در جمع نخبگان می‌شنیدیم، ای کاش ما این فرمایشات را در جمع مردم زنجان می‌شنیدیم.

نادران گفت: گفته‌اند حرف‌هایی که باید اینجا می‌زدی، جای دیگری گفته‌ای و حرف‌هایی که جای دیگر باید می‌زدی اینجا می‌گویی، شما در بین مردم باید از مردم و مجلس دفاع می‌کردید، در جلسه استیضاح از شما خواهش کردیم که تشریف بیاورید، نمایندگان استیضاح‌کننده پذیرفتند که جلسه به جای روز چهارشنبه سه‌شنبه تشکیل شود، شما هم به سفر اردبیل برسید اما آقای رئیس‌ جمهور شما خودتان بعد، از روز سه‌شنبه به چهارشنبه انداختید.

وی افزود: کاش لااقل معاونان آقای رئیس‌ جمهور مذاکرات روز استیضاح را به رئیس‌ جمهور می‌دادند تا می‌خواندند، بین خود و خدا موضوع محوری استیضاح ‌کنندگان بورسیه‌ها بود؟ امان از دست مشاوران و ما ادراک مشاور.

نماینده تهران ادامه داد: می‌گویند گزینه اصلی ما آقای نیلی است، اگر کسی یک وزیری را به مجلس معرفی می‌‌کند و رأی می‌خواهد آتش تهیه ایجاد می‌کند و در هر نقطه‌ای تریبون گیر آورد به حق و ناحق به مجلس حمله می‌کند؟ شما در مجلس نماینده دارید بیاید حرفش را بزند. چرا مجلس را متهم می‌کنید؟ چرا برای مجلس حاشیه‌سازی می‌کنید؟ بورسیه‌ها چه ربطی به استیضاح فرجی دانا داشت؟ همان موقع استیضاح به ما گفتند اگر وی را استیضاح کنید ما بدتر می‌آوریم و به وعده خود عمل کردند و اتفاقا در این مورد صادق بودند. دولت راستگویان یعنی همین ولی مجلس فارغ از این حاشیه‌سازی‌ها به وظیفه خود عمل می‌کند.

نادران گفت: جناب آقای نیلی اگر شما گزینه اصلی هستید امتیاز شما به آقای فرجی دانا چیست؟ مدیرتر، متدین‌تر و یا توانمند‌تر هستید؟ سابقه مدیریتی شما در دانشگاه مشخص است. چرا چنین فضایی ایجاد شد که برخی بتوانند از این کارها بکنند؟

نادران گفت: رهبر معظم انقلاب بارها به شورای عالی انقلاب فرهنگی گفتند که اردوهای مختلط نبرید. به کشور ترکیه اردوی خارج از کشور ببریم که آن اتفاقات بیفتد که از تریبون مقدس حیف است چنین مطالبی گفته شود و بعد آن را با یک اردوی مختلط داخل مقایسه می‌کنند.

وی افزود: آقای نیلی اگر شما گزینه اصلی بودید این فرمایشات آقای آشنا که به مجلس حمله کردند و می‌گویند یک اقلیتی می‌خواهد مجلس را اداره کند از کجا در آمده است؟ آیا این حرفها برای خیرخواهی و کمک به رای شماست. مجلس با این حرفها تضعیف نمی‌شود. شما ترکیب مخالفین آقای نیلی را ببینید. آیا اینها پایداری هستند؟ آیا آقای حداد پایداری است؟ آیا آقای لاریجانی پایداری است؟ شما در مجلس بگردید. اصلا پایداری باشند آیا کفر است؟

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شما که به ضد‌انقلاب‌های خارج از کشور متوصل شده‌اید. شما که جرأت نمی‌کنید که علیه اصلاح‌طلبانی که خط قرمز نظام را نفی کرده‌اند صحبت کنید. شما مرزبندی با ضد‌انقلاب ندارید. شما ما را متهم می‌کنید. مجلس زیر بار این حاشیه‌سازی‌ها نخواهد رفت و منفعل نخواهد شد. مطمئن باشید.

وی افزود: شکل معرفی وزیر نیز اینگونه بود که وی ۳۵ سال اخیر انقلاب اول حکم معرفی وزیر را به رسانه‌ها می‌دهند این جدی گرفتن است؟ ما که صحنه را می‌بینیم.

نماینده مردم تهران با اشاره به مباحث مدیریتی وزیر پیشنهادی علوم گفت: دوستان از ایشان پرسیدند که چرا برای شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی نشدید که ایشان جواب دادند من قرار بود برای وزارت معرفی شوم. شما در برج ۳ سرپرست شدید و هنوز آقای فرجی دانا رئیس بود. مگر در مجموعه دولت غیبگو و رمال است؟ همان موقع می‌دانستم که قرار است آقای فرجی دانا استیضاح شود و بعد استیضاح رای بیاورد تا شما را معرفی کنند؟ نهادهای نظارتی نمایندگان مجلس و نهاد نمایندگان مقام معظم رهبری نظرشان چه بود؟ صادقانه صحبت کنید.

نادران گفت: ما فرض می‌گیریم که از اول نیز همین مسئله یعنی معرفی شما به عنوان وزیر مطرح بوده است چرا زمانی که آقای فرجی دانا استیضاح شد شما به عنوان وزیر معرفی نشدید؟ مگر کاندیدای اصلی نبودید؟ چرا شخص دیگری را گذاشتند، لااقل وزارتخانه را دو ماه مدیریت می‌کردید و بعد امروز قضاوت می‌کردید. ما می‌گفتیم دو ماه خوب مدیریت کرد انشاءالله چند ماه دیگر نیز به خوبی مدیریت می‌کند.

وی افزود: در بحث فتنه اساسی‌ترین نکته این است که عده‌ای برای دلسوزی و دفاع از ارزش‌ها آمدند جریان را مدیریت کردند و یک عده روی این فتنه بنزین ریختند. آقای نیلی در دی‌ماه ۸۸ آن نامه را می‌نویسد. بعد از ۱۶ آذر و زمانی که در همان دانشکده فنی به عکس امام جسارت شد و شما مدیر همان دانشکده بودید.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما موضع نمی‌خواهیم ما عملکرد می‌خواهیم. آقای نیلی بفرمایید در موضع فتنه عملکرد شما چه بوده است. ما گفتم نمی‌خواهیم.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: آقای رئیس‌جمهور فرمودند که این حرند، توبه کرده‌اند و ببخشید. حر زمانی که جلوی امام حسین (ع) را گرفت با لشکر خود پشت امام حسین نماز خواند و بعد هم توبه کرد. کسانی که امروز حرف از توبه آنها گفته می‌شود امروز پشت رهبری نماز می‌خوانند نه حتی سال ۸۸.

جعفرزاده در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم:
نجفی با حکم سرپرستی نمی‌تواند وزارت علوم را اداره کند/دانشگاه‌ها سرگردان هستند

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده مردم شهر رشت در مجلس هم جلسه رأی اعتماد به نیلی احمدآبادی وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری در موافقت از وی گفت: از صبح امروز تمام صحبت‌های موافقان و مخالفان را گوش کردم، خدا را شاکرم همه افرادی که صحبت کردند اعم از موافق و مخالف از دلسوزان نظام و سرباز مقام معظم رهبری بودند و امیدوارم هیچ صحبتی سبب ایجاد کدورت نشود زیرا تمام حرف‌ها از روی دلسوزی حامیان شهدا و امام شهدا است و همه یک هدف مشترک داریم.

وی افزود: امیدواریم انقلاب مراحل رشد و تعالی خود را طی کند و تحویل صاحب اصلی آن امام زمان(عج) بدهیم.

جعفرزاده عنوان کرد: ما باید بپذیریم که با وجود تمام سلایق مختلف در حال حاضر رئیس دولت یازدهم نظام جمهوری اسلامی حسن روحانی است که حکم تنفیذ خود را از دستان مبارک مقام معظم رهبری گرفته است و ما هم باید قبول کنیم کسی که رئیس دولت می‌شود باید تیم خودش را خودش انتخاب کند و ما به عنوان نمایندگان مجلس باید این اجازه را به رئیس‌جمهور بدهیم.

وی اضافه کرد: شاید سؤال مطرح شود که با این وجود نقش مجلس چیست، نقش مجلس این است که اگر فرد معرفی شده با اصول مشخصه نظام و انقلاب مغایرت داشت مخالفت شود.

نماینده مردم رشت در مجلس اظهار داشت:‌انصافاً تا کنون چه دلیل مستند و متقنی ارائه شده است که نیلی احمدآبادی شایسته وزارت علوم نیست؟

وی ویژگی‌های مختلفی دارد که در رزومه‌اش در صحن علنی مجلس هم پخش شد، نیلی احمدآبادی از نیروهای ارزشی نظام و انقلاب بوده و حضور وی در سپاه، همکاری با نیروی دریایی سپاه، سابقه انقلابی و تجربه مدیریتی دارد و از همه مهمتر از جنس دانشگاه است و اعتماد دانشگاهیان هم به همراه دارد.

جعفرزاده عنوان کرد: ناراحتی‌هایی ابراز شد که از دیگران بود ولی نیلی احمدآبادی باید پاسخ آن را بدهد، هر فردی مسئول پاسخگویی به اعمال خودش است، اگر در جلسه‌ای اتفاقی افتاد نیلی پاسخگوی آن نیست.

نماینده مجلس اظهار داشت: نیلی احمدآبادی چهارماه مجموعه بزرگترین دانشگاه کشور را بدون تشنج اداره کرد و حادثه پردیس کرج نیز از سوی رئیس این پردیس اتفاق افتاد که اجازه عزل یا تغییر آن را به نیلی احمدآبادی ندادند، دانشگاه تهران با مدیریت این فرد مخالف بود ولی اجازه عزل ندادند و حالا نیلی احمدآبادی باید پاسخگوی رفتار این رئیس باشد.

وی اضافه کرد: برخی به سوابق نیلی احمدآبادی ایراد گرفتند، به گذشته برگردید و ببینید بسیاری از افرادی که همین مجموعه وزارت علوم را اداره کردند و بعضاً همکار ما در مجلس هستند سابقه مدیریت آنچنانی نداشتند.

جعفرزاده گفت: فردی مطالب اشتباهی را بیان کرده است که حتماً رئیس‌جمهور باید آن را اصلاح کند ولی آیا نیلی احمدآبادی باید پاسخگوی سخنان این فرد باشد؟

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر ۴.۵میلیون جوان دانشجو در دانشگاه‌ها رها شده‌اند، گفت: مگر یک سرپرست چقدر اختیار دارد؟ نجفی با اختیارات محدود سرپرستی نمی‌تواند وزارت علوم را مدیریت کند، اجازه دهید وزارت علوم سامان‌دهی شود، البته به رأی مجلس هم باید احترام گذاشته شود و باید بدانند که فرجی‌دانا پذیرفته نشده است.

وی عنوان کرد:‌۴.۵میلیون دانشجو که باید آینده کشور را بسازند و کرسی‌ها مدیریتی آینده را تحویل بگیرند در حال حاضر سرگردان هستند و نباید با سرپرستی اداره شوند، نیلی احمدآبادی از طرف رئیس‌جمهور به مجلس معرفی شد و تمام مراحل آن هم قانونی بود، اینکه برخی مطبوعات اطلاعاتی را مطرح می‌کنند باید از سوی دستگاه‌های نظارتی بررسی شود.

جعفرزاده ادامه داد: نیلی احمدآبادی به مجلس احترام گذاشت و در تمام کمیسیون‌ها حاضر شد و نظرات خود را بیان کرد.

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه فتنه خط قرمز نظام است و مقام معظم رهبری هم بر این مسئله تأکید دارند، گفت: نیلی احمدآبادی نقش خود را در فتنه قطعاً بیان می‌کند ولی خواهش و استدعای من با توجه به خروج نخبگان از کشور و رها شدن دانشگاه‌ها این است که به نیلی احمدآبادی کمک کنید تا با توجه به اینکه از جنس دانشگاه است وزارت علوم را ساماندهی کند.

وی خطاب به نمایندگان مجلس گفت: اجازه ندهید زمان بگذرد، تکلیف وزارت علوم را مشخص کنید زیرا وقت مجلس باید صرف کارهای مهم کشور مانند اشتغال و رکود شود.

وی با بیان اینکه هنوز پاسخ متقنی برای افکار عمومی در رابطه با استیضاح ارائه نشده است، گفت: مردم می‌گویند چطور ۴.۵میلیون جوان را در روزهای نخست آغاز سال تحصیلی مدیریت نکردید بنابراین امروز که نیلی احمدآبادی به مجلس معرفی شده است کمک‌ کنیم و به وی رأی بدهیم که دانشجویان را مدیریت کند.

نیلی احمدآبادی جایگاه علمی، مدیریتی و سوابق ارزشی مثبتی دارد و ما هم وظیفه داریم به دولت کمک کنیم.

وی ادامه داد: اگر مطالبی گفته شد از روی دلسوزی بود و ابهامات نیز در صحبت‌های نیلی احمدآبادی برطرف می‌شود ولی از رئیس مجلس هم می‌خواهیم به این ابهام پاسخ دهد که آیا در برابر معرفی نیلی احمدآبادی به مجلس موضع‌گیری کرده است یا خیر؟ زیرا برخی نام لاریجانی را در بین مخالفان بیان کردند در حالیکه رئیس مجلس هیچگاه در برابر مسائل موضع‌گیری نداشت، رئیس مجلس در این مورد رفع ابهام کند.

لاهوتی در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم:
مجلس به نیلی رأی دهد تا گزینه اصلی دولت شود/فتنه خط قرمز ماست


 مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس نیز در جریان بررسی صلاحیت و برنامه‌های پیشنهادی محمود نیلی‌احمدآبادی وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری، طی سخنانی به عنوان موافق وزیر پیشنهادی علوم، اظهار داشت: یکی از همکاران گفت که آقای نیلی در جریان فتنه سکوت کرده است، آیا واقعا این موضوع به معنای دست داشتن و همکاری آقای نیلی در فتنه است؟ این چه قضاوتی است؟

وی با بیان اینکه آقای نیلی خواهد گفت که چه نظری درباره فتنه ۸۸ دارد،‌ افزود: فتنه خط قرمز ماست و مگر می‌شود آقای روحانی، وزیری را به مجلس معرفی کند که در فتنه نقش داشته است؟! اینگونه سخن گفتن برخی دوستان از عجایب روزگار است.

نماینده لنگرود در مجلس بر همین اساس خاطرنشان کرد: یکی از همکاران گفته بود چه طور ممکن است آقای نیلی در جبهه حضور داشته باشد اما یک بسیجی در کنار او به شهادت نرسیده باشد؟ بنده در زمان جنگ تحمیلی تک‌تیرانداز بودم اما مگر همه باید تک‌تیرانداز می‌شدند، آقای نیلی فرمانده بوده،‌ حتما باید یک بسیجی در کنار او به شهادت می‌رسید تا ثابت شود که آقای نیلی انقلابی است؟ آیا همه باید آن زمان تفنگ به دست می‌‌گرفتند تا ثابت شود که در جنگ نقش دارند؟ همه مردم حتی کسانی که پشت صحنه جنگ بودند نیز در دفاع مقدس نقش داشتند.

لاهوتی خاطرنشان کرد: وزارت اطلاعات آقای نیلی را تأیید کرده است، از کجا می‌دانید آقای نیلی گزینه اصلی دولت نیست؟ رأی دهید تا گزینه اصلی دولت شود، آقای نیلی هفت سال در جنگ تحمیلی حضور داشته است.

نیلی‌احمدآبادی: دانشگاه نباید باشگاه سیاسی باشد/تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد از مهمترین وظایف وزارت علوم


در ادامه محمود نیلی احمدآبادی گزینه پیشنهادی وزارت علوم تحقیقات و فناوری پس از اظهارات موافقان و مخالفان رای اعتماد با حضور در تریبون مجلس ضمن قدردانی از اعتماد رئیس‌جمهور برای معرفی وی به عنوان وزیر پیشنهادی علوم اظهارداشت: من متاسفم که فرصت محدودی را در اختیار داشتم تا خدمت نمایندگان برسم اما خوشحالم که در این مدت کوتاه با دقت نظر نمایندگان روبرو شدم.

وی ادامه داد: من همواره به این کلام امام (ره) معتقد بوده‌ام که مجلس در راس امور است و در این مدت یک هفته‌ای بیش از پیش بر این موضوع واقف شدم و دقت نمایندگان اهمیت این سخن امام(ره) را بیشتر برای من روشن کرد.

گزینه پیشنهادی وزارت علوم با اشاره به برنامه‌های خود برای اداره این وزارتخانه گفت: من وزیر پیشنهادی وزارتخانه‌ای هستم که بیش از ۴ میلیون دانشجو و متفکر علمی تحت پوشش آن هستند و یکی از مهمترین سرمایه‌های کشور در اختیار آنهاست.

وی با اشاره به نقش محوری وزارت علوم در رشد علمی هدفمند برای رسیدن به جایگاه پیش‌بینی شده در سند چشم‌انداز گفت: وزارت علوم یکی از مجریان سیاست‌های علم و فناوری ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری است.

نیلی‌ احمد‌آبادی با بیان اینکه امروز سرمایه و نیروی کار در درجه دوم اهمیت قرار دارد گفت: آنچه خالق اصلی قدرت و ثروت بر شمرده می‌شود علم است و دیدگاه رهبری نشان می‌دهد که کشور باید در چه جهتی گام بردارد.

گزینه پیشنهادی وزارت علوم تقویت نیروی انسانی مومن و متخصص را از جمله وظایف این وزارتخانه خواند و افزود: تحقق نقشه جامع کشور و سند جامع علمی دانشگاه‌ها و ارتقاء علوم انسانی از مهمترین وظایف این وزارتخانه است.

وی جلوگیری از غوغا سالاری در فضای دانشگاه‌ها را یکی از شرایط تحقق وظایف وزارت علوم خواند و افزود: دانشگاه‌ها نباید باشگاه سیاسی جریان‌های مختل اعم از چپ و راست باشند.

وی ایجاد فضای بانشاط علمی، اعتقاد به فرهیختگان و بهره‌گیری از توانمندی آنها در تصمیم‌سازی، تناسب میان نیاز‌های جامعه و رشته‌های دانشگاهی، ارتقاء دانشگاه‌ها به دانشگاه‌های کارآفرین را از مهمترین راهکارهای عملی شدن وظایف وزارت علوم دانست.

نیلی احمد‌آبادی با بیان اینکه ساز و کار فعلی اداره دانشگاه‌ها جوابگوی تحقق مطالبات رهبری از این وزارتخانه نیست، گفت: علی‌رغم نیروهای زبردستی که در دانشگاه‌ها حضور دارند تحول در ساختار و اداره دانشگاه‌ ضروری است.

نیلی احمدآبادی ادامه داد: نگاه یکپارچه و هماهنگ در سیاست پژوهشی مالی، اداری از ضروریات است که توجه جدی به موضوع کیفیت در دانشگاه، گریز از کمیت‌‌گرایی و توجه به اقتصاد آموزش عالی و توجه به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه ارتباط دانشگاه با دستگاه‌ها اعم از دولتی و خصوصی از نکات مورد توجه دولت و مورد انتقاد نمایندگان مجلس شورای اسلامی بوده است، خاطرنشان کرد: علیرغم ارتباط‌هایی که تاکنون شکل گرفته است اما هنوز فاصله زیادی تا ایجاد راهبرد منطقه وجود دارد. من شخصا در این سال‌ها بر روی این موضوع کار انجام دادم و تجربه مفیدی در این زمینه دارم که دانشکده فنی دانشگاه تهران که دو دوره مسئولیت آن را بر عهده داشته است می‌تواند مورد پیشنهاد و بررسی قرار داده شود.

نیلی‌احمدآبادی اظهار داشت: به گمان من توجه به سازمان‌‌ها و دانشگاه‌هایی که بتوانند نیاز مشترک دستگاه‌های اجرایی را بر عهده بگیرند از جمله اولویت‌ها باید قرار بگیرد و نکته دیگری که بسیار مورد توجه است توسعه متوازن و عدالت و آموزش عالی و توجه به مناطق محروم به عنوان زیرساخت توسعه‌ای است که در صورت توفیق رأی اعتماد نمایندگان آن را انجام خواهم داد اما شرط دیگر تحقق برنامه‌های وزارت علوم تحقیقات و فناوری این است که این وزارتخانه صاحب وزیر شود و امیدوارم که نمایندگان این نقص را به هر شیوه‌ای که صلاح می‌دانند رفع کنند.

وی در پاسخ به انتقادات وارده به خود، گفت: اجازه دهید به نکاتی در خصوص برنامه ها، مدیریت و شخص من ذکر شد پاسخ‌هایی را در حد وقتی که برای من در نظر گرفته شده است بدهم.

نیلی‌احمدآبادی اظهار داشت: اولین نکته توان مدیریتی من بود که باید بگویم آقای نادران از همکاران من در دانشگاه تهران هستند که به خوبی مدیریت من را در این زمینه مدنظر داشتند و می‌دانم اداره دانشگاه تهران با این اهمیت و وسعت بدون سابقه مدیریتی لازم امکان‌پذیر نیست و معمولا اگر کسی توانایی لازم را برخوردار نباشد در آغاز به مشکل برمی‌خورد.

وی با اشاره به وسعت دانشگاه تهران و با یش از ۸۰۰۰ دانشجو و بیش از ۵۰۰ عضو هیأت علمی این دانشگاه اظهار داشت:‌ مدیری که برای دو دوره و بر اساس هیأت علمی انتخاب می‌شود نمی‌تواند دارای ضعف مدیریتی خاصی باشد.

وزیر پیشنهادی علوم ادامه داد: نکته دیگر در خصوص اردوی آشنایی دانشجویان دانشگاه پردیس کرج بود که خدمت آقای اکبریان گفتم که اگرخلافی بر خلاف مجوز داده شده باشد صورت گرفته باشد دانشگاه برخورد می‌کند و اگر سندی در این زمینه دارند آن را اعلام کنند اما من تاکنون سندی ندیدم.

وی اظهار داشت: تنها گزارش مکتوب معاون فرهنگی و رئیس پردیس کشاورزی و منابع دانشگاه تهران موجود است.

نیلی احمدآبادی با بیان اینکه من به دانشجویان این دانشگاه و به مدیران این دانشگاه اعتماد دارم، تصریح کرد:‌ بر خلاف مصالح جمهوری اسلامی و منویات رهبری عمل نخواهم کرد.

وزیر پیشنهادی علوم با بیان اینکه درباره نامه ۸۸ عضو هیئت علمی دانشکده فنی دانشگاه تهران صحبت کردند، اولا شما عزیزان زمان و مکان را در نظر بگیرید، گفت: در سال ۸۸ دوبار به دانشگاه تهاجم شد که مورد تقبیح مقام معظم رهبری نیز قرار گرفت. در ۱۶ آذر به دانشکده فنی دانشگاه تهران به شکل بسیار بدی تهاجم شد و تاثیر بسیار منفی در روحیه جوانان و دانشجویان داشت.

وی گفت: متاسفانه کسانی که پیشرفت مملکت را نمی‌خواهند و بر خلاف مصالح کشور قدم برمی‌دارند و از دشمنان کشور هستند، همواره می‌خواهند به جوانان القا کنند که ملجا و پناهگاه شما در خارج از مرزهای کشور است، این نامه به جوانان نشان داد آنکه باید به او پناه برده و شکایت برد و آن که نقش پدرانه برای آنها دارد، رهبر معظم انقلاب است، در این نامه به هیچ کس تعدی نشده بلکه فقط بیان آنچه که بر دانشگاه رفته، ذکر شده است و اگر دوستانی که در آن زمان در دانشگاه بودند مراجعه کنند، ملاحظه می‌کنند که تاثیر بسیار جدی بر روحیه جوانان داشت و مانع جداشدن این سرمایه‌های انقلاب از کشور و انقلاب شد.

نیلی احمدآبادی اضافه کرد: این نامه یک فضای آرامی را در دانشگاه به دنبال داشت، نکته دیگر به امضاکنندگان این ۸۸ نفر نگاه کنید، وابسته به هیچ جریان سیاسی نیستند و هیچ خط سیاسی را در این امضاکنندگان نمی بینیند. همه این افراد از اساتید برجسته هستند، هیچگونه شائبه سیاسی در این بین نیست.

وی افزود: گفته شده که من از جمع کنندگان و تهیه کننده این نامه بودم، خیر، من یکی از امضاکنندگان بودم. نه تهیه کننده بودم و نه جمع کننده امضا.

همینطور که عرض کردم، اقدامی بسیار موثر و مفید در جهت مصالح انقلاب بود. درباره اردوهای مختلط صحبت کردند؛ دوستان عزیز، احتمالا این اردو که می‌گویند زمانی است که من مسئول دانشکده فنی بودم، اصلا مجوز اردوهای خارج کشور به عهده رئیس پردریس فنی نیست. به عهده رئیس دانشگاه است؛ اگر آنگونه که می‌گویند اتفاق افتاده باشد، مجوزش را دانشکده فنی صادر نکرده است.

وزیر پیشنهادی علوم تصریح کرد: درباره شورای انقلاب فرهنگی هم که نمایندگان ناطق توضیح فرمودند. ولی حتما اگر به متوسط معرفی سرپرستان دانشگاه به شورای انقلاب فرهنگی توجه فرموده باشید، معمولا یک دوره چند ماهه لازم است.

نیلی ادامه داد: آن گونه که من شنیده‌ام تقاضای شورای عالی انقلاب فرهنگی این است که تا فرصتی داده شود تا مدیر یا سرپرست عملکرد خودش را به این شورا نشان دهد تا این شورا بتواند تصمیم بگیرد و اگر این زمان نیاز نبود از همان ابتدا حکم ریاست را برای سرپرست دانشگاه می‌زدند.

وی گفت: اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی نیاز دارند عملکرد مدیر را بررسی کنند و براساس آن تصمیم بگیرند.

نیلی افزود: قانون اجازه می‌دهد تا ۶ ماه سرپرست اداره دانشگاه را به عهده بگیرد و من از زمانی که سرپرست دانشگاه تهران هستم سعی کردم مسیر منطقی طی شود و مسیر منطقی طی شده است.

وی به سابقه خود در دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: من ۸ سال در دفاع مقدس از شروع تا پایان جنگ در خدمت انقلاب بودم. از بورسیه تحصیلی که به من داده شد به منظور در شرکت در دفاع مقدس صرف نظر کردم و به این موضوع افتخار می‌کنم.

نیلی تصریح کرد: عملکرد ۸ ساله من به خوبی بیانگر دیدگاه و نظرات من است. من ۷ سال مسئولیت پردیس دانشکده‌های فنی تهران را داشتم. اساتید، دانشجویان و هیات علمی وجود دارند و عملکرد من را می‌توانید از آنها سراغ بگیرید. در زمان مدیریت من تحولات زیادی شکل گرفت.

وزیر پیشنهادی علوم تصریح کرد: من یک مدیر اجرایی صفر نیستم اگر نتوانم تحول ایجاد کنم هیچ مسئولیتی را نمی‌پذیرم. آموزش عالی نیازمند تحول است.

وی ادامه داد: کافی است به سابقه ارتباط صنعت و دانشگاه در زمان مدیریت من مراجعه کنید و تحولاتی را که من ایجاد کرده‌ام ببینید.

وی در رابطه با حضور در فتنه تصریح کرد: من و همکارانم چه در گذشته و چه امروز خطوط قرمز ترسیم شده توسط مقام معظم رهبری را زیر پا نگذاشتیم.

نیلی‌احمدآبادی اظهارداشت: تا امروز یک مورد هم پیدا نمی‌کنید که در زمان مسئولیت من چه من یا همکارانم خطوط نظام را زیر پا گذاشته باشیم و همکارانم حتی امروز هم که مسئولیت ندارند این کار را نمی‌کنند.

نیلی احمدآبادی تاکید کرد: همکارانی که من در دانشگاه تهران انتخاب کردم حداقل تغییرات ایجاد شده است مگر کسانی که مدت مسئولیت آنان تمام شده است. در مورد مدیران فعلی نیز از نمایندگان می‌خواهم درباره آنان مطالعه کنند که همه از معتقدان به نظام و در چارچوب نظام و رهبری عمل کردند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اگر افتخار خدمت در سمت وزارت نصیبم شد که خدا را شاکرم اما اگر مصلحت دیگری شما نمایندگان اندیشیدید باز خدا را شاکرم که همه امور در دستان با اراده اوست و تنها او می‌داند که خیر و صلاح ما چیست.

با ۱۶۰ رأی مخالف نمایندگان
مجلس میلی به «نیلی» نداشت/سومین وزیر پیشنهادی هم رأی نیاورد


پس از آنکه نمایندگان صلاحیت و برنامه‌های محمود نیلی‌احمدآبادی وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری را مورد بحث و بررسی قرار دادند، وکلای ملت با ۷۹ رأی موافق، ۱۶۰ رأی مخالف و رأی ۷ ممتنع از مجموع رأی مأخوذه، به نیلی‌احمدآبادی برای تصدی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رأی اعتماد ندادند.

حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس جمهور روز گذشته در اظهاراتی مخالفان نیلی را باج خواه، اقلیت و افراطی توصیف کرده و عنوان کرده بود: مجلس میان خواسته دانشگاهیان و باج‌خواهان یکی را انتخاب کند.

به نظر می رسد این سخنان اهانت بار به دلایل متعدد مخالفان وزارت نیلی احمدآبادی اضافه شد و به عنوان تیرآخر بر امید وزیر پیشنهادی برای کسب رای اعتماد عمل کرد و شد آنچه شد.

منبع: تسنیم و فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حامد
آقای روحانی شما به رأی مجلس احترام می گذارید؟!
آیا متهم کردن مجلس و نمایندگان به صورت مکرر به این که به خاطر رو کردن ماجرای (ساختگی و خیالی) بورسیه وزیر علوم رو استیضاح کردن احترام به رأی مجلسه؟
Iran, Islamic Republic of
خود نماینده ها که می گن استیضاح ارتباطی با ماجرای بورسیه نداشته!!!
مگر می شود هزاران نفری که دستشان در بورسیه ها دخیل بوده است در استیضاح فرجی دانا بیکار نشسته بوده باشند؟!
حلاج
خدایاشکرت که عالم محضرتوست خدایاشکرت که حاضروناظری خدایاشکرت هستی تجلی اسماوصفات توست خدایاشکرت که ازشاهرگ گردن به مانزدیک تری خدایاشکرت که این دنیاپل وقنطره است خدایاشکرت که مابامرگ نمی پوسیم بلکه ازپوست بدرمی آییم خدایاشکرت که سرتورونمیشه شیره مالیدخدایاشکرت که همه چیزدریدقدرت توست خدایاشکرت که نافع وضارتویی خدایاشکرت که این عالم جلسه امتحانه خدایاشکرت که مسببالاسباب تویی خدایاشکرت که بی نهایت زیبایی خدایاشکرت که علم بی کران داری خدایاشکرت که هرخیرونعمتی به هرکه رسیده تودادی وهرشرومصیبتی ازهرکس به مامیرسه بااذن واراده توست خدایاشکرت که فیاض علی الاطلاقی خدایاشکرت که غنی بالذاتی خدایاشکرت که هستی نامتناهی وهستی لایزالی
حامد عزیز حرفهای شما درست اما رای اعتماد مجلس محترم به وزیر محترم نفت احترام به منافع ملی میباشد؟
علی
میوه اختلاف بین دولت و مجلس را روحانی در انتخابات آینده مجلس خواهد چید
دستگرمی؟؟
Iran, Islamic Republic of
حال کردم
دم مجلسیا گرم
مدیونید اگر فکر کنید روحانی داره با مجلس لجبازی میکنه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
نتیجه اخراج بورسیه ها
مرمر
نه جانم ، بگو نتیجه لجبازی دولت با مجلس و اصرار عجیبش برای معرفی یه فرد کاملا نالایق و ناشایسته برای وزارت علوم
تمام حرفات برعکس اتفاقاتی ست که افتاده جناب روحانی
چراغعلی
من در ابتدای این دولت گفتم که هرچی این دولت گفت و شعار داد دقیق 180 درجه بر عکس کنید غیر ای این باشه سر تون کلاه میره مثلآ اگر این دولت اعلام کرد پودر ارزون میشه سریع اقدام به خریدن دوسه کارتون پودر کنید اگه گفت مدارس حق گرفتن پول از مردم را ندارند برای نام نویسی فرزندتان حتما پول حسابی با خود همراه دشته باشید
نه بابا!!!
Iran, Islamic Republic of
...مشکل اصلی جامعه ما
Iran, Islamic Republic of
سلام اقای رییس جمهور عزیز اگر چنیین است بیاید در دانشگاه پیام نور ببینید چه کسانی در دولت شما خانه نشین شده اند غیر از خا نواده شهدا و رزمندگانند؟
Iran, Islamic Republic of
اره تو راست میگی که نمیخوای دانشگاه جای این حزب و اون حزب باشه .... عزیزم دم خروس زده بیرون اونم رنگی
چراغعلی
دم خروس دیگه اقاقه نمیکنه دم شتر مرغ زده بیرون
راست میگه بابا! قبول کنید دیگه! قبول نمیکنید؟! الان یه نشونی بهتون میدم که باورتون بشه، محمدعلی نجفی که مجلس برای وزارت علوم رد صلاحیتش کرد رو که یادتونه؟ الان سرپرست وزارت علومه!
آخه مجبوری اظهار نظر کنی؟ ؟اولا در مجلس چیزی با عنوان رد صلاحیت نداریم! !! بلکه رای اعتماد و عدم اعتماد میگن! !! ثانیا آقای نجفی برای وزارت آموزش و پرورش معرفی شدند و رای اعتماد نگرفتن؛ نه برای وزارت علوم! !!
واقعا حرف نزنی کسی میگه بهتون لال؟بخدا اگه بگن
Iran, Islamic Republic of
وزارت آموزش و پرورش مجيد جان
سلام و درود بردکتر نیلی
حالا شایدم آدم خوبی باشه. بالأخره زمان جنگ فعالیت کرده. حرف ما این نیست که با دکتر نیلی بدیم یا مثلاً خدای ناکرده مرگ (!!!) بر فلانی، بلکه اینکه این ره که بعضی میروند (و نه الزاماً دکتر نیلی یا فقط ایشان) به ترکستان است و آزموده را آزمودن خطاست. این مسیر غلط باعث این مشکلات است. ما نمیخواهیم کشور دوباره دستخوش تشنج بشه. هر قدر تلاش کنیم ولی سرمنشأ امور که دانشگاه و به طور کلی دستگاه آموزشی کشور اصلاح نشوند، گره بر باد بستن خواهد بود.
Germany
گزینه اصلی هیچ کدام است. همه سر کارید
سوفیا لوره
یخ کنی بی مزه خوبه که دو سه روزه اسمش به گوشت خورده
کاملا مشخص بود روحانی با رانت خواری در افتاد بورسیه ها اخراج شدند بورسیه ها نورچشمی بودند نتیجه هم رای ندادنه
بله آقا! چی فکر کردی پس؟ بورسیه ها بچه های ملت بودند، مجلس هم خانه ملت هست. ....
يادمه در يكي از نظرات راجع بورسيه ها اومده بود كه گويا ايشون همه شرايط رو داشته و .... تا آخرش كه يك دعا كرده بود خدايا رييس جمهور و كارگزاراش آبروي ما رو بردن خودت به فرياد ما رسيدگي كن. خدا هم گويا دعاي اون جونو مستجاب كرده.
توفیقی از قزوین
نتیجه کاملا مشخص بود
فقط نجفی.
راست میگی.تو دانشگاه که چیزی یاد نمیدهند.لااقل یه قلیونی دورهمی ازاد میشه!
باز هم يك اقدام انقلابي ديگر از وكلاي ملت!!!!!!!!!!!!!!!!!!
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
به شخصه خوشحالم راي موافق داده نشد تا مردم بهتر نماينده ها رو بشناسن تا دوره بعد تكليف اين نماينده ها روشن شه
چقدر عجيبن اين دلواپسان بر همين مرام بمانيد و تخريب بيشتر و سنگ اندازي بيشتر كنيد تا مردم بهتر دريابندتان....
طبق معمول منتشر نكن جهان...
فاطي
اشتباهي مثبت دادم
دیگه مواظب باش
Iran, Islamic Republic of
دقیقاً دولت هم همین رو می خواست !
متاسفم برات. هنوز صدای فتنه تو گوشت نرفته و نخواهد رفت. ....
شادی
عجب ضایع ای هستی تو اگر قرارباشه هرکه معرفی شد رای بیاره پس مجلس میخواهیم چه کار اصلا جرا رای گیری بشه یا چرا به مجلس معرفی بشه راست بره وزارت خانه بشینه و وقت مجلس ومردم را هم نگیره بعد دلواپسان در حال حاضر شمائید که هروز دارید ضایع تر میشد یک شعار ویک کلمه از حرفهای دولتمردان درست در نیامده هرچی گفتنند بر عکس شده بایددلواپس باشید که هروز ضایع تر از دیروز شدید
همین غیب گوئی تونه که کار دستتون میده.یه نظرسنجی با شرکت خودتون انجام میدین وصددر صدارا مال شما میشه.در عمل مردم به کس دیگه ای رای میدهند وشما عقده ای میشین ومیرید سراغ سطل زباله واتش زدن همه جا! که چرا تخیلات شما درست درنیومد.بازی 88 دیگه تکرار نمیشه!جانم!
واقعا از مجلس قطع امید کرده بودم.ولی خدا را شکر اقدام امروز نشون داد که نماینده ها حواسشون جمعه.دست همگی درد نکنه.بخصوص اقای نادران که صوری بودن معرفی نیلی رو مستدل به ما نشون دادند.حق یارتون.
شیطونک0915
سلام
فعلا که مردم اقایون رو خوب شناختن!قرار بود100روزه کارا درست بشه !!!!!!!!!!
یا دچار حاشیه نشوند ولی مشاورین محترم رئیس جمهورمدام دارن حاشیه درست میکنن خصوصا تو سخنرانی هایی که برای رئیس دولت تدوین میکنن!!!
قضیه هسته ای هم که ب وضوح مشخصه چه افتضاحی شده و فلان ...فلان....!!!!!!!!!!!!!!!!!
جهان منتشر کن عزیز
شیطونک0915
فقط دم اقای نادران گرم ایول ، حرف دل ما بود وای کاش این سخنرانی هاوحرف های خوب رئیس جمهور برای عموم باشه نه برای رای اوردن وزیر!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Finland
اگر به سخنان ریس جمهور دقت بفرمایید دو کلید وازه مهمهم در ان پیدا میکنید یکی افکار عمومی خود فضاوت خواهد کرد .دوم من اهل لج و لج بازی نیستن این گونه حرف زدن با طراحی یعنی مجلس را زی سوال بردن برادر عزیز این مجلس قدرتمند به حول قوه الهی وزیر ارشاد شما را نیز عزل خواهد کرد که اینقدر به بازی با افکار عمومی نپردازد ما منتظر اعلام وصول طرح استیضاح جنتی هستیم
جالبه که دکتر روحانی از وقت خودشون برای دفاع پایانی پس از صحبت های دکتر نیلی استفاده نکردن و صلاح ندونستن دفاع دیگری ارائه بدن ، به قول دکتر نادران شاید بهتر بود بعد از صحبت های ابتدایی رییس جمهور رای گیری انجام می شد ، البته دورهمی یه چایی خوردن و البته جناب آشنا رو هم بخشیدن !
شیب ملایممممممممم
یاحسین
روحانی دوهفته پیش!!!!!!درس کربلا تعامل سازنده ومذاکره بود.
روحانی امروزدرمجلس ؟امام حسین ع سردار آزادگی وپرچمدارایستادگی ومقاومت بودبرای اصلاح همه نابسامانیها وانحرافات وظلم ها واوگفت انی احب وان آمر بالمعروف ونهی عن المنکر!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
بلافاصله باخواندن صحبت ایشان آیه 2سوره صف درذهنم افتاد .
یاایهالذین آمنوا لم تقولون ما لا تفعلون؟
آقای روحانی؟خدواوند درآیه سوم این سوره می فرماید.وکبرمقتا عندالله ان تقولو مالا تفعلون
نزد خداوند بسیارموجب خشم است چیزی رابگویید که عمل نمی کنید؟
بنده به عنوان یک بسیجی که چندین سال دردفاع مقدس درخط مقدم وعملیات ها حضور داشته ام وعضو بدنم را تقدیم اسلام وانقلاب کرده ام
ازعمل انقلابی امروز مجلس درعدم رای به یکی ازفتنه گران احساس مسرت نموده وسپاسگزارم.
علی
Iran, Islamic Republic of
هدف دولت از معرفی آقای نیلی، اتلاف وقت ارزشمند مجلس محترم است.
هدف دولت از مذاکرات هسته ای به تاراج دادن این سرمایه ارزشمند است.
هدف دولت از ترویج سیگار و تنباکو و به دتبال آن تامین هزینه درمان بیماری تاشی از کشیدن سیگار و تنباکو ،مریض و علیل کردن جوانان این مرز و بوم و هدر دادن سرمایه ملی است.
هدف دولت از ایراد از بورسیه ها جلوگیری از تحصیل جوانان انقلابی و با استعداد و به دنبال آن اعطای بورسیه به افراد مورد نظر خود است.
و ....
Iran, Islamic Republic of
لطفا شما ترشی نخور چون یک نابغه هستی
حامد م
دولت با این کارهاش می خواد به مجلس فشار بیاره و جنگ روانی توجامعه راه بیندازه و بگه هر چی وزیر معرفی می کنیم رای اعتماد بهش نمی دن . مجلس حتما باید در برابر این فتنه ای ها مقاومت کنن تا اینکه یک وزیر انقلابی پیشنهاد بده بنظرم پشت پرده چیز دیگه ایه روحانی حرف خوب می زنه ولی عملا چیز دیگه میشه و مکروا و مکر اله و اله خیر الماکرین
وزارت علوم
اگه لجبازی نیست وفراجناحی عمل میکنیدپه ای سلیقه کج برای انتخاب وزیرچیست یه وزیربدون حاشیه انتخاب کنیدیامیخواهیدهرشش ماه یک باربامجلس بریدسیزده بدر
محمد
دانشگاه سیاسی که متاثر از سیاسیون کشور نباشد یک پرادوکس است
اینقدر چیز متناقضی نیست. میگن دانشجوها بینش سیاسی داشته باشن ولی دانشگاه محل تاخت و تاز احزاب سیاسی نباشن....
سعيد110
Iran, Islamic Republic of
به هوش به هوش و به هوش
خطابم به اصول گرايان ولايت پذير است:
شايد اين خود، نقشه باشد و حتي تمام نقشه، ولي آنچه كه مسلم است شديدا قابليت بهره برداري براي اصلاح طلبان برانداز را خواهد داشت كه:
اين نحوه وزير علوم و سر پرست دانشگاه معرفي كردن و بازخورد گرفتن اقدامات و چالش هايي كه با مجلس دارند، همه از قبل طراحي شده است صرفا براي اينكه در زمان انتخابات مجلس اطلاعات كافي براي طراحي دقيق تر نقشه هاي مربوط به از سر راه بدر كردن مجلس اصول گرا در اختيار داشته باشند تا موانع را از سر راه بردارند. منظور موانعي است كه بر سر راه اقدامات ساختار شكنانه ايشان كه همواره در سوابقشان وجود داشته و در آينده نيز وجود خواهد داشت.
Iran, Islamic Republic of
کسی که واقعا دلش می خواهد وزیرش رای بیاورد یک هفته قبل رای اعتماد خودش و مشاورش مرتب به مجلس حمله نمیکند ایشان می خواهد گزینه مورد نظرش(عباس پور،غفوری و....)را وزیر کند اما هزینه این کار را به گردن مجلس بیاندازد .خودشان گفتند که متخصص جنگ روانی اند
غلامی
بنده ازدوستداران دکترروحانی هستم اما میخواهم بگویم اظهارات آقای آشنا درست یک روزقبل ازرای اعتمادبه وزیرپیشنهادی واقعا نابخردانه بودودررای عدم اعتمادتاثیرداشت
سرور
گل خوبی زد به دولت.اتفاقا بخردانه بود!
سعيد110
Iran, Islamic Republic of
دكتر روحاني به خودي ها هم بي وفايي مي كند!
اگر در مجلس مي ماند نيلي كمتر توپوق مي زد.
همين نبود ايشان يعني اينكه دكتر نيلي بيخود خودتو خسته نكن همه سركاريم و به آنچه كه روزيمان نشده مشغول گرديده ايم.
البته يك احتمال قوي و مهم هم وجود دارد و بعضا بيان شده است كه همه اينها نقشه از قبل طرح ريزي شده است. اگر اين احتمال رد شود چاره اي نداريم جز آنكه به واقعيت بالا برسيم.
سرکار گذاشتن مردم بود- اون وزارتخانه های که میتونن سرمایه جمع کنند و کلی حق و ناحق بکنند و رانت و پارتی و فامیل سالاری و ویژه خواری بکنند رفته اند در حاشیه و وزرای غیر اقتصادی مردم را سرگرم کرده اند مثل ارشاد و علوم و........
نماینده های عزیز لطفا بیشتر توجه کنید به شرکتهای صنعتی
فارض
كاسبان فتنه= كاسبان بورسيه ها
زرشک؟!
Iran, Islamic Republic of
دولت داره افکار عمومی رو به بازی میگیره
مجتبی
ودر اخر فتنه را محکوم نکرد
احمد باقری
اصراربرمعرفی افراد مسئله دار وکسانی که بافتنه مرز بندی ندارند برای همه ما سئوالی شده است که ریاست محترم جمهوری پاسخ دهند خوب است ایا در جمع دانشگاهیان ما فرد مناسب و ارزشی وجود ندارد؟ وزارت علوم از نظر جایگاه از نقاط بسیار حساس است که باید در راس ان افراد شایسته سرکار باشند .
کمال
Iran, Islamic Republic of
مجلس هوشیار باشه تا درگیر بازی سیاسی دولت نشه و با منطق محکم و قاطع در قابل مسائل غیر اصولی دولت بایستد و برای مردم این را روشنگری کند تا دولت به هدفش که تخریب وجه نمایندگان است و برای انتخابات برنامه ها دارد نرسد!
Iran, Islamic Republic of
بگم بگم؟؟ نگو نگو!!!!
Iran, Islamic Republic of
الحمد لله از نمایندگان عزیر مجلش کمال تشکر را داریم
خداوندا خودت کمک کن یک انسان وارسته مثل وزیر بهداشت وزیر علوم شود
رئیس جمهور باید برای معرفی وزراء به مجلس خط قرمز فتنه مورد تاکید مقام معظم رهبری را رعایت فرمایند.
از نمایندگان شجاع و دلسوز مجلس که مانع ورود عوامل فتنه به وزارت علوم شدند تشکر میکنیم .
درود بر نمایندگان انقلابی و عزیز خانه ملت .
محمد
سلام . بنده نه سیاسی هستم نه خیلی با سواد فقط از رئیس جمهور محترم میخواهم بپرسم این تو کتم نمیرود چرا هر کسی را برای وزارت علوم پیشنهاد میدهند دستی در اتش فتنه 88دارد خدای نکرده بقیه دانشگاهیان از نظر ایشان بی سواد تندرو بی تدبیر و الی اخر هستند خوب عزیز به فکر ارامش این مملکت باشید کمی به فکر این مردم با مشکلات فرهنگی اقتصادی که گریبانگیرش هستند باشید رئیس جمهور سابق که رفت گفتیم بحمدالله حاشیها تمام شد مردم ارامش پیدا میکنند مبینیم اینطوری نشد مسئولین محترم شما را بخدا دست از لجبازی بردارید به هم کمک کنید تا مشکلات این نظام مقدس که هدیه الهی برای همه ماست به مقصد برسد والسلام
علی اصغر
بنده که سیاسی هستم خدمت شما عرض میکنم که دشمن فهمیده اگه ایران با این شتاب که داره از نطری علمی پیشرفت مینکه 8 سال دیگه آمریکا در برابر ایران مثل افغانسان است برای همین اولویت آمریکا سنگ انداختن در رشدعلمی این نظام است که الحمدلله بعضی ها دارند به وظیفه شان عمل مییکنند .
سیدرض
Iran, Islamic Republic of
ماشاء الله چقدر اساتید فتنه گر داریم و ما خبر نداریم.
زیاد نیستند.مشکل اینه که دولت فقط اونها رو میبینه.
چقد میگیری تو این سایت اون سایت کامنت میذاری؟
محسنی
Iran, Islamic Republic of
میخواهند افرادی مانند دانشجو زاهدی را وزیر علوم کنند.
حسن
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه انتصابات در دانشگاه به نحوی است که به هیج وجه جایی برای اعتدال نگذاشته است و غیر از تفریت و تندروی نیست واقعا بنده به عنوان جزئی از بدنه وزارت علوم متاسف و نگران وضعیت می باشم
Iran, Islamic Republic of
کاسبان فتنه ، دانشگاه راازداشتن مهره هاید انشمند و کاربلد محروم میکنند و عقب ماندگی و افراط خود رانشان میدهند . این مجلس ، لایق این ملت بزرگ و روشنفکرنیست .
حاج علي آقا
هي به ملت تو.هين نكن ! ذوشنفكر خودتي !!!!
کارشون همینه
اصغر
آقایون بجای مص،مص،یکدفعه مصطفی بگویند وآقایون کروبی ،موسوی،خاتمی،مهاجرانی و.....معرفی کنند بروند پی کارشان دیگر این همه صغرا وکبری کردن لازم نیست خدا وکیلی دولت قبلی اینقدر لجباز نبود اگر حرفی هم داشت رک میزد وتمام میشد به نظرم اینها با زبان نرم وروش انگلستان با بیانات رهبری مخالفت میکنند چون در سخنانشان زیاد مقام معظم رهبری را تکرار می کنند به مانند سنک بزرگ علامت نزدن است وتکرار سخن بدون عمل هم همانطور است .
Finland
روش اینگلیسی رو کاملا قبول دارم البته مجلس هم این روش رو شناخته .................
مرتضی
مجلس انتخاباتی در راهه.پس بشینو تماشا کن
Finland
خوب که نگاه میکنم میبینم دکتر روحانی مجلس را سر کار گذاشته تا مشغول همین وزیر علوم باشند و به حوزه های دیگه و وزارت خارجه و خصوصا وزارت ارشاد و نیرو و اموزش وپرورش گیر ندهند کجای این کار تدبیر است.... در وزارت ارشاد و در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی کسانی را تغییر دادند و عوض کردند و به جایشان افرادی را اوردند که حتی دی÷لم هم ندارند یک مجموعه عظیم علمی و زوهشی را به دست کسی دادید که حتی دیپلم ندارد و سطر را ستر مینویسد نامه اداری اش محفوظ است بنیاد اندیشه اسلامی را به چنین افرادی سپردید که در مصاحبه شان که برایشان تنظیم کرده اند میگوید بله احتمال شکل گیری داعش در ایران وجود دارد و روزنامه ایران و مردم سالاری هم انرا چاپ میکند. دکتر عزیز بجای اینکه همه مشکلات را گردن اخمدی و غیر احمدی بیاندازیم برگردیم یک سال عملکرد خودمان را بررسی کنیم بیش از شصت درصد خطاهای صورت گرفته در یکسال گذشته توسط تیم خود شما صورت گرفته عیب ندارد کشور داری سخت است ولی همه گناهو تقصیر و مشکلات را به گردن دیگران انداختن درست نیست الان وزیر ارشاد شما الحق و الانصاف درست عمل میکند ?!اصل و اساس نظام را زیر سوال میبرد و به هیچ چیز پای بند نیست .... منتظر استیضاح چنین فرد لج بازی باشید - See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930806001631 sthash.XgFbpkNV.dpuf
Finland
بله درست میگویند من خدم کارمند اینجا هستم خبرنگارتون بفرستید با ایشون ده دقیقه حرف بزنه بخدا فکر نکنک سیکل هم داشته باشه .ریس سازمان هم که هی میگن دکتر دکتر زیر سوال است ایشان هشت سال رایزن ایران در مسکو بوده انوقت چه جوری دکتری حقوق از دانشگاه مفید داره دقت بفرمایید دانشگاه مفید ... اهل فن مدونن یعنی چی
Finland
عزیز کجای کاری ظاهرا خبر نداری...
روحانی بازم مچکریم!
Finland
در دوران انتخابات با یکی از دوستان نزدیک به دکتر روحانی بحثی داشتیم انتخاباتی و........ ایشان به من میگفت ایشان به مراتب لج باز تر از احمدی .... است گفتم نه گفت صبر کن میبینی امروز زنگ زدم وبه اون دوستم گفتم حق با تو بود ایشان در گفتار خیلی نرم و اهل تعامل نشان میدهد ولی در عمل خیلی لج باز تر از احمدی است ..
مجتبی صادقی
دمه مجلسیا گرم گل کاشتن به یک فتنه ای رای ندادن شکرا
سیستانی
به عنوان یک بی طرف می گویم انجه نمایندگان مخالف گفتند،ازطرف وزیرپیشنهادی بدون جواب ماند!ظاهرا،مشاوران اقای رییس جمهورازخودایشان جلوترحرکت میکنندوحرفهایی میزنندکه ازدرون ان بوی اختلاف افکنی وتفرقه می اید!چرااقای اشنا چنین حرفی رابایدبزنند؟
۱آقای
آقای روحانی می گوید من استاد جنگ روانی هستم ولی خداوکیلی از دانشگاه مایه گذاشتن برای این کار ظلم است
محمود
همه رزمندگان خوب میدانندکه دربین کسانی که درجنگ شرکت کرده اند،تفاوتهایی وجوددارد!برخی راه دنیاراپیش گرفتند!برخی ازگذشته خودپشیمان شدندوبادشمنان هم نواشدند!برخی هم به شهداوارمان انقلاب وامام ره وفاداربوده وهستند!تمام رزمندگان هم سنگرانشان رادراستان به استان وشهربه شهرو....میشناسندوبرای هریک از بزرگان جنگ ارزش واحترام جداگانه قایل هستند.قطعاحساب وفاداران به اصول انقلاب باکسانی که درخط رانت وباندبازی افتاده اند،جداست!
من از بیگانگان هرگز ننالم.......
که بامن هر چه کرد آن آشنا کرد
من از بیگانگاه هرگز ننالم
که با من هر چه کرد آن آشنا کرد
Iran, Islamic Republic of
راست می گویید این مجلس اجحاف زیادی به مردم میکند
احمدی نژاد محبوب ملت
ققنوس
اخه من نفهمیدم چرا هرچی ادم فتنه گر هست این....
Finland
چرا شما روحانی را نماینده مردم میدانید ولی نمایندگان مجلس...
Finland
ریس جمهور محترم با اینگونه حرکت ها میخوان بگن اقا من میخواستم یه کارهایی بکنم ولی نذاشتن و اینرا به افکار عمومی تلقین کنه در حالیکه مجلس نهایت همگاری را با ایشان داشته و دارد چراکه در جریان مذاکرا هسته ای دیدید که چقدر مجلس حمایت کرد و میکند ولی ناکامی های خود مان را نباید به مجلس سرایت بدیم وبگوییم که با این مجلس نمیتوان کشور را جلو برد اتفاقا این مجلس است که بایستی حتی روی جزییات مذاکرات نظر بدهد بحث کند ولی با اعتمادبه ریس جمهور تا کنون چنین کاری نکرده بجای قردانی نباید اینگونه مجلس را به سخره گرفت
این وزارت خانه رئیس جدی به خود نخواهد دید
Finland
هشدار جدی به کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی که مباحث مربوط به حوزه فرهنگی را رصد میکنند ...
سربازولایت
آقای روحانی تاالان هرچه که ماازدولت به اصطلاح"تدبیر وامید"شمادیدیم فقط "شعار"بوده وبس مردم شعارنمیخوان کار وعملکرد مفید وبراساس قوانین نظام وشرع میخواهند شمافقط میفرمایید اعتدال اما انچه که دیده میشود خارج از اعتدال وبیشترحزب گرایی است ونیروهای متعهد وارزشی ازصحنه خارج میشوند چراافرادمتعهد وواقعی رابرای پست وزارت انتخاب نمیفرمایید وکسانی رامعرفی میکنید که نمی تواننداعتمادنمایندگان ملت راجلب کنندمادرکشورکم زبیر نداریم که شمابه دنبال حرها رفته اید
Germany
به ..كه رو بدي به ....
Iran, Islamic Republic of
با این حال بحث هایی نیز در رابطه با جایگاه علمی منتقدان نیز مطرح شده که یکی از واقعیت های رایج در نظام آموزش عالی کشور است.

...
اصغر
اگر این نیروهای ارزشی در مجلس نبودند الان دولت با این وزرا یی که معرفی می کنند دست بسته...