پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۲

پشت پرده وام خودرو و ارتباط آن با گرانی ارز

دوشنبه ۹ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۷
کد مطلب: 458662
عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی از ماجرای تاخیر در پرداخت وام خودرو و همچنین گران شدن نرخ ارز در بازار پرده برداشت.
به گزارش جهان به نقل از میزان، طیب نیا وزیر اقتصاد یکی از علت های گرانی نرخ ارز در بازار را سفر ۲ میلیون زائر به عتبات عالیات عنوان کرد.

شاید این علت در گرانی نرخ ارز موثر باشد و به دلیل افزایش تقاضا ارز در بازار، گرانی را به دنبال داشته باشد اما اصل ماجرا در جای دیگر است که به وام ۲۵ میلیونی خودرو هم مرتبط است.

موضوع پرداخت وام ۲۵ میلیونی خودرو در هفته های اخیر با حاشیه های فراوانی همراه بوده است که اخیراً خودروسازان تهدید کردند که اگر دولت وام را ندهد خودرویی هم به مردم نمی دهند.

البته این تمام ماجرا نیست و بحث گرانی ارز به عبارتی به وام ۲۵ میلیونی خودرو ارتباط دارد که عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی میزان، با انتقاد از بی توجهی ها به پرداخت اعتبارات وام ۲۵میلیون تومان خودرو گفت: متأسفانه در حال حاضر دولت درگیر بازار ارز است و تمام انرژی خود را صرف آن می کند.

قاضی‌پور افزود: دولت به بانک های پارسیان و ملت ارز می دهد تا ببرند در خیابان بفروشند. به این ترتیب، دست فروشان قیمت ارز را دستخوش افزایش می کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Russian Federation
گران کردن ارز خیانت به ملت است بجای آن سعی کنید در امد ارزی ایجاد کنید.
چه خبره توي اين مملكت؟