جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۷
۲

پيامبر خدا(ص) اينجا تولد يافت+تصاویر

پنجشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۰:۰۳
کد مطلب: 380767
خانه ‏اي را كه رسول خدا(ص) در آن متولد شده، با نام ‏«مولد النبي‏» مي‏ شناسند. اين مكان در نزديكي مسجد الحرام و در انتهاي باب صفا قرار دارد.محل تولد پيامبر (ص) در ابتداي شعب ابي طالب قرار داشته و همينك در فاصله محل ميلاد تا مسعي سنگ فرش است.
به گزارش جهان به نقل از عقیق، خانه ‏اي را كه رسول خدا(ص) در آن متولد شده، با نام ‏«مولد النبي‏» مي‏ شناسند. اين مكان در نزديكي مسجد الحرام و در انتهاي باب صفا قرار دارد.محل تولد پيامبر (ص) در ابتداي شعب ابي طالب قرار داشته و همينك در فاصله محل ميلاد تا مسعي سنگ فرش است.

در تاريخ آمده است كه وقتي رسول خدا(ص) به مدينه هجرت كرد، اين خانه در اختيار عقيل، فرزند ابو طالب بود و پس از آن در اختيار اولاد و نوادگان وي قرار داشت. بعدها خيزران، همسر هارون، آن را خريداري كرد.


مسلمانان اين خانه را گرامي مي‏داشتند و به ويژه در شب تولد پيامبر(ص) مراسمي در آنجا برگزار مي‏كردند. در پي روي كار آمدن دولت سعودي، همزمان با خراب كردن اين قبيل اماكن، محل مولد النبي هم تخريب شد.


تنها با اصرار شيخ عباس قطان شهردار وقت مكه و درخواست وي از ملك عبد العزيز قرار شد تا در آنجا كتابخانه‏ اي بنا كنند كه امروزه به نام‏ «مكتبة مكة المكرمه‏» شناخته مي‏شود.در حال حاضر بر سر در اين مكان تابلوئي با عنوان «مكتبة مكة المكرمه‏» نصب است.




نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خدا لعنت کنه این آل سعود کثیف رو
Iran, Islamic Republic of
السلام عليك يا رسول الله .