شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۲۲
۲۷
لیگ جهانی والیبال ۲۰۱۴

صعود تاریخی ایران به نیمه نهایی لیگ جهانی والیبال با پیروزی برابر برزیل

جمعه ۲۷ تير ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۲۹
کد مطلب: 370966
تیم ملی والیبال ایران در دومین دیدار خود در مرحله نهایی لیگ جهانی والیبال برزیل را شکست داد تا در دومین حضور خود در لیگ جهانی والیبال به جمع چهار تیم برتر این رقابت ها راه یابد.
صعود تاریخی ایران به نیمه نهایی لیگ جهانی والیبال با پیروزی برابر برزیل
به گزارش جهان، سومین روز مرحله نهایی لیگ جهانی والیبال روز جمعه در شهر فلورانس ایتالیا با مسابقه ایران و برزیل آغاز شد و ملی پوشان ایران در سالن نلسون ماندلا این شهر برزیل را یک بار دیگر از پیش رو برداشتند.

شاگردان اسلوبودان کواچ سرمربی تیم ملی والیبال ایران در ست های اول، دوم و چهارم این دیدار با امتیازهای ۲۵ بر ۲۱، ۲۵ بر ۱۹ و ۲۸ بر ۲۶ به پیروزی رسیدند اما در ست سوم ۲۵ بر ۲۳ مغلوب برزیل شدند.

تیم ملی والیبال ایران با کسب این پیروزی به عنوان تیم برتر گروه دوم راهی مرحله نیمه نهایی لیگ جهانی والیبال سال ۲۰۱۴ شد.

اسلوبودان کواچ سرمربی تیم ملی والیبال ایران ترکیب سعید معروف، محمد موسوی، عادل غلامی، امیر غفور، فرهاد قائمی، مجتبی میرزاجانپور و فرهاد ظریف در این دیدار استفاده کرد.

مهدی مهدوی، آرمین تشکری، میلاد عبادی پور، پوریا فیاضی، رضا قرا، عبدالرضا علیزاده و سعید مصطفی وند دیگر بازیکنان ایران در مرحله نهایی لیگ جهانی والیبال هستند.

در ست نخست این دیدار فرهاد قائمی یکی از بازیکنان تاثیرگذار در پیروزی ایران بود و سرویس های این بازیکن دریافت برزیل را با مشکل روبرو کرد. پاس های زیبای سعید معروف و اسپک های با قدرت امیر غفور و میرزاجانپور نیز در شکست برزیل در ست نخست نقش پررنگی داشت.

در ست نخست دو بازیکن ایران ۱۱ امتیاز (غفور ۶ و میرزاجانپور ۵ ) برای تیم ملی والیبال ایران به دست آوردند. در این ست کواچ از بازیکنان ذخیره استفاده نکرد.

اقتدار تیم ملی والیبال ایران در ست دوم نیز برابر برزیل ادامه داشت و محمد موسوی با دفاع های عالی یکی از بازیکنان شاخص ایران در این ست بود. در ست دوم آرمین تشکری و مهدی مهدوی هم برای ایران بازی کردند که سرویس های تشکری دریافت برزیل را با مشکل روبرو کرد.

در ست سوم تلاش بازیکنان ایران نتیجه نداد و برزیل که یک شکست دیگر در برابر ایران را احساس کرده بود، با تغییر تاکتیک موفق به کسب امتیاز این ست شد. در این ست تشکری و مهدوی نیز به بازی آمدند.

دریافت های خوب فرهاد ظریف تکمیل کننده بازی زیبای ایران در ست چهارم شد و ملی پوشان ایران موفق به شکست پرافتخارترین تیم لیگ جهانی والیبال شدند. رضا قرا نیز در ست چهارم به بازی آمد.

تیم ملی والیبال ایران با کسب این پیروزی چهار امتیازی شد و در صدر گروه خود قرار گرفت تا در مرحله نیمه نهایی به مصاف تیم دوم گروه یک برود. دیدار دو تیم استرالیا و ایتالیا مشخص کننده تیم دوم گروه یک خواهد بود.

آری گراسا و الکساندر بروچیچ رییس و نایب رییس فدراسیون بین المللی والیبال از جمله تماشاگران ویژه دیدار ایران و برزیل بودند.

ایرانیان زیادی برای تشویق تیم ملی والیبال ایران به سالن نلسون ماندلای شهر فلورانس ایتالیا آمده بودند تا ملی پوشان ایران را تشویق کنند.

منبع: ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ali
دمشون گرم.عالی بازی کردن.زنده باد ایران
بچه ها مچکریم
امان
آفرین بر تماشاچیان با غیرت و با وطن و با شعور که همیشه پشتبان ورزشکاران در خارج هستند درورد بر همه آنها برنده واقعی آنها بودند همیشه سلامت موفق باشند انشائ الله
علی
از شما تعجب می کنم که فرزندان ایران را شاگردان کواچ لقب بدهید کواچ چند صباحی نیست که به ایران آمده و اشتباهات وی در مربی گری هم زیاد است و اگر تعویض شود قطعا نتایج بهتری بدست می آید.
Nader
درود به شرفتون. اگه يك صدم از اين پولاى بى حساب كه خرج اين فوتباليستاى بى خاصيت مى شه، واسه واليبال صرف شه، حرف اول رو تو دنيا مى زنيم.
درود بر شرفشان و درود بر شرف فوتبالیستهامون
Iran, Islamic Republic of
الحمدلله
آخه این دیگه دیس لایک داشــــ....
تنها چیزی که برای من جای سوال داره و امیدوارم موشکافانه بهش رسیدگی بشه اینه که چرا فدراسیون جهانی والیبال شرط گذاشته که حتما حتما باید خانمها در ورزشگاه حضور داشته باشن!!!!!!!!!!!!!!! این اصرار که تا تهدید حذف ایران از مسابقات پیش رفته واقعا جای سوال و کنکاش داره .... اینکه پشت صحنه این سناریو چه هدفی هست ..... واقعا نگرن کننده میتونه باشه برامون که بعدها بفهمیم چه فتنه ای پشت این مسائل والیبال وجود داره .........
فتنه ۹۳
Germany
چه پول هایی خرج فوتبال میشه و افراد بی لیاقتی پول های چند میلیاردی به جیب میزنن ولی افرادی در دیگر رشته های ورزشی اگه صد برابر این پول ها رو هم بهشون بدن کمه
چند روز پیش تو یکی از همین سایت ها خوندم یه ورزشکار قهرمان بین المللی تو یکی از رشته های ورزشی برای دراوردن خرج زندگیش کنار خیابون فلافل می فروشه
حالمون از ایون همه سانسور و تصویر آهسته به هم خورد...حالا اگر حرکات آهسته یا تصاویر درست نشون میدادن حرفی نداشتیم، دائم یک صحنه را که دوربین رفته بود تو حلق یکی از تماشاگران ایرانی و اونجا فیلمبرداری کرده بود را نشون میدادن... از بس داخل دهان و حلق این بنده خدا را به صورت صحنه آهسته دیدم داشتم حالت تهوع میگرفتم....
فاطمه
اره بابا منم همینطور
amir
دستتون درد نکنه خدایی دمتون گرم ..دردتون بخوره سر این فوتبالیستای بی ارزش ایرانی
Canada
به شما اشتباهاً مثبت دادم. با جمله اولتون مؤافقم، اما جمله دومتون نفرین بود که نباید نفرین میکردید. من هم از فوتبالیستا خوشم نمیاد ولی نفرین کردن درست نیست.
ناشناس
يه خسته نباشيد هم به سانسورچى محترم كه خوب رو اعصاب ملت بودن.
شاهد
خدا را شکر که در میادین ورزشی هم عزت ایران روزافزون می شود. از والیبالیست ها ی ملی پوش ایران صمیمانه سپاسگزاریم.
مهدی
احمدی نزاد متشکریم
امیر
ایول عالی بود دستشون درد نکنه
الهي درد و بلاتون بخوره تو سر اين فوتباليستها
Canada
من هم از فوتبالیستا خوشم نمیاد ولی نفرین کردن درست نیست.
فاطمه
ایشالاه والاه ما از فوتبالیست هامون خیری ندیدیم اگه از والیبالی هامون ببینیم که دیدیم
حسین
من هم این برد تاریخی رو تبریک میگم ولی واقعا از این همه صحنه های تکراری و سانسور شدید، سرم داشت گیج میرفت. عزیزان الان قرن 21، عصر تکنولوژی ماهواره و اینترنت. والا بلا مردم نديدبديد نیستند. اینقدر این مردم اذیت نکنید.
يك بيننده مردمي تلويزيون
تو كه چشم و دلت پره ، ديگه مي خواي بازم ببيني كه چي ؟ برو ازهمون طريقي كه در اين عصر تكنولوژي ماهواره و اينترنت مي بيني بازم ببين ، بلكه سير شي ، هر چند سير و پري نداريد ، فضول رسانه ملي هم نياش .
حسین
دوست عزیز به مثبت و منفی هایی که کاربران به شما دادن و مثبت و منفی هایی که به من دادند رو یه مقایسه کنید، اونوقت میبینید که حرف شما خریدار داره یا حرف من.
Iran, Islamic Republic of
ببخشيد اشتباهي منفي زدم .
mahdi
واقعا باید دست این سانسورچی زحمتکش رو بوسید. تنها چیزی که تو ایران درست کار میکنه.. دروغ میگم آیا؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بخدا فشارم افتاد انقد چشمم تصویر تکراری دید. والا..