جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۱

‌سقوط یک قلاده پلنگ ‌در گودال+عکس

سه شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۵۹
کد مطلب: 420960
در پی گرفتار شدن یک قلاده پلنگ در درون حفره‌ای در ارتفاعات کوهستانی جاسک، تیمی متشکل از محیط‌بانان برای نجات این حیوان در معرض انقراض دست به کار شدند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، در پی گرفتار شدن یک قلاده پلنگ ‌درون حفره‌ای در ارتفاعات کوهستانی جاسک، تیمی متشکل از محیط‌بانان برای نجات این حیوان در معرض انقراض دست به کار شدند.

این حیوان آن‌ طور که گزارش شده، توان خروج از گودال مذکور را به دلیل شیب زیاد ندارد‌ از همین رو این حیوان با توجه به وجود دیوارهای بلند گویا چند‌ ساعت و یا روز است که در آن گیر افتاده است.

همزمان با اطلاع اداره کل حفاظت محیط زیست هرمزگان، امروز تیمی متشکل از فرمانده یگان حفاظت استان به همراه محیط‌بانان و کارشناسان محیط زیست استان و اداره محیط زیست شهرستان جاسک برای بررسی وضعیت جانور و چگونگی فرآیند نجات این گونه به منطقه مورد نظر اعزام شده‌اند.


با توجه به مشخص نبودن مدت زمان گرفتار شدن جانور، تمهیدات لازم برای تغذیه حیوان توسط تیم مذکور در نظر گرفته شده است.

همچنین هماهنگی‌های لازم با سازمان مرکزی برای بیهوش کردن حیوان در صورت لزوم توسط دامپزشک برای خارج‌سازی آن از گودال و بررسی وضعیت جسمانی ‌به منظور جلوگیری از هرگونه آسیب احتمالی به جانور نیز صورت گرفته است.

با توجه به بعد مسافت، نبود راه‌های ارتباطی و مسیر طولانی پیاده‌روی و کوهنوردی، انتقال تجهیزات لازم نظیر نردبان قبل از بررسی منطقه مقدور نبوده است.

هنوز مشخص نیست گونه مذکور از کدام نمونه موجود در طبیعت است.

شهرستان جاسک در شرقی‌ترین منطقه هرمزگان واقع و در برخی از نقاط از مناطقی مرتفع و صعب‌العبور برخوردار است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حسين
Iran, Islamic Republic of
خانم ابتكار بدو سوژه خوبيه!