شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱
۱

نظر بانک جهانی درباره افت ارزش ریال

يکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۰
کد مطلب: 392665
بانک جهانی از کند شدن روند نزولی ارزش ریال ایران در برابر دلار خبر داد و اعلام کرد در فصل تابستان ریال ایران ۱۳ درصد ارزش خود را از دست داده است که کمتر از رقم ۵۱.۴ درصدی سه ماهه دوم و ۵۰.۳ درصدی سه ماهه نخست ۲۰۱۴ است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم،‌ بانک جهانی در گزارشی از روند تغییر ارزش پول های ملی کشورها در برابر دلار اعلام کرد ریال ایران در سه ماهه سوم ۲۰۱۴ برابر با تابستان ۱۳ درصد ارزش خود را از دست داده است.

ارزش ریال ایران طی سال های گذشته روندی نزولی را طی کرده است. در سال ۲۰۱۰ ارزش ریال در برابر دلار افت ۲ درصدی داشته است. در سال های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ نیز ارزش ریال به ترتیب ۵.۱ درصد، ۱۳ درصد و ۳۲.۱ درصد کاهش یافته است.

بر اساس این گزارش در سه ماهه سوم ۲۰۱۴ روند نزولی ارزش ریال کند شده است. در سه ماهه نخست و سه ماهه دوم ۲۰۱۴ به ترتیب ارزش ریال با افت ۵۰.۳ درصدی و ۵۱.۴ درصدی مواجه شده بود.

در سه ماهه سوم ۲۰۱۴ ارزش پول ملی آرژانتین افت ۳۲.۷ درصدی داشته و ایران پس از این کشور بیشترین افت ارزش پول ملی خود را شاهد بوده است.

میزان افت ارزش پول ملی برخی کشورهای دیگر در این دوره عبارت است از: یورو ۰.۱ درصد، ین ژاپن ۵ درصد، یوان چین ۰.۶ درصد، روبل روسیه ۹.۷ درصد، و لیر ترکیه ۹ درصد.

اما ارزش پوند انگلیس در برابر دلار افزایش ۷.۵ درصدی داشته است. ارزش رینگیت مالزی نیز ۱.۵ درصد، روپیه هند ۲.۶ درصد، و روپیه پاکستان ۲.۵ درصد افزایش داشته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بابغه اعتدال
Iran, Islamic Republic of
پول چاپ می کنیم جای او 13 در صد را پر می کنیم .