جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

انهدام ۱۹۲ آشپزخانه تولید شیشه در كشور

پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۸
کد مطلب: 396968
قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: طی ۸ ماهه اول امسال ۱۹۲ آشپزخانه تولید شیشه در كشور منهدم شد و آمار کشف شیشه در این مدت هزار و ۶۰۰ کیلوگرم بوده است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، عليرضا جزینی چهارشنبه شب در نشستي خبری در بندرعباس با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه مقابله با عرضه و توزیع موادمخدر، عنوان کرد: کشفیات انواع موادمخدر با منشاء تریاک در كشور طي هشت ماه نخست امسال ۴۹۵ تن بوده و ۲۳۴ هزار نفر در اين راستا دستگیر شده‌اند که ۵۲ هزار نفر از معتادان هستند و به مراکز درمان ارجاع داده شدند.

وي ادامه داد: همچنین در اين مدت ۳۳ میلیون و۳۰۰ هزار قرص و آمپول در كشور کشف شد و تاکنون ۶۹۳ قبضه سلاح از اشرار کشف شده که ۲۱ درصد افزایش و رشد را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد و همچنین ۱۱ نفر از همکاران امنیتی و انتظامی ما در جریان مقابله با قاچاقچیان به شهادت رسیدند و میزان درگیری‌های مسلحانه هزار و ۴۷۶ مورد بود که ۳۰ درصد رشد دارد.

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور افزود: طی ۸ ماهه اول امسال ۱۹۲ آشپزخانه تولید شیشه در كشور منهدم شد و آمار کشف شیشه در این مدت هزار و ۶۰۰ کیلوگرم بوده است و می‌توان گفت کشفیات به ترتیب به تریاک، حشیش، هروئین، مروفین و شیشه مربوط می‌شود.

جزيني تصريح كرد: ۲۴ تن از موادمخدر مکشوفه در جریان پاکسازی از مناطق آلوده بدست آمده است که ۱۰۹ درصد رشد دارد و همچنین ۷۶ هزار و ۵۰۰ نفر از دستگیرشدگان از مناطق آلوده جمع‌آوری شده‌اند.

وي در ادامه با اشاره به عملکرد ستاد مبارزه با موادمخدر در حوزه مشارکت‌های مردمی، اظهار داشت: تعداد سازمان‌های مردم نهاد در هشت ماهه اول امسال از هزار و ۲۰۸ سازمان به دو هزار و ۸۹ سازمان رسیده و نشان‌دهنده افزایش ۷۳ درصدی سمن‌هاست و از این میزان ۸۶۷ سمن مربوط به حوزه پیشگیری اعتياد است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۳ درصد رشد داشته است.

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور اضافه كرد: تعداد ۳۳ سمن فعال در مبارزه با مواد مخدر در هرمزگان آمار بسيار پاييني است كه ضرورت دارد اين سازمان هاي مردم نهاد در استان افزايش يابد و تعداد سمن‌ها در حوزه درمان در كشور با ۸۷ درصد رشد به هزار و ۳۱ مورد و سمن‌های حوزه کاهش آسیب با ۲۸۹ درصد رشد، به ۱۹۱ مورد رسیده است.

جزيني گفت: در نشستی که با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان هرمزگان داشتیم مباحثي همچون جمع آوری معتادن، افزایش سمن ها در استان پرداخته شد و همچنين برای ایجاد مرکز میان مدت قشم، راه اندازی مرکز کاهش آسیب در قشم، برای مرکز نگه داری شبانه میناب، مرکز نگهداری زنان میناب و افزایش مرکز ماده ۱۵ بندرعباس ستاد مواد مخدر براي مشاركت در اين موارد اعلام همكاري كرديم.

وي اظهار داشت: استفاده از ۸۴ برنامه ۲۰ دقیقه ای در صدا و سیما برای بهره گیری از این امکان برای پیشگیری از ديگر مباحث مورد بحث در شوراي هماهنگي بود و همچنين ایجاد نمایشگاه دائمی، بررسی همایش مبارزه با مواد، کنترل فروش مواد متادون در عطاری ها، توجه خاص به میناب در بعد مقابله با مواد مخدر، افزایش فعالیت کمیته شناسایی اموال از ديگر موضوعات بود.

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور افزود: همچنين تعداد ۹ دستگاه خودروي حمل سگ تویوتا دوکابین تحویل نیروی انتظامی استان هرمزگان شده است.

جزيني با تاكيد بر اينكه در زمينه ترك اعتياد بايد مبحث فرآیند حرفه آموزی و اشتغال آموزی مورد توجه قرار گيرد، بيان داشت: طي پيگيري ها و اقدامات صورت گرفته توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر طرحي براي معتاداني كه اعتياد خود را ترك مي كند داريم كه پس از ترك و حرفه آموزي بتوانند از تسهيلات صندوق مهر امام رضا استفاده كنند.

وی خاطرنشان كرد: حرفه‌آموزی و اشتغال‌زایی معتادان بهبود یافته را دنبال می‌کنیم و طی برنامه‌ای در تلاش هستیم تا ۵۰۰ نفر از معتادان بهبود یافته را تا آخر امسال مشغول به کار کنیم و در این راستا تفاهم‌نامه‌ای با صندوق مهر امام رضا(ع) و ۵۰ کارگاه و سمن فعال به امضا رسیده است تا بتوانیم ۱۰ طرح اشتغال‌زایی که طراحی کرده‌ایم را اجرا کنیم.

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در ادامه با بيان اينكه تخفیف مجازات قاچاقچیان مواد مخدر بايد با مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام انجام شود، عنوان كرد: هر اصلاحی باید از سوی همین مرجع صورت گیرد و ستاد مبارزه با موادمخدر مخالف حذف مجازات اعدام قاچاقچيان مواد مخدر است.
https://jahannews.com/vdciqqapvt1a332.cbct.html
jahannews.com/vdciqqapvt1a332.cbct.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *