شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۴
۳۰
آیت الله مکارم شیرازی:

وزیرعلوم بعدی اقدامات نادرست‌گذشته را اصلاح‌کند / تاکید برخی بر ادامه مسیر وزیرسابق، لجبازی‌است

جمعه ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۶
کد مطلب: 376366
آیت الله مکارم شیرازی دانشگاه را قلب کشور و اصلاح آن را اصلاح جامعه دانست و خاطرنشان کرد: دولت باید کسی را قرار دهد که استقلال، عدم غرب زدگی، ایمان، تقوا و تولید علم را برای دانشگاه به ارمغان بیاورد تا مردم از فرستادن فرزندانشان به دانشگاه نگرانی نداشته باشند.
وزیرعلوم بعدی اقدامات نادرست‌گذشته را اصلاح‌کند / تاکید برخی بر ادامه مسیر وزیرسابق، لجبازی‌است
به گزارش جهان، مرجع تقلید تشیع پنج شنبه شب در حرم مطهر رضوی در جمع زائران و مجاوران رضوی به بیان ویژگی‌های دانشگاه مطلوب پرداخت و بیان داشت: دانشگاهی مطلوب است که مستقل باشد و تبدیل به یک ابزار سیاسی برای جناح‌ها نشود.

وی شرط دوم دانشگاه مطلوب را عدم غرب زدگی و حاکمیت فرهنگ غربی بر دانشگاه عنوان کرد و در بیان شرط سوم گفت: دانشگاه باید تولید علم کند و اگر دانشگاه بخواهد مترجم علوم باشد ارزشی ندارد.

این استاد حوزه علمیه ویژگی دیگر دانشگاه مطلوب را ایمان و تقوای اساتید و دانشجویان دانست و افزود: حرف اول دانشجو و استاد باایمان، اخلاق اسلامی و دفاع از حقوق انسان‌هاست اگر این شرط نباشد مشکل بزرگی در آینده خواهیم داشت.

آیت الله مکارم شیرازی به استیضاح وزیر علوم در روز گذشته اشاره کرد و گفت: فرجی دانا علاوه بر کارهای مثبت کارهای نادرستی را هم انجام داده است با اینکه فرصت هم برای اصلاح به او داده شده؛ اما اصلاحی صورت نگرفت.

وی با انتقاد برخی از افرادی که گفته بودند دیگری هم بیاید همان مسیر وزیر سابق را پیش می‌گیرد بیان داشت: اینکه عده‌ای می‌گویند فرد دیگری هم بیاید همین مسیر وزیر قبلی را ادامه می‌دهد، این لجبازی است.

این استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: اگر ما دموکراسی داریم باید به رای مجلس احترام بگذاریم و معنای احترام این است که فردی که می‌آید باید اقدامات نادرست وزیر گذشته را اصلاح کند.

وی دانشگاه را قلب کشور و اصلاح آن را اصلاح جامعه دانست و خاطرنشان کرد: دولت باید کسی را قرار دهد که استقلال، عدم غرب زدگی، ایمان، تقوا و تولید علم را برای دانشگاه به ارمغان بیاورد تا مردم از فرستادن فرزندانشان به دانشگاه نگرانی نداشته باشند.
منبع: خبرگزاری دانشجو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


یوسفی
اگر کسانی اسرار بر ادامه کار های گذشته داشته باشند به کشور اسیب می رسد و کشور و دانشگاه در خطر خواهند افتاد ما باید برای کشور دلسوزی کنیم ما دانشگاه ها را مبدا همه تحولات می دانیم امید است فردی معتدل دلسوز انقلابی و دانشگاه محور بعنوان وزیر معرفی شود
محسن
خدا حضرت آیت الله مکارم را حفظ نمایند.
Iran, Islamic Republic of
دروووووووووود بر مرجعیت آگاه شیعه
آزمون جدیدی برای رییس جمهور شروع شده.باید ببینیم در اطاعت از رهبری و توجه به نصیحتهای رهبری در مورد فرهنگ چه عملکردی خواهد داشت.........
باید منتظر باشیم و ببینیم چه کسی را معرفی میکنند برای وزارت
دموکراسی یعنی همه به 22 خرداد احترام بگذاریم
دموکراسی اسلامی یعنی سنجش و اعمال خواسته ها بر مبنای موازین دینی
مآ
احسنت بر مرجعیت بیدار شیعه!
حمایت میکنیم .
United States
سعید جلیلی انتخابات رو نبرده روحانی برده
برد و باخت رو از کجا آوردی ؟
خداوند مراجع معظم که به موقع با نصیحتشان به ارائه رویه درست می پردازند را سلامت و دوام توفیق مرحمت فرماید
ولی متاسفانه روحانی با قرار دادن نجفی بجای فرجی و مشاور کردن فرجی عملا به لجبازی و تقابل با مجلس پرداخته است.در حالیکه مدام شعار میدهد که نا به رای مجلس احترام میگذاریم.این چه احترانیست آخه؟
عینا
احسنت. این حرف قبول دارم
حاج اقا با تمام احترامی که به کلیه مراجع دارم ولی در 8 سال مگر تو ایران نبودید
یعنی شما خبر ندارید که چقدر مراجع در گذشته مقابل ناهنجاریها قد علم کرده اند؟
ضمن احترام به ساحت مرجعیت شیعه وشخص حضر آیت الله مکارم، میخواستم سوال کنم که ایشان چرا در زمان دولت گذشته آنطور که باید و شاید نسبت به اقدامات ضد دینی و ضد منافع ملی حساسیت نشان نمیدادند؟ آیا دلیل خاصی داشته؟ اما امروزه به هر اقدام و حرف معمولی و کم اهمیت فوری موضع میگیرند
شما کارشناس اهمیت سنجی هستی ؟
علی احمدیه
اگرما دموکراسی داریم باید به رای مردم احترام بگذاریم .انتخابات ریاست جمهوری مصداق دموکراسی نیست؟
مردم سالاری دینی که همان جمهوری اسلامی است
ما دموکراسی غربی نداریم قانون اساسی را بخونید بعد نظر بدهید
ايشان بفرمايند کدام کار نادرست بود. فرجي دانا يار صديق امام و رهبري و شاگر مکتب امام بود.
عمل کرد بد کنونی انسان می تواند باعث حبط و بی ارزشی گذشته خوب او شود
abbas
کدام مردم از فرستادن فرزندانشان نگران هستند؟بورسیه های دولت قبل!!!!!!!!!
بورسیه هم بایستی رسیدگی و کلیه متخلفان از آغاز تا کنون مورد برخورد قانونی قرار گیرند
درود بر این مرجع شجاع
ای ول خوشم اومد
علی
Iran, Islamic Republic of
لجبازی نیست وفاداری به رای مردم است توسط رییس جمهور
رئیس جمهور مردم نه عده ای خاص
مهدی
واقعا تو این فضائی که دولت با توهین و تحقیر منتقدین به اونا اجازه نقد نمیده، خیلی از خود گذشتگی میخواد که یه مرجع تقلید بیاد و اینجوری صریح انتقاد کنه.خدا ایت الله مکارم رو حفظ کنه.
وقتی کسانی در مورد مفهوم دموکراسی اسلامی دچار مشکل هستند و همان مشکلات را در قالب نظر منعکس می کنند ، چرا پاسخ های منطقی به آن ها سریع منعکس نمی شود ؟ این شیوه باعث تثبیت باور نادرست در ذهن آن ها و اشاعه تردید بین دیگران می شود. به نظر شما در این صورت رسالت به درستی انجام گرفته است ؟