جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

تصمیم مجلس درباره صندوق آینده ساز

شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۹
کد مطلب: 436260
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی، آخرین تصمیم مجلس شورای اسلامی در مورد فعالیت صندوق(موسسه) بازنشستگی آینده‌ساز را تشریح کرد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، محمد اسماعیل سعیدی درباره آخرین بررسی‌های انجام شده در مورد صندوق بازنشستگی آینده‌ساز در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: برابر گزارشاتی که توسط اعضای این صندوق به کمیسیون اجتماعی مجلس واصل شد، جلسات متعددی را با حضور مسئولان مربوطه ، مسئولان صندوق، کارشناسان و رییس فراکسیون کارگری مجلس برگزار کردیم.

پس از بررسی‌های انجام شده مشخص شد که فعالیت و حتی شکل‌گیری و تاسیس صندوق بر اساس قانون انجام نشده است.

وی ادامه داد: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، در برنامه پنجم توسعه به دولت اجازه دادند که آیین‌نامه‌ای را درباره تشکیل صندوق‌های بازنشستگی تدوین و به مجلس تقدیم کند در حالی که این مجموعه(آینده ساز) صرفا به عنوان یک موسسه ثبت شده و صندوق تلقی نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برابر آیین نامه داخلی مجلس و ماده ۴۹ و ۲۳۶، ما این موارد را به هیات رییسه گزارش کردیم.

این نماینده مجلس تصریح کرد: از طریق کمیسیون اصل ۹۰ هم این موضوع مهم را پیگیری می‌کنیم؛ چراکه مطالبه حق و حقوق کارگران برای ما مهم بوده و تمامی تلاش خود را در این زمینه به کار می‌گیریم.

وی اظهار کرد: بر اساس آخرین تصمیم کمیسیون اجتماعی، این موسسه باید به تمامی تعهدات گذشته خود عمل کرده و کارگرانی را که تقاضای انتقال به سازمان تامین اجتماعی را دارند انتقال دهد.

وی گفت: تعداد اعضای صندوق آینده ساز بیش از ۱۵ هزار نفر است که اکثر آن‌ها رضایتی از عملکرد موسسه ندارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *