سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰

نوبخت: درباره خودرو از وزیر صنعت بپرسید

چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۲۳
کد مطلب: 383566
سخنگوی دولت در حاشیه نشست هیات دولت گفت هنوز چیز مکتوبی درباره پرونده رانت ۷۰۰۰ میلیاردی در دولت قبل دریافت نکرده است.
به گزارش خبرگزاری فارس محمد باقر نوبخت امروز در حاشیه جلسه دولت در پاسخ به سؤال خبرنگاران درباره انتشار برخی از اخبار درباره اختلاف هفت‌هزار میلیاردتومانی ناشی از فروش ارز در زمان دولت دهم گفت: درباره این مطالب من چیز مکتوبی هنوز دریافت نکردم و قطعاً اگر موضوعی که در ارتباط با دولت قبل است هم مجلس قابلیت انعکاس آن را به مراجع ذیصلاح را دارد و هم اگر مرتبط با ما شود به طور حتم اقدام خواهد شد.

اخیرا ارسلان فتحی پور رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داده است که ۳ صراف در سال ۹۰با همکاری بانک مرکزی ۷۰۰۰میلیارد تومان از محل فروش ارز سود کرده‌اند، گزارش این تخلف در جلسه غیرعلنی مجلس قرائت و به قوه قضائیه برای رسیدگی ارسال شده است.

نوبخت در پاسخ به سؤال دیگری در رابطه با مذاکرات هسته‌ای گفت: هر کشوری و هر یک از طرفین مذاکرات از منظر خود نتیجه و سرعت‌عمل را تحلیل می‌کند و ما تا تحقق خواسته‌های ملی خود ادامه خواهیم داد و اگر این مسئله تحقق پیدا نکند نتیجه مذاکرات برای ما مقبول نخواهد بود.

وی در پاسخ به سؤال دیگری درباره انتقاد برخی از آمارهای اقتصادی دولت گفت: آنها می‌توانند مطالب خود را بیان کنند اما آنچه در مراجع رسمی صورت می‌گیرد مبانی محاسباتی صحیح و سنجیده‌ای دارد و قابل دفاع است. همچنین صرف تشکیک کردن با بیان اینکه ما اینگونه احساس نمی‌کنیم در منطق اقتصادی نمی‌تواند جایگزین آمارهای محاسباتی و دقیق شود.

سخنگوی دولت درباره اینکه کاهش تورم در بازار و عدم احساس آن در بازار تصریح کرد: کاهش تورم به این معنی است که بحث افزایش قیمت وجود دارد اما رشد افزایش قیمت تقلیل پیدا کرده است.

نوبخت همچنین درباره افزایش قیمت خودرو و نظر وزیر صنعت در این رابطه گفت: فکر می‌کنم از وزیر صنعت باید دعوت کنم تا پاسخگوی سؤالات شما در این رابطه باشد.

این اظهارات نوبخت در حالی است که پیش از این وی از مخالفت دولت با افزایش قیمت خودرو و تکدر خاطر رئیس جمهور خبر داده بود.

وی افزود: سیاست کلی دولت حمایت از تولید است و یکی از بخش‌های مهم تولیدی ما خودرو است و هرگونه حمایتی که منطقی باشد از صنایع خود انجام می‌دهیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *