پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۸

استفتاء از آیت الله صافی درباره بدحجابی

دوشنبه ۲۱ تير ۱۳۸۹ ساعت ۰۹:۳۵
کد مطلب: 124365
پارسینه- آیت الله صافی گلپایگانی از مراجع عظام تقلید درپاسخ به پرسشی ، نظر خود را درباره بی حجابی های اخیر مطرح کردند که عین پرسش وپاسخ بدین شرح است:

محضر مبارک مرجع عالیقدر(دامت برکاته)
سلام علیکم
احتراما خواهشمند است باعنایت به رواج بی حجابی دربرخی نقاط کشور ،توصیه و نظر مبارک خود را به مسئولین وبانوان کشورمان بیان فرمائید.
با تشکر خبرنگار

پاسخ آیت الله صافی گلپایگانی:
امروزه متاسفانه بدحجابی وبی حجابی موجب فساد اخلاق وانحراف جوان ها گردیده است .

نهی ازمنکر وظیفه همه مسلمانها است ولی انجام این وظیفه الهی برمسئولین امر که قدرت وتوانایی دارند بیشتر متوجه است .

همه مسلمان ها درصورت توانایی وعدم ترتب مفسده موظف هستند از منکرات جلوگیری کنند.

خداوند همه را ازشرور و فتن آخرالزمان محفوظ بدارد .والله العالم.

گفتنی است ؛پیشتر ،آیات عظام مکارم شیرازی ،مظاهری ،مبشر کاشانی وعلوی گرگانی از عدم برخورد با بدحجابی درجامعه به شدت انتقاد کرده بودند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
در دوره قبل بی حجابی وجود داشت -اما فساد و انحراف خیلی کمتر بود
Latvia
بي حجابي بيشتر معلول است تا علت. بي حجابي مي تواند بدليل احساس آزادي ،حق انتخاب ،واكنش دفاعي در برابر وضع موجود، بيكاري، تمايل به خودنمايي و ... باشد. بنابراين تاكيد صرف و كلي گويي در مورد حجاب نه تنها مشكل بي حجابي را حل نمي كند بلكه بر شدت و تاثيرگذاري مخرب آن مي افزايد.
Iran, Islamic Republic of
در اغلب کشورهای مسلمان حجاب اجباری نیست؛ چرا خانواده های آنها از هم نپاشیده اند؟! چرا هیچ بد حجابی دیده نمیشود؟ اغلب با حجاب کامل هستند و معدودی بی حجاب ولی با پوشش سنگین.
چرا فکر میکنیم که همه چیز به صورت مکانیکی و مهندسی است؟ اگر فشار بیاوریم اسلام حاکم میشود؟ نتیجه اش این است که میبینیم.
Iran, Islamic Republic of
چرا هيچ كس پيگير مسوليني نيست كه عهده دار كار فرهنگي بودند و هيچ كاري رو نكردند؟چرا زورتون فقط به مردم مي رسه؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
يكي از مشكلات گسترش بي‌حجابي نپرداختن به علتهاست. هر وقت بحث حجاب پيش ميآيد در ذهن همه برخورد، پليس، جريمه و ... مي‌ايد. اما كسي فكري به حال تحقيق و پيدا كردن ريشه‌ها و علتها نيست.
Iran, Islamic Republic of
در پاسخ به کامنتی که گفتند در کشورهای مسلمانی که حجاب اجباری نیست بی حجاب ها هم سنگینند باید عرض کنم که :ما که در سوریه وترکیه عکس این قضیه را دیدیم.جوری که ادم شرمش میشد بگوید این کشور اسلامیست...
Iran, Islamic Republic of
آیا من که یک دانشجو هستم باپشتکار درس بخوانم تادر آینده نزدیکان من مرا به عنوان یک بانوی محجبه ی موفق الگو قرار بدهند بهتر از این نیست که الان تمام ذهن و فکرم را صرف نهی از منکر کنم با تشکر
Iran, Islamic Republic of
حرف این بانویی که گفتن الان به دانش اندوزی مشغول باشن بهتره تا نهی از منکر مثل این می مونه که آدم بگه فعلا که مشغول درس خوندن هستمم نه ازدواج کنم و نه خوش بگذرونم تا وقتی درسم تموم شدو به پول رسیدم اونوقت هم ازدواج می کنم و هم خوش می گذرونم
در صورتی که به دست اوردن کمال نیاز به حرکت در همه جهات داره مثل طبیعت بشر که همه اجزای بدن با هم رشد می کنه در واقع به این نوع تفکری که این خانم دارن می گن تفکر کاریکاتوری به این صورت که در هر برهه ای فقط به یک کار مشغول میشن و این اشتباهه چون داشتن حجاب همزمان با درس خوندن و امر به معروف و نهی از منکر کردن با هم منافاتی ندارن