جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

ترکیه؛ بدترین و منفی‌ترین بازیگر منطقه

شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۱۱
کد مطلب: 389065
استاد علوم سیاسی دانشگاه بصره عراق با بیان اینکه اقدامات حمایتی و پشتیبانی‌های لجستیکی ترکیه از گروهک داعش در عرصه بین‌الملل بسیار زشت است، گفت: دولت عراق باید مقابله به مثل مناسبی را در قبال رفتار‌های خارج از نزاکت دیپلماتیک ترکیه انجام دهد.
به گزارش جهان؛ «میثم العبادی» عضو هیأت علمی و استاد علوم سیاسی دانشگاه بصره عراق در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه هم‌اکنون ترکیه در منطقه نقش بازیگر بد و منفی را بازی می‌کند، گفت: دولت ترکیه با حمایت از گروه‌های تکفیری و تروریستی در منطقه و پشتیبانی‌های امنیتی، اطلاعی و لجستیکی، از داعش در اواخر دولت نوری المالکی بر ضد امنیت ملی عراق اقداماتی را انجام داد و خود را وارد کارزار جنگ با همسایه جنوبی‌اش کرد.

وی با انتقاد از پشتیبانی‌های منطقه‌ای و بین‌المللی ترکیه از تروریست‌ها و تکفیری‌ها، آن را اقدامی زشت در عرصه دیپلماتیک عنوان و افزود: دولت عراق برای مقابله به مثل با دولت ترکیه و اقدامات خلاف عرف دیپلماتیک این کشور هنوز وارد مرحله اجرایی نشده، ولی این کار را به زودی انجام خواهد داد.

العبادی تصریح کرد: هم‌اکنون وضع داخلی عراق این اجازه را نمی‌دهد تا تصمیمات جدی در برابر اقدامات ترکیه انجام شود ولی زمانی که ثبات سیاسی و امنیتی در عراق افزایش یابد دولت حیدر العبادی باید واکنش مناسبی را در برابر اقدامات ترکیه در نظر بگیرد.

عضو هیأت‌ علمی دانشگاه بصره عراق اظهار داشت: گاز‌های شیمیایی مورداستفاده گروهک تکفیری داعش علیه کردهای عراق از کشور ترکیه تهیه شده که پشتیبانی‌های نظامی از این تروریست‌ها را برعهده دارد.

العبادی خاطرنشان کرد: دولت عراق باید واکنش مناسبی نسبت به اعمال ترکیه در نظر گیرد.

وی گفت: دولت عراق باید واکنش شدیدی در خصوص رفتار‌های ترکیه برنامه‌ریزی کند و تصمیمی جدی را برای سطح و کیفیت روابط عراق و ترکیه در نظر گیرد.
https://jahannews.com/vdciq3apwt1avu2.cbct.html
jahannews.com/vdciq3apwt1avu2.cbct.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *