شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

تداوم اعتراضات در بالتیمور +فیلم

دوشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۸
کد مطلب: 419665
پلیس شهر بالتیمور روز یکشنبه یک عکاس خبری را که قصد داشت از اعتراضات ضدنژادپرسی تصویربرداری کند، به شدت مورد ضرب و شتم قرار داد.
تداوم اعتراضات در بالتیمور +فیلم
به گزارش جهان به نقل از فارس، یک عکاس خبری فعال در شهر بالتیمور آمریکا روز یکشنبه مورد ضرب و شتم شدید نیروهای پلیس قرار گرفت.

«جی ام جیوردانو» که برای پوشش تظاهرات مردم بالتیمور علیه نژادپرستی پلیس در منطقه حاضر شده بود، با ممانعت نیروهای پلیس مواجه شد.

به گفته وی، پلیس قصد داشته از تصویربرداری از این اعتراضات جلوگیری کند.

ویدئویی که از صحنه برخورد پلیس با این عکاس منتشر شده، نشان می‌دهد که فردی که در حال فیلمبرداری است، فریاد می‌زند که «او عکاس است، او خبرنگار است».

با این وجود نیروهای پلیس به ضرب و شتم جیوردانو ادامه می‌دهند.

سخنگوی پلیس بالتیمور به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته است که پلیس این مسئله را مورد بررسی قرار می‌دهد.

علاوه بر این، رسانه‌های محلی گزارش داده‌اند که در جریان اعتراضات روز یکشنبه در بالتیمور، پلیس دستکم ۱۲ نفر از معترضین را بازداشت کرده است.

شهر بالتیمور آمریکا از هفته گذشته در پی مرگ «فردی گری» جوان سیاهپوستی که حین بازداشت خشونت‌آمیز توسط پلیس دچار ضایعه نخاعی شد و چند روز بعد درگذشت، شاهد اعتراضات گسترده است.

خشونت پلیس، به خصوص علیه اقلیت‌ها و رنگین‌پوست‌ها در ماه‌های اخیر جنجال زیادی به راه انداخته است.

از تابستان سال گذشته که قتل «مایکل براون» نوجوان سیاه‌پوست به دست یک افسر سفیدپوست در شهر فرگوسن ایالت میسوری خبرساز شد، تقریبا هر هفته ویدئوهایی از ضرب و شتم یا قتل سیاه‌پوستان توسط نیروهای پلیس منتشر شده است.

با این حال، در هیچ‌یک از این موارد نیروهای پلیس با محکومیت مواجه نشده‌اند.

همین امر به تداوم اعتراضات علیه نژادپرستی در آمریکا منجر شده است.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *