پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۱

ثبت جهانی تبریز به عنوان شهر خلاق فرش

چهارشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۴۰
کد مطلب: 431139
رئیس منطقه‌ای آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی از آغاز بررسی‌های کارشناسی برای ثبت جهانی شدن تبریز به عنوان شهر خلاق فرش خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، غدا هیجاوی عصر امروز در نشست مشترک با استاندار آذربایجان‌شرقی در تبریز اظهار داشت: در سال ۲۰۱۵، شش شهر به منظور ثبت در شورای جهانی صنایع دستی (wcc) انتخاب شده که دو شهر تبریز و اصفهان از کشور ایران انتخاب شده است.

وی تبریز را شهر تمدن و تاریخ دانست و گفت: اطلاعات کاملی از دوران صفوی و نقش برجسته شهر تبریز در اختیار دارم و این شهر در طی صدها سال گذشته در شکوفایی ایرانی اسلامی درخشیده است.

رئیس منطقه‌ای آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی خاطر‌نشان کرد: بعضی کشورها از هنر تبریز برای شکوفایی هنر خود استفاده کرده‌اند و ارزش و اعتبار هنر تبریز برای همه ما روشن است.

هیجاوی، هنر را عامل مهمی در گذر از مرزهای سیاسی دانست و گفت: هنر نمودی از ارتباطات و انسانیت است و فرش نمونه بارز و زیبایی از هنر است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


فقط اصفهان