جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

خبر یک نماینده از احتمال لغو ‌استیضاح وزیر کار

سه شنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۰۶
کد مطلب: 217038
ابوترابی‌فرد گفت: نگاه استیضاح کنندگان وزیر کار معطوف به این است که با دولت مذاکره و گفت وگو داشته باشند و در راستای خارج شدن استیضاح گام‌هایی نیز برداشته شده است.
به گزارش فارس حجت الاسلام سیدحسن ابوترابی فرد نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی امروز در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سؤالی اظهار داشت: بر اساس قانون هدفمندسازی یارانه‌ها باید منابع حاصل از اصلاح قیمتها و هزینه‌های پیش بینی شده برای اجرای این قانون طی چهار ردیف در لایحه قانون بودجه به تصویب مجلس برسد.

وی افزود: در این راستا و در حاشیه بررسی لایحه بودجه سال ۹۱ در کمیسیون تلفیق مذاکراتی را با مسئولین ذیربط در دولت به خصوص وزیر اقتصاد و همچنین اقای فرزین داشتیم؛ به گمان ما می‌توان به یک تصمیم مشترک در این زمینه دست یافت و تصمیم مشترک مجلس و دولت در لایحه بودجه سال ۹۱ انعکاس پیدا می‌کند.

ابوترابی فرد ادامه داد: به نظر می رسد که به یک اجماع حداکثری در مورد قانون هدفمندی یارانه‌ها برسیم تا این قانون با موفقیت اجرا شود.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۹۱ اظهار داشت: با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها گام بلندی در راستای حمایت از تولید و کار و سرمایه ایرانی و همچنین مدیریت مصرف و رشد و توسعه اقتصادی کشور و نیز انضباط مالی برداشته می‌شود.

وی در پاسخ به سؤال دیگری در مورد سفر اخیر غلامعلی حدادعادل به همراه جمعی از نمایندگان به مناطق عملیاتی جنوب کشور اظهار داشت: دلیل عدم حضور من در این سفر این بود که آن پنجشنبه‌ای که نمایندگان به جنوب رفتند بنده در جلسه طولانی در رابطه با نامه ریاست مجلس در مورد ماده دوم هدفمندی یارانه‌ها بودم. که این نامه به هیئت عالی حل اختلاف ارجاع شد.

وی افزود: به طور طبیعی باید در برگزاری هر برنامه‌ای همه جوانب را سنجید تا با کمترین نقد برگزار شود.

ابوترابی فرد در پاسخ به سؤال دیگری گفت: گزارش تحقیق و تفحص از قوه قضاییه تا آنجایی که اطلاع دارم تهیه شد و به قوه قضاییه هم ارسال شد؛ اما اینکه الان بخواهم گزارشی را در مورد سیر آن بگویم، بنده گزارشی ندارم.

وی اضافه کرد: در این مورد باید از افرادی که پیگیر تحقیق و تفحص بوده‌اند، دنبال شود.

عضو جبهه متحد اصولگرایان در پاسخ به سؤال دیگری در مورد سرلیستی جبهه متحد در دور دوم گفت: در هیئت اجرایی جبهه متحد اصولگرایان این موضوع بررسی و در آنجا تصمیم گیری می‌شود.

وی در پاسخ به سؤال دیگری اظهار داشت: نگاه استیضاح کنندگان وزیر کار معطوف به این است که با دولت مذاکره و گفت وگو داشته باشند؛ در راستای تأمین نقطه‌نظرات آنان و در نتیجه خارج شدن استیضاح گام‌هایی برداشته شده که امیدواریم راه را برای رسیدن به یک تصمیم قابل دفاع هموار کند و استیضاح کنندگان اقناع شوند تا شاهد چالش جدی در مجلس نباشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *