پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

واکسن جدید ابولا آزمایش می شود

جمعه ۷ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۵۹
کد مطلب: 377536
انگلیسی ها برای نخستین بار در جهان، یک واکسن جدید را علیه ویروس کشنده ابولا آزمایش می کنند.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا از آسوشیتدپرس، دانشمندان دانشگاه «آکسفورد» در انگلیس، این واکسن را ماه آینده بر روی ۶۰ داوطلب سالم آزمایش می کنند.

این واکسن جدید حاوی یک پروتئین منفرد ویروس ابولا است و با داروی آزمایشی «زی مپ» که برای مداوای بیماران مبتلا به ابولا استفاده شده است، تفاوت دارد.

درصورتیکه این واکسن بر روی انسان ها نیز به خوبی میمون ها عمل کند، این آزمایش بر روی ۸۰ نفر در «گامبیا» و «مالی» گسترش خواهد یافت.

کل این برنامه آزمایشی به سرعت ردیابی می شود تا بتوان این واکسن را اوایل سال آینده به افرادی که در معرض خطر بالای ابتلا به این بیمار در غرب آفریقا قرار دارند، ارائه داد.

آخرین آمار نشان می دهند که بیش از یکهزار و ۵۵۰ نفر بر اثر آلودگی به ویروس ابولا جان خود را از دست داده اند و بیش از سه هزار نفر به این بیماری مبتلا هستند که بیشتر این افراد در

گینه، لیبریا و سیرالئون زندگی می کنند.

این بدترین همه گیری از زمان کشف این بیماری در ۳۸ سال گذشته است و سازمان بهداشت جهانی(دبلیو اچ او) پیش بینی می کند که شیوع این بیماری چند ماه طول خواهد کشید و دست کم ۲۰ هزار نفر را مبتلا خواهد کرد.

اکنون هیچ واکسنی برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری و هیچ درمان اثبات شده ای برای آن وجود ندارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *