جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱۲
۴۸

قرائتی: سردار سازندگی ذوالقرنین است نه هاشمی

به رئیس جمهور بعد گفتند مبتکر گفتگوی تمدن ها و بعدی را پرچم دار عدالت که در واقع قرآن صاحب این دو است
چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۱۳
کد مطلب: 437034
حجت الاسلام قرائتی گفت: متاسفانه فاصله ما با قرآن موجب شده است هر برداشتی که از اطراف خود داریم در زندگی به کار ببریم مانند این اشتباه که هاشمی رفنسجانی را سردار سازندگی می دانیم در حالی که به فرموده قرآن سردار سازندگی ذوالقرنین است زیرا سدی را ساخت که تا چند هزار سال میخ در داخل آن فرو نمی رفت.
قرائتی: سردار سازندگی ذوالقرنین است نه هاشمی
به گزارش جهان به نقل از خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام قرائتی در مراسم افتتاحیه اولین همایش سراسری فعالان کانون قرآن و عترت دانشگاه های علوم پزشکی کشور گفت: اگر امروز در ایران کسی بتواند حرف تازه ای بزند که در قرآن وجود ندارد من حاضرم با او به رقابت بپردازم تا اثبات کنم هیچ حرف تازه ای که سابق بر این قرآن به آن اشاره نکرده باشد وجود ندارد.

در ابتدای انقلاب در خصوص دولت هاشمی رفسنجانی وی را سردار سازندگی خطاب کرده بودند حال آنکه براساس فرمایش قرآن سردار سازندگی ذوالقرنین است زیرا سدی را ساخت که چند هزار سال بعد میخ در داخل آن فرو نمی رفت.

پس از آن به رئیس جمهور بعد مبتکر گفتگوی تمدن ها گفتند و حال آنکه قرآن می گوید قالو و این به معنای گفتن هر موضوع قابل بحثی است و ابداع گفتگوی تمدن ها کار این رئیس جمهور نبود.

در ادامه رئیس جمهور دیگر را پرچم دار عدالت دانستند زیرا او به دنبال هدفمند کردن یارانه ها و تقسیم آن به صورت عادلانه در میان مردم بود و حال آنکه حضرت امیر می گوید عدالت باید در گاو و خر نیز اجرایی شود و این تنها آدم ها نیستند که باید در خصوص آنها عدالت صورت بگیرد.

حتی سبک زندگی اسلامی که فرموده مقام عظمای ولایت است نیز از فرمایشات قرآن است و در این دنیا هیچ کس نمی تواند ادعا کند حرف تازه ای دارد زیرا قرآن به همه موضوعات ۱۴۰۰ سال پیش اشاره کرده است.

وی در ابتدای سخنان خود گفت: در مسیر آمدن به دانشگاه تعداد بسیار زیادی درختان بی میوه دیده می شد که این سوال را در ذهن من ایجاد کرد که چه اتفاقی می افتد اگر درختان سطح شهر محیط های اداری و دانشگاه ها میوه داشته باشند.

دانشجوی ما تشنگی و گرسنگی می کشد و از طرفی دولت به دنبال تامین میوه جهت رساندن آن به دست مردم است و حال آنکه آب و خاک در پای درختان بی میوه در سطح شهر معابر ادارات و دانشگاه ها در حال هدر رفتن است.

چندی پیش من را به سمیناری با عنوان چه کنیم زندان ها خلوت شوند دعوت کردند و جالب این بود که مهمانان بسیاری از کشورهای خارجی در این سمینار حضور داشتند.

من در این سمینار در ابتدای سخنرانی گفتم برای اینکه زندان ها خالی از زندانی شود تنها نیاز است باز نگری در قرآن صورت بگیرد زیرا در قرآن در خصوص زندانیان چاقوکش آمده است هرکس که چاقو کشید به همان اندازه با او با چاقو مجازات را اجرایی کنید در این صورت جای چاقوکشان در زندان نیست.

در خصوص زندانیانی که به دلیل تصادفات جاده ای در زندان هستند نیز قرآن می فرماید کسی که قتل عمد انجام نداده است جایش در زندان نیست بلکه باید دیه پرداخت کند و اگر توان پرداخت نقدی آن را ندارد باید به صورت اقساطی این مهم را به سرانجام برساند.

من در آن سمینار در خصوص زندانیان متهم به چک برگشتی نیز اشاره کرده و روایت قرآن را برای حضار خواندم که در آن آمده بود اگر کسی توان پرداخت چک را ندارد باید صبر کنید تا پولدار شود و در این مدت خانه وی را به اسم خود کرده و به او وام دهید تا چک خود را پرداخت کند بر این اساس من به حضار و مسئولان سمینار گفتم نیازی به این همه هزینه کردن نبود و تنها با بازگشت شما به قرآن نه تنها زندانیان در زندان ها کم می شود بلکه بسیاری از مشکلات و ناهنجاری های اجتماعی نیز مرتفع خواهد شد.

بالاترین مشکل دولت از نظر اشتغال چند میلیون لیسانسه بیکار است و علت بیکاری این دانشجویان نیز دیپلم فلج آموزش و پرورش و دانشجوی لیسانس کارنابلد است قرآن می فرماید چیزی را در دانشگاه بخوانید که مفید باشد اما متاسفانه در دانشگاه های ما ارتفاع کوه هیمالیا و نام پایتخت فلان کشور را که اصلا دارای اهمیت نیست به دانشجویان آموزش می دهند.

باید کودتایی در نظام دانشگاه صورت بگیرد

نظام دانشگاه باید با یک کودتا تغییر اساسی پیدا کند و خاک این باغچه عوض شود لذا نظام لیسانس کشور کاملا فلج عمل کرده است.

چرا باید تابستان ها دانشگاه ها تعطیل باشند در حالی که براساس قرآن شما باید لایلاف قریش باشید به این معنا که اگر تابستان ها بندرعباس داغ است ملایر داغ نیست اصفهان داغ است شیراز داغ نیست و اگر قم قابل تحصیل به دلیل گرما می باشد تفرش که نزدیک به قم است داغ نیست.

براساس محاسبه من دانشجویان در ایران تنها یک سال و نیم درس می خوانند که نصف این زمان نیز ضروری و مفید نخواهد بود.

دانشجویان ما در چهار سال تحصیلی چهار تابستان ۹۰ روزه را می گذرانند و در کنار آن ۵۲ پنجشنبه و ۵۲ جمعه تعطیل دارند و علاوه بر این ۴ عید ۲۰ روزه به تعطیلات می روند که اگر در کنار تمام این ساعات از دست رفته مناسبت ها و تعطیلی های مناسبتی را نیز اضافه کنید یک دانشجو در ایران تنها یک سال و نیم تحصیل می کند.

مشکل ما نداشتن انسان های جگردار است

شما که اهل قرآن هستید آیا تا به حال توانسته اید یک اذان ظهر را در وسط سالن دانشگاه فریاد بزنید.

این مشکل همیشگی ماست که انسان های جگردار مانند امام یا کم داریم یا اصلا نداریم مشکل ما امروز در ایران دکتر و دانشجوی فوق لیسانس نیست بلکه نبود انسان های جگرداری است که مانند امام سوادشان مهم نباشد جگرداری شان دارای اهمیت باشد.

عدم فهم قرآن مشکل اساسی ما در تمام مراحل زندگی است و اگر بتوانیم درک کنیم کلمه به کلمه قرآن با ما چه حرفی دارد مشکلات زندگی مان خود به خود حل خواهد شد.

در جلسه ای در زاهدان که اکثر علمای اهل تسنن حضور داشتند یک آیه قرآن را معنا کردم که از بالاترین مقام این جمع تا کوچکترین آن با حیرت به یک دیگر نگاه می کردند و آن آیه اطیعو الله و اطیعو رسول اولوالامر منهم بود که در نهایت من این اشتباه برخی دوستان را که اولوالامر منهم را اطاعت از صاحبان زمان معرفی کرده بودند مشخص کردم.

اگر بنا باشد معنای اولوالامر منهم اطاعت از صاحبان زمان باشد پس باید از صدام و هر فرد مزدوری که در یک زمان صاحب بر مردم هستند اطاعت کنیم در حالی که قرآن به وضوح می گوید لا تتبع و لا تطیعوا و لا تتبعوا به این معنا که اطاعت از گناه، کفور، غافل، هواپرست، افراطی، تندرو، مفسد و ... در هیچ صورت از سوی مسلمان انجام نشود.

براساس آیه ۳۵ سوره نساء ۱۳ کلمه در این آیه در کنار هم قرار گرفته اند که ۱۳ نکته در خصوص خانواده در آن وجود دارد اول اینکه از اختلاف نهراسید دوم اینکه شقاق بین زن و شوهر را جدی بگیرید و در همان ابتدا جهت رفع آن اقدام کنید سوم اینکه جامعه مسئول خانواده است و باید در این خصوص ورود کند چهارم اینکه علاج واقعه را باید قبل از وقوع کرد پنجم اینکه خروج شقاق از داخل خانه موجب خانه است و اجازه ندهید این اتفاق رخ دهد ششم اینکه در خصوص رفع شقاق و ایجاد آشتی عجله کنید و هفتم اینکه زن و شوهر فردی را از خانواده خود به صورت مجزا جهت حکم انتخاب کنند هشتم اینکه فرد انتخاب شده باید لایق داوری باشد تا این مشکل را بزرگتر از آنچه که هست نمایان نسازد نهم اینکه این فرد را از میان فامیل برگزینید تا آبرویی از داخل خانواده به بیرون راه پیدا نکند دهم اینکه اگر فرد از میان فامیل باشد سوز این جریان موجب حل شدن آن خواهد شد یازدهم اینکه با داوری دو نفر از اعضای خانواده زن و شوهر پولی هدر نمی شود دوازدهم اینکه بدون فوت وقت حکمین در خصوص رفع این مشکل نظر خود را بدهند و سیزدهم خفت کردن شقاق در همان ابتدای شکل گیری در بین زوجین است.

براین اساس اگر دانشگاه ما نیز بتواند مانند قرآن کلمه به کلمه جلو بیاید و براساس موضوع هر رشته در هر دانشگاه قرآنی تدریس کند مشکلات دانشجویان ما حل خواهد شد.

در این مسیر منتظر دولت نباشید زیرا اگر دانشجوی مرد هستید باید مردانه وارد کار شوید و اگر دانشجوی خانم هستید باید تصمیم جدی بگیرید که قرآن را در دانشگاه و تحصیل خود جاری کنید نه ترم تحصیلی و مدرک و جایگاه مادی.

قرآنی شدن تصمیم خودش را می خواهد و اگر می خواهید در دانشگاه و زندگی موفق باشید باید بدانید تحصیل خود را براساس فهم و درک قرآن ادامه دهید.

این نکته دارای اهمیت است که هر آنچه در دانشگاه تدریس می شود باید دارای چهار ویژگی باشد اول آنکه واجب بوده دوم اینکه مستحب باشد سوم اینکه مشکل فرد را حل کند و چهارم اینکه مشکل جامعه را بتواند رفع نماید.

در پایان این همایش به شما تذکر می دهم که برگزاری چنین همایش هایی تنها مانند روشن کردن یک کبریت است که بلافاصله خاموش می شود اما اگر کبریت را به گاز، گاز را به غذا و غذا را به معده انسان و انسان را به خدا وصل کنید مطمئن باشید مشکل حل خواهد شد ما نه شرقی و نه غربی و نه مسلمان درست و حسابی هستیم اما این را به شما می گویم اگر شما به سراغ قرآن نروید مطمئنا دنیا به سراغ قرآن خواهد آمد و اینکه رهبر انقلاب به جوانان اروپایی و آمریکایی نامه نوشتند نشان از همین نکته دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


أَللهُمَ نـَوِّر قـُلوُبَنــَا بالقـــُرآن وَ زَيّــِـن أَخلاقـَنا بـِالقُرآن


وَ أَصلِـح اُمُورَنـــَا بالقـُــرآن ...
محمد
بد بخت کاری به سردار شما نداره منظورش دوری از قران است
ما خوشبخت ترین مردمانیم.
Iran, Islamic Republic of
قرائتی درحدی نیست که ازاستوانه نظام و انقلاب صحبت بکند .
Iran, Islamic Republic of
لابد تو در حدی هستی که در مورد این استاد گرانقدر اخلاق و معلم برزگوار قران نظر بدهی!
شیطونک0915
ببند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
استوانه نظام همین مردمی هستند که ولی نعمت هاشمی و امثالش هستند!!!!!!!
وتو در چه حدی هستی که جرات همچین بی ادبی را به خودت میدی!!
فی قلوبهم مرض فزادهم الله مرضا امان از تعصب کورکورانه
ملک
Iran, Islamic Republic of
توووووووووووووووووووووو
همممممممممممممم
درررررررررررررررررررررررر
حدددددددددددددددددد
اینننننننننننننننننننننننن
نیستییییییییییییییییییی
کهههههههههههههههه
نظرررررررررررررررررررررر
بدهیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی
لابد استوانه نظام خانواده هاشمی مخصوصن آقا مهدی جیگیلی هستن!!!
سید
Germany
بی نام و نشان . تو چه کاره ای که حد و اندازه مشخص کنی .
تو اندازه این حرفا نیستی .
گلسفيدي
Iran, Islamic Republic of
در هندسه استوانه به لوله اي گفته ميشود كه دو سرش سوراخ است!!!
استوانه رو خوب اومدی.........

استوانه !
همشهری جرات داشتی سال 72 این حرف رو میزدی
روح الله
بله دوست عزیز اون سالهایی که شما می گی یه دیکتاتوری تمام معنا حاکم بود و عده دولت هاشمی رو حکومت رسول الله می دانستند.
منم اگه اینقدر اطرافیانم هندونه زیر بغلم میگذاشتن جوگیر میشدم
اگه راست میگید منتشر کنید
Iran, Islamic Republic of
آفرین. دقیقا همینطور بود. مردم شاید به روی خودشون نیارن و نجابت به خرج بدن ولی از یادشون نمیره.
درسته!!اقای قرائتی با اینکه بارها گفته است که مخالف سر سخت سیاست کنترل رشد جمعیت بوده است متاسفانه تمام سالهای سیاه سازندگی و حتی پس از ان مهر سکوت بر لب داشت!!در حالیکه یکی از قوی ترین تریبونها را در اختیار داشت!
ج س
Iran, Islamic Republic of
درود بر منطق قرآن و معلم قرآن قرائتی ۰۰۰
ح
Norway
درودفراوان به آقای قرائتی که همیشه بازبان مردم حرف دل ایشان رامیزند .
احسنت.
آدم عاقل در اطراف این حضرات پیدا میشه که بهشون این مسئله رو شیرفهم کنه.
زینب
طیب الله آقای قرائتی. خداوند طول عمر با عزت عنایشان بفرماید
سید
واقعا عالی بود،خداوند آقای قرائتی را حفظ فرماید ؛ایشان واقعا عمر با برکتی دارند وبه لطف خدا توانسته اند در جهت نشر فرهنگ قرآن و نماز بسیار موثر و موفق باشند
بی ریا
خدا اقای قرایتی رو حفظ کنه واقغا حرفهای ایشان

سند ومدرک قرانی دارد
علی
Iran, Islamic Republic of
با سلام به جناب آقای قرائتی عزیز که این جمله را برای دومین بار تکرا میکنند عرض میکنم : به ذوالقرنینی که یک سد ساخت و حتماً کارهای مفید دیگری نیز انجام دادند و بنده خوب خدا هم بود در قرآن مورد احترام و تکریم خداوند قرار گرفت ولی آیت ا... هاشمی رفسنجانی بانی و مسئول مستقیم ساخت دهها سد بزرگ و صدها کارخانه های سیمان و فولاد و پتروشیمی و آزاد راه ها و بزرگ راه ها و آباد نمودن خرابیها و تخریب حداقل 5 استان درگیر مستقیم در دفاع مقدس و به فرمان مستقیم حضرت امام عظیم الشآن فرمانده جنگ بودند و در دوره ریاست جمهوری خود دشمن غدار و خون ریز و جنایتکار ، حکومت صدام خائن را در سازمان ملل محکوم و متجاوز معرفی کردند و همه اینها که از الطاف خدواند بزرگ به این شخصیت دوست داشتنی(آیت ا... هاشمی) انقلاب اسلامی بوده است چطور نمی توان لقب "سردار بزرگ سازندگی" را به جناب آیت ا... هاشمی عزیز خطاب کرد ؟ واقعآ انسان تعجب می کند از بعضی از افراد !! آقای قرائتی اینجوری حرفها و اینجور کارها از شما بعیده و ما مردم جامعه از شماها انتظار نداریم ، جناب آقای قرائتی قدر خادمان نظام اسلامی و مردم و مملکت را بدانید و اگر چنین نباشد در دنیا حیف است و در آخرت هم جواب دارد0
زرديني
راست گفتي منظورت همون سدهاي سوراخ دوران سازندگيه؟
ان موقع تنها دولت کارنکرد تمام ملت بسیج شدند و کشور راساختند
حسین
Iran, Islamic Republic of
توهین به استوانه!!!!
مگه میشه مگه داریم
ایرانی
بله همین طور است که ایشان با نگاه قرآنیش گفته است.... آدمِ خوبِ جگر دار خیلی کم داریم
Germany
كاش اينو بيست سال پيش ميگفتي كه انقدر انحراف ايجاد نكنه
خدا رحمت کند امام را هرگز نگفت من کاره ای هستم من نمی دانم این استوانه انقلاب از کجا امده
اسماعیل
این استاد بزرگ اخلاق جگردار حرفی دل میلیونها نفر را گفته .
...
United Arab Emirates
یکی بیاد اینو جمع کنه
سیدحسن
Germany
من تعجبم از جهان. که سخن هر لاابالی بی بند و باری رو منتشر می کنه .
توهین به معلم قرآن و اخلاق را برنمي تابیم.
سرور
Romania
تو خودت را جمع کن.بی ادب.
لطیف
Romania
درود خدا بر قرائتی معلم ومفسر قر آن کریم
ادمایی که نظر های سیاسی دادن اصلا متنو نخوندن ، و این به خاطر تیتر جنجالی و افکار پوسیده شما هست که به جای استفاده از یک تیتر خوب با کینه درونتان را جار زده اید ، خدا ریشه فتنه گران را بخشکاند ، و سطحی نگران را هدایت
الهام موسوی
ازسایت محترم جهان نیوز بخاطر ارائه نظرات حجه السلام قرائتی کمال تقدیر وتشکر دارم،واقعا این مباحث ارزشمند وباعث آگاهی جامعه است ، لطفا به این مباحث بیشتر بپردازید
دقيقا مشكل مملكت ما امثال شما هستند!!!
بهبهانی
معروف است که من لم یشکرالمخلوق لم یشکرالخالق /خوبیها وبدیها را باهم ببینیم وافراط وتفریط نکنیم
درود بر هاشمی عزیز و قرائتی
امیررضا
Romania
بسیار زیبا فرموده اند وامیدوارم ک جامعه ما ب سمتی برود کدر قرآن آمده است وب قرآن عمل کند
ولله قسم هرچی به قران بیشتر تمسک جوییم کم است
حمید
خوب چرا تیتر رو با جمله ای که درباره احمدی نژاد گفته نزدید ؟؟؟؟
جهان نیوز محترم مواضع سایت شما کاملا روشنه . آخه تخریب برای چی ؟
United States
با این افراد ما در سازندگی امیر کبیر هم شک می کنیم
آقای هاشمی اینقدر مثل شهید بهشتی مظلوم شده که هر کی از جاش بلند می شه هر چی دلش می خواد به ایشون میگه
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر استاد قرائتی
رضا
آفرین...احسنت بر استاد قرآن
Iran, Islamic Republic of
حالا این ذولقرنین کیست می گویند کوروش کبیر است