پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

جزئیات برنامه‌های مراسم ارتحال امام(ره)

سه شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۲
کد مطلب: 425730
فرمانده سپاه تهران بزرگ گفت: میزگردهایی برای روشنگری درموضوع هسته ای نیز درحاشیه مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) برگزار خواهد شد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، سردار محسن کاظمینی فرمانده سپاه تهران بزرگ و فرمانده قرارگاه شهید فهمیده که مسئولیت اجرایی سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) را برعهده دارد، در نشست خبری خود با خبرنگاران که صبح امروز سه‌شنبه ۱۲ خرداد در محل پادگان ولیعصر تهران برگزار شد با برشمردن ویژگی‌های مهم مراسم امسال ارتحال بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران گفت: مسائل روز خاورمیانه، مسئله هسته‌ای و تقارن با نیمه شعبان که امام خمینی همواره انقلاب اسلامی را مقدمه‌ای برای انقلاب امام می‌دانست از ابعاد مهم مراسم امسال سالگرد ارتحال امام (ره) است.

وی از افتتاح صحن اصلی حرم مطهر امام (ره) در روز ۱۴ خرداد خبر داد و با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در پایان سال جاری به عنوان بعد دیگری از اهمیت مراسم امسال سالگرد ارتحال رهبر کبیر انقلاب اظهار داشت: برای برگزاری این مراسم از ماه‌ها قبل برنامه‌ریزی و سازماندهی شده و دستورالعمل‌ها ابلاغ گردیده است.

کاظمینی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد در قرارگاه شهید فهمیده برای برگزاری هرچه بهتر مراسم روز ۱۴ خرداد گفت: تاکنون هر ساله یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر زائر دراین مراسم شرکت داشته‌اند و امسال نیز به جز از استان‌های تهران و البرز ۷۳۰ هزار نفر سراسر کشور در روز مراسم در تهران حضور خواهند یافت.

وی مسئولیت ثبت‌نام، انتقال و برگرداندن این زوار را از جمله وظایف قرارگاه شهید فهمیده خواند و افزود: سال گذشته حدود ۶۰ درصد زائران جوانانی بودند که امام را ندیده بودند و امسال نیز درصددیم به همین میزان نوبت‌ اولی‌ها را اعزام کنیم.

فرمانده قرارگاه شهید فهمیده از پیش‌بینی ۱۸۸ محل اسکان و تامین ۱۸ هزار اتوبوس برای انتقال زائران به حرم مطهر رهبر کبیر انقلاب خبر داد و گفت: حدود ۲ سال است که علاوه بر جاده‌اه از ظرفیت راه‌آهن نیز برای انتقال زائران از استان‌های دورتر مانند خوزستان، سیستان و بلوچستان و خراسان بهره گرفته‌ایم.

وی با اشاره به تعیین مدیران، بازرسان، کروکی‌های مسیر حرکت و پارکینگ‌های لازم برای کاروان‌ها خاطرنشان کرد: امسال نیز همچون سال‌های گذشته حدود ۳ هزار میهمان خارجی در مراسم‌ حضور خواهند یافت که مسئولیت آنها با قرارگاه شهید فهمیده است.

سردار کاظمینی به هماهنگی‌های صورت گرفته با ستاد ارتحال حضرت امام جهت برنامه‌های فرهنگی اشاره کرد و گفت: کاروان‌ها از مبدا حرکت خود بسته‌های فرهنگی با محتوای بیانات امام راحل و رهبر معظم انقلاب تحویل خواهند گرفت.

وی از کمیته‌های برگزاری،‌ اطلاعات، عملیات و جابه‌جایی، حفاظت، تامینی، بازرسی، بهداشت و درمان، اسکان و اعزام، پشتیبانی، فرهنگی، روابط عمومی، آبرسانی و هماهنگی به عنوان کمیته‌های تشکیل شده پیگیری ماموریت‌های قرارگاه نام برد و بیان کرد: امیدواریم با تدابیر ۱۲گانه‌ای که همه مجموعه‌های لشگری و کشوری ارائه شده و با هم‌فکری و تلاش شبانه‌روزی این مراسم را با آرامش برگزار کنیم.

فرمانده قرارگاه شهید فهمیده با تاکید براینکه مراسم سالگرد ارتحال بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران در ایران و جهان بی‌نظیر است، گفت: در هیچ کجای دنیا هر ساله سران قوا، فرماندهان نظامی، سفیران و مهمانان خارجی و یک میلیون و ۲۰۰ هزار زائر تجمع نمی‌کنند.

وی پایان روز ۱۴ خرداد را پایان ماموریت قرارگاه شهید فهمیده عنوان کرد و در ادامه افزود: در پایان برگزاری این مراسم از بسیجیان تهران نیز استفاده خواهد شد چراکه لازم است امنیت در ابعاد مختلف تامین شود.

وی به برگزاری مراسم گرامیداشت شب نیمه شعبان در شب ۱۴ خرداد با حضور رئیس‌جمهور در زیرزمین مرقد مطهر اشاره کرد و بیان داشت: حدود ۷۵۰ هزار نفر در شب و روز مراسم مورد پذیرایی قرار خواهند گرفت.

فرمانده قرارگاه شهید فهمیده با یادآوری حضور میهمانان خارجی از کشورهای همجوار همچون پاکستان، عراق و ترکیه از طرق زمینی و هوایی و حضور مهمانانی از مصر، عربستان، اردن، سوریه، لبنان، الجزایر و نیز شرکت‌کنندگانی از اروپا و آمریکا گفت: تامین امنیت این میهمانان از لحظه ورود تا خروج با قرارگاه شهید فهمیده است که امسال به طور خاص جمعی از جانبازان و مردم یمن نیز در مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) حضور خواهند یافت.

سردار کاظمینی در پایان با اشاره مجدد به نزدیک شدن به روزهای توافق هسته‌ای تصریح کرد: طبیعی است زائران بخواهند ابهامات خود را در مسئله هسته‌ای حل کنند از این رو در شب و روز مراسم میزگردهایی با هدف روشنگری مسئله هسته‌ای برگزار خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *