پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲

رویانیان همچنان مدیرعامل پرسپولیس است؟

شنبه ۷ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۳۸
کد مطلب: 458031
نماینده حقوقی و تام‌الاختیار کشتی‌گیران پیشین پرسپولیس مدعی شد براساس قانون محمد رویانیان همچنان مدیرعامل قانونی این باشگاه است.
 به گزارش جهان به نقل از تسنیم، «پرونده مطالبات کشتی‌گیران آزادکار پرسپولیس در حالی به سرانجام رسید که مسئولان وزارت ورزش و پرسپولیس به جای حمایت از قهرمانان ملی و افتخارآفرینان کشتی، شکست وکلای خود را به مسائل حاشیه‌ای ربط داده و متأسفانه رفتارهایی با این قهرمانان المپیک و جهان و بنده به عنوان نماینده حقوقی اینها شده که گویی ما از آب و خاک دیگری پا به این سرزمین گذاشته‌ایم». این موضوعی است که حمید کلوانی‌نوری، نماینده حقوقی و تام‌الاختیار کشتی‌گیران پیشین پرسپولیس آن را مطرح کرد. 

وی در ادامه گفت: «آقایان با پنهان نمودن ضعف و کم‌کاری خود خبر رسیدن کشتی‌گیران به حق و حقوق‌شان را اعلام نکردند و گفتند که فلان وزارت پیگیر پرونده شده تا شاید تخلفی از این پرونده دیده تا آن را پیراهن عثمان کنند».
نماینده حقوقی و تام‌الاختیار کشتی‌گیران پیشین پرسپولیس خاطرنشان کرد: «از طریق رسانه‌های محترم کشور اعلام می‌کنم که حاضرم در این خصوص با تمامی آقایان حقوقدان وزارت ورزش و پرسپولیس وارد مناظره شوم. ای کاش تریبونی برای من هم وجود داشت تا مجبور نمی‌شدم مدت‌ها روزه سکوت بگیرم، این در حالی است که به دفعات به احترام هواداران پرسپولیس به مسئولان در وزارت ورزش و پرسپولیس پیشنهاد صلح و سازش دادم، اما آقایان پر ادعا سینه ستبر کردند، حریف طلبیدند و همراه بوقچی‌های‌شان ما را به باد ناسزا گرفتند». 

کلوانی‌نوری تصریح کرد: «حال که پرونده کشتی‌گیران به اتمام رسیده، لازم است در خصوص هیئت مدیره پرسپولیسی صحبت کنم که فاقد وجاهت قانونی است. در مورد این هیئت مدیره و عدم وجاهت قانونی آن دلایل کافی و قانونی وجود دارد که امیدوارم آقایان به جای فرافکنی و فریب اذهان عمومی پاسخگوی آن باشند.
۱- پس از آنکه توسط شعبه ۳۴ محترم دادگاه تجدیدنظر استان تهران در تاریخ ۸ تیرماه ۸۳ به شماره دادنامه ۸۰۱ حکم به تعلق کلیه اموال منقول و غیرمنقول و اعتبارات متصوره مؤسسه فرهنگی پرسپولیس به سازمان تربیت بدنی سابق صادر و اداره ثبت شرکت‌ها ملزم به ابطال ثبت شماره سابق پرسپولیس شد و باشگاه پرسپولیس را طی رأی قطعی به نام سازمان تربیت بدنی ملزم دانست. پس از آن در تاریخ ۱۱ بهمن‌ماه ۸۴ و ۲۴ آبان‌ماه ۸۴ طی صورتجلسه مجمع عمومی سالیانه اعضای هیئت مدیره جدید به مدت دو سال انتخاب و آقای محمدحسن انصاری‌فرد به سمت مدیرعامل انتخاب شد که این آگهی در اداره ثبت شرکت‌ها به ثبت رسید.
۲- پس از آن طی صورتجلسه مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده در تاریخ‌های اول شهریورماه ۹۰ و هشتم آذرماه ۹۱ در راستای اجرای قانون سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و احکام مربوط در بودجه سال ۹۱ کل کشور علاوه بر انتخاب هیئت مدیره جدید و مدیرعامل مقرر شد مدیرعامل (محمد رویانیان) همکاری‌های لازم را با سازمان خصوصی‌سازی به جهت واگذاری سهام پرسپولیس داشته باشد که مجمع عمومی به مدیرعامل با حق توکیل به غیر وکالت و اختیار داد تا نسبت به ثبت این صورتجلسه‌ها و مصوبه‌ها در اداره کل ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیر تجاری اقدام و دفاتر مربوطه را امضا کند.
بر همین اساس در تاریخ ۱۹ مهرماه ۹۰ و طی شماره ۲۱۳۹۲ آگهی تصمیمات پرسپولیس ثبت شده و به شماره ۶۴۷۲ و شناسنامه ملی ۱۰۱۰۰۳۰۵۲۵۷ در اداره ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیر تجاری به ثبت رسیده و سردار محمد رویانیان به عنوان مدیرعامل انتخاب شد. این تصمیمات در تاریخ ۳ آبان‌ماه ۹۰ در روزنامه رسمی کشور منتشر و در تاریخ ۱۵ مردادماه ۹۱ پروانه فعالیت پرسپولیس به شماره ۲۰۶۷۶۸۵ به مدیرعاملی محمد رویانیان صادر شد.
لازم به توضیح است که در تمامی صورتجلسه مجمع عمومی امضای آقایان سیدشمس‌الدین حسینی، وزیر وقت اقتصاد (عنوان رئیس مجمع) و محمد عباسی، وزیر وقت ورزش‌وجوانان (عضو مجمع) و سید مرتضی بختیاری، وزیر وقت دادگستری (عضو مجمع) و ابراهیم عزیزی، معاون برنامه‌ریزی رئیس جمهور وقت (عضو مجمع) و سایر عزیزان دیده می‌شود.
براساس قانون تجارت (مواد ۷۲ و ۷۳ و ۷۴ و غیره) هرگونه تغییر در اعضای هیئت مدیره می‌بایست بدواً با تشکیل مجمع عمومی و دعوت اعضای مجمع صورت پذیرد. این در حالی است که انتخاب اعضای هیئت مدیره پس از مدیرعاملی آقای رویانیان هیچ مجمع عمومی‌ای تشکیل نشد و انتخاب هیئت مدیره قانونی نیست و ماده ۱۳۶ قانون تجارت صراحت دارد. در صورت انقضای مدت مأموریت مدیران تا زمان انتخاب مدیران جدید بر اساس تشکیل مجمع عمومی کماکان مدیران سابق مسئول اداره شرکت خواهد بود.
۳- در تاریخ ۲۷ خردادماه ۹۴ وزیر محترم ورزش طی احکامی آقای طاهری و سایر اعضا را به عنوان عضو هیئت مدیره جدید پرسپولیس منصوب می‌کند. در همان روز در دفتر دکتر سجادی جلسه‌ای به شماره ۳۶۰۲۴ تشکیل و مصوبات هیئت مدیره تصویب و آقای طاهری به عنوان سرپرست انتخاب می‌شود.
متأسفانه با توجه به عدم تشکیل مجمع عمومی و ثبت مصوبات در اداره ثبت شرکت‌ها و عدم نشر آگهی هرگونه فعالیت آقایان تحت هر عنوانی اعم از سرپرست باشگاه یا نایب رئیس هیئت مدیره و امضای صورتجلسات و ... بر اساس قانون موضوعیت ندارد. ضمناً سرپرست در شرکت‌های تجاری مطرح نبوده و موضوعیت قانونی ندارد و سرپرست فقط در بحث دولت و وزارتخانه‌ها تا زمان انتخاب وزیر مطرح است.
حال با توجه با مستندات و بر اساس قانون تجارت کماکان محمد رویانیان، مدیرعامل باشگاه بوده و ایشان مسئول فراهم نمودن مقدمات انتقال سهام پرسپولیس از طریق سازمان خصوصی‌سازی بر اساس صورت‌جلسه مجمع عمومی عادی مورخ ۸ آذرماه ۹۱ است و تمامی امضاها و مصوبه‌های هیئت مدیره جدید فاقد وجاهت و غیرقانونی است».
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *