پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
ریاست‌جمهوری افغانستان:

حمله ناتو به قندوز به تقاضای کابل بود

چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۱۰
کد مطلب: 448636
در پی اظهارات فرمانده نیروهای ناتو در افغانستان مبنی بر تقاضای کابل برای انجام حمله هوایی در قندوز، معاون سخنگوی رئیس‌جمهور افغانستان این مسئله را تأیید کرد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، در پی اظهارات «جان کمپبل» فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان، مبنی بر تقاضای نیروهای افغان برای حمله هوایی به بیمارستان پزشکان بدون مرز ولایت قندوز در شمال افغانستان، «سید ظفر هاشمی» معاون سخنگوی رئیس‌جمهور افغانستان، در نشست خبری ضمن تأیید این مسئله گفت: دولت کابل از نیروهای ائتلاف تقاضای کمک هوایی کرده بود.
 
وی افزود: براساس پیمان امنیتی کابل - واشنگتن که توسط حکومت وحدت ملی به امضا رسیده، آمده است که افغانستان می‌تواند در صورت نیاز از نیروهای ائتلاف تقاضای کمک کند و در خصوص جنگ قندوز نیز براساس این پیمان تقاضا شده است.
 
در حمله هوایی نیروهای هوایی ناتو به بیمارستان پزشکان بدون مرز در شهر قندوز، 19 نفر از کارمندان این بیمارستان کشته شدند.
 
فرمانده نیروهای ناتو در افغانستان در نشست خبری در واشنگتن اعلام کرد که حمله هواپیماهای جنگی آمریکایی به بیمارستان پزشکان بدون مرز ولایت قندوز به درخواست نیروهای افغان بوده است.
 
وی افزود که نظامیان افغان در تماسی اظهار داشتند که حملات و تیراندازی طالبان از این بیمارستان بر آن‎ها انجام می‌شود و به همین دلیل خواستار حمایت هوایی نیروهای آمریکایی شدند و نیروهای هوایی آمریکا به درخواست نظامیان افغان وارد عمل شدند که بصورت تصادفی غیرنظامیان در جریان حملات موشکی هواپیماهای جنگی کشته شدند.
 
این در حالی است که «برایان تریبوس» سخنگوی نیروهای آمریکایی در افغانستان در خصوص این حمله گفته بود که هواپیماهای جنگی آمریکایی در شهر قندوز علیه افرادی که به تشخیص نیروهای آمریکایی تهدید محسوب می‌شوند، حمله هوایی انجام دادند.
 
با این وجود جان کمپبل اظهارات برایان تریبوس را دور از واقعیت دانسته و گفت: گزارش‌ها در مورد اینکه نیروهای آمریکایی به تشخیص خود و برای نابودی تهدیدهای احتمالی در قندوز وارد عمل شده‌اند صحت ندارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *