پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۷
۲۱

پاسخ صریح قالیباف به منتقدان طرح تکریم بانوان

سطح زنان تلفنچی و منشی بودن نیست
سه شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۳۲
کد مطلب: 380532
شهردار تهران تصریح کرد: جامعه زنان باید توجه کنند که با شعارزدگی و آقاسالاری و رفتارهای سیاسی، مشکلات زنان در جامعه قابل حل و فصل نیست؛ چرا مسئولیت مدیریتی به زنان آنها نمی‌دهیم و از آنها در سطح یک منشی و تلفنچی استفاده می‌کنیم.
پاسخ صریح قالیباف به منتقدان طرح تکریم بانوان
به گزارش جهان به نقل از فارس، محمدباقر قالیباف در افتتاحیه جشنواره زنان و تولید ملی گفت: امروزه زنان ما با خودباوری و حفظ هویت اسلامی خود، در دهه پیشرفت و عدالت باید تلاش کنند و به این نکته توجه کنیم که نقش زنان در پیشرفت کشور و تولید ثروت، منزلت و قدرت کجاست؟

شهردار تهران در خصوص بحث تفکیک جنسیتی و موضع گیری های رسانه ها در چند ماه اخیر گفت: در ماه‌های اخیر به بهانه‌های مختلف و بی‌اساس، انتقاداتی در حوزه زنان به بنده و شهرداری تهران شده است؛ اما این انتقادات واقعا هیچ اساسی نداشته است چون متن صحبت‌های من روشن و مشخص است.

قالیباف با بیان اینکه رفتار و عملکرد من نسبت به باورهای خودم درباره زنان در هرجا که بوده‌ام مشخص است، گفت: آیا سراغ دارید که در زمینه زنان به ویژه زنان سرپرست خانوار در عرصه اقتصادی مجموعه‌ای در تاریخ بلدیه وجود داشته باشد؟ ما تمام توانمان را درزمینه نقش زنان در تولید به‌ کار بسته‌ایم؛ البته راضی نیستیم، چراکه رضایت از عملکرد موجب توقف در مرحله کنونی می‌شود.

به گفته شهردار تهران، امروزه به علت مدیریت غلط افراد در دوره‌ها و مسئولیت‌های مختلف، برخی زنان سرپرست خانوار در تامین حداقل هزینه‌های زندگی خود مانده‌اند ولی ما تلاش کرده‌ایم و بسترهای لازم را برای آنان فراهم می‌کنیم.

شهردار تهران به ایجاد پلیس زن در زمان مسئولیتش در پلیس اشاره کرد و گفت: تا آن زمان پلیس زن نداشتیم و زنان فعال در مجموعه نیروی انتظامی قراردادی بودند و کار اداری می‌کردند و ارتقاء نمی‌یافتند. تا قبل از حضور من مخالفت‌هایی با فعالیت‌های زنان در مجموعه پلیس می‌شد اما امروز شاهد زنان درجه‌دار و ارشد در پلیس هستیم که در حال انجام وظیفه هستند. بنابراین ما به زنان در عرصه اجتماع وعمل پرداخته‌ایم و به آنها اعتقاد داریم.

شهردار تهران خطاب به منتقدان خود در زمینه تکریم بانوان در شهرداری تهران گفت: چرا شعار بی‌ربط می‌دهیم و حرف بی‌خودی می‌زنید. چرا اینجا باید از فرهنگ شرق و غرب تبعیت کنیم. چرا نباید به گذشته خود افتخار کنیم. آیا درست است که ما یک افسر زن را در نقاط مرزی به پاسگاه‌های مرزی بفرستیم تا از مرزهای ما دفاع کند؟ آیا اگر او را به چنین مناطقی نفرستیم بین زن و مرد نابرابری به وجود آورده‌ایم؟

وی تصریح کرد: همان روزها که با فعالیت این پلیس‌ها مخالفت می‌شد، به مخالفان گفتم تجربه نشان داده در هرجایی که زنان مسئولیت برعهده داشتند، آنان هم مدیرتر و سالم‌تر در حوزه سیستم اداری بوده‌اند و هم کم هزینه‌تر کارها را اداره کرده‌اند. بنابراین زمانی که زنان چنین توانمندی‌هایی را دارند نباید با آنها مشاغلی را بدهیم که زیبنده آنان نیست. چرا مسئولیت مدیریتی به آنها نمی‌دهیم و از آنها در سطح یک منشی و تلفنچی استفاده می‌کنیم.

شهردار تهران یادآور شد: با همه وجود معتقدیم که زنان ما در جامعه در عرصه‌های اقتصادی، تولیدی، فرهنگی، خانواده و توجه به حقوق انسانی، نقش موثری دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


تارینه
بنده به نوبه خودم از طرح تکریم بانوان که در راستای راحتی , ارامش وامنیت ما خانم هاست قاطعانه ومسرانه دفاع میکنم وبه جناب قالیباف هم بابت این روشنفکری تبریک میگویم .
مصرانه درسته آبجی
این خانم مرده فکر کنم...
تارینه
وجدانا درباره جمله ای که نوشتی یک لحظه هم فکر کردی؟؟؟!!!!
این خانم مرده یعنی چی؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
تار میبینی
Iran, Islamic Republic of
واقعا دم مدیر جهادی شهر تهران گرم
حمید
آقای قالیباف طرح شما خوب است ولی طرح های بهتری هم وجود دارد :
1- کاهش فساد اداری در شهرداری
2- کاهش هزینه های بی جهت در شهرداری
3 - مدیریت هزینه در طرح های عمرانی
4 - کاهش پرسنل اداری شهرداری ها ( که همه حقوقشان را مردم می دهند)
5 - نظارت بر امور شهرداران تهران و ....
محمد
Iran, Islamic Republic of
منافاتی باهم نداره که! هم این طرح هارو انجام بده هم طرح تفکیک جنسیتی رو
Iran, Islamic Republic of
تعرف الاشیاء باضدادها...
وقتی میبینم چه کسانی در مقابل مدیریت جهادی دکتر قالیباف صف آرایی کردن ایمانم به این "مرد" بیشتر میشه...
Iran, Islamic Republic of
شما گفتید و مردم هم باورشان شد
ذات سالار بودن ارزشمند نیست بلکه این هدف و انطباق با انسان معصوم است که که آن را ارزشمند می کند
آقای قالیباف 8 سال است شهردار است.سوال اینستکه چرا تا حالا این طرح را اجرا نکرده بود؟
بر فرض کسی 80 سال اشتباه کرد آیا باید ادامه دهد ؟ / تجربه ها در طول زمان به دست می آیند / پرونده های طلاق زنان کارمند از شوهرانشان از 8 سال گذشته تا کنون تغییری نکرده است ؟
saman
Iran, Islamic Republic of
سردار قالیباف مرد عمله. اینو هر جا بوده ثابت کرده
مصطفی
ایشون چند ساله شهردار هستن؟؟تازه امسال فهمیدن بانوان رو تکریم کنن؟؟!!
با این حساب هیچ کس نباید به فکر کارهای جدید باشه!
امیر
Iran, Islamic Republic of
حرفتون بی منطقه. خب الان برنامه ریزی و اجرا کردن. اگر انتقاد منطقی و مناسبی دارید بگید استفاده کنیم وگرنه حرفهای نامربوط زیاد میشه زد.
اميد
Iran, Islamic Republic of
شما ،4 سال پيش سواد خوندن و نوشتن داشتي عزيزم ؟
باران
Iran, Islamic Republic of
عالیه ... خیلی هم خوبه ... دمشم گرم ...
باران
Iran, Islamic Republic of
آقای مصطفی بدک نیستش که آدم نظرات خودشو داشته باشه نه این که حرفای این دولتو تکرار بکنه ! یه ذره سعی کنید خودتون باشید ! آدم خودش باید نظر بده نه این که نظرات اشتباه دیگران رو بازگو کنه !
آقای قالیباف مردم فرق بین تکریم و سوء استفاده برای ظاهرسازی را می فهمند. اگر مورد هجمه قرار گرفتید مطمئن باشید حرف از دل نبوده از سیاست بوده است.