شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

عید شهید در غزه + تصاویر

چهارشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۳:۱۹
کد مطلب: 372838
بسیاری از کاربران فلسطینی در صفحات اجتماعی عید فطر امسال را به جای «عید سعید» با نام «عید شهید» معرفی کرده‌اند.
به گزارش جهان به نقل از ابنا، عید فطر با درگیری‌های غزه که به شدت برای ساکنان این منطقه ویرانگر بوده همراه شده است. در واقع برای مردم غزه امروز بیش از آنکه روز جشن باشد، روز عزاداری است.

برخلاف سال‌های گذشته احتمالا هیچ خانواده اهل غزه عید فطر را جشن نخواهد گرفت. مردم غزه از صبح امروز از خانه‌هایشان خارج شدند زیرا به طور معمول هر سال مردم غزه در روز عید بر سر مزار درگذشتگان خود می‌روند.

در غزه تقریبا همه خانواده‌ها در طول عملیات نظامی اسرائیل در غزه و یا عملیات سال‌های گذشته شماری از اعضای خود را از دست داده‌اند. در واقع مردم غزه معتقدند طی چند سال گذشته در شرایط جنگی پایان ناپذیری زندگی می‌کنند.

پایگاه اینترنتی ایلاف در گزارشی اعلام کرد بسیاری از کاربران فلسطینی در صفحات اجتماعی عید فطر امسال را به جای «عید سعید» با نام «عید شهید» معرفی کرده‌اند.

هزاران فلسطینی با هدف ابراز همدردی با ساکنان نوار غزه از طرحی در فیسبوک و توییتر استقبال کردند که در آن عید سعید به عید شهید تغییر نام داده شد.

یکی از کاربران فلسطینی می‌گوید: همراهی فلسطینیان با این طرح نشان از احساس وظیفه آنان برای ابراز همدردی با آسیب دیدگان حملات اخیر علیه نوار غزه است. همه می‌فه‌مند که در نوار غزه عیدی وجود ندارد در نتیجه اهالی کرانه باختری رود اردن نیز عیدی نخواهند داشت.

شیخ محمد حسین امروز در حالی حلول ماه عید فطر در فلسطین را اعلام کرد که مردم فلسطین و بویژه غزه از حملات سه هفته‌ای مکرر رژیم صهیونیستی آسیب دیده‌اند.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرده است که تا کنون شمار شهدای فلسطینی به ۱۰۶۰ و شمار زخمی‌ها به ۶۰۳۷ نفر رسیده است.

عید همواره با خوشحالی همراه است اما عید امسال برای مردم غزه با فضای مرگ و ماتم همراه است. نماز عید امسال مردم غزه با نماز میت و شادی عید با داغ از دست دادن عزیز همراه شد.












نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *