جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

دختر آمریکایی در بازدید از شلمچه چه گفت

چهارشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۳۶
کد مطلب: 302934
یکی از راویان دوران دفاع مقدس گفت: دختری که از نیویورک برای بازدید از شلمچه آمده بود گفت مقداری از این خاک را به من بدهید با خودم ببرم که هر زمان دلم گرفت این خاک را بو کنم.
به گزارش جهان به نقل از فارس، حسین یکتا در یادواره 14 شهید گمنام منطقه کوه خضر نبی قم که شب گذشته در جوار یادمان شهدای گمنام برگزار شد در سخنانی به دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی در اوایل دولت نهم اشاره کرد و گفت: معظم له در آن زمان فرمودند این تحولی که بعد از دولت اصلاحات ایجاد شد نتیجه تشییع باشکوه شهدای گمنام و راهیان نور بود.
 
وی با اشاره به تأثیرگذاری شهدا در جامعه سال‌ها پس از جنگ تحمیلی اظهار داشت: یاد شهدا در قلوب مردم جا خوش کرده است و حقیقتاً شهدا بر دل‌ها حکومت می‌کنند.
 
جانباز و راوی دفاع مقدس افزود: امروز در حالیکه برخی از جوانان ما با شهدا و کتاب‌هایی که در مورد شهدا است بیگانه هستند در دنیا بر سر کتاب‌های شهدا دعوا است.
 
وی به تأثیرگذاری شهدا و مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس بر روی بازدیدکنندگان اشاره کرد و با اشاره به بازدید دختر آمریکایی الاصل از شلمچه گفت: این دختر که از نیویورک برای بازدید آمده بود می‌گفت مقداری از خاک شلمچه را به من بدهید با خودم ببرم که هر زمان دلم گرفت این خاک را بو کنم.
 
دبیر سابق ستاد راهیان نور به بازدید پرفسور فرانسوی از این مناطق اشاره و خاطرنشان کرد: این پرفسور که رشته‌اش علوم انسانی و تأثیرگذاری این مناطق را دیده بود می‌گفت ای کاش ما قطعه‌ای از این بیابان را در فرانسه داشتیم.
 
وی با بیان اینکه 200 هزار شهید دادیم که امروز میلیاردها انسان را به هم می‌ریزد، ابراز داشت: دشمن اشتباه بزرگی در جنگ نرم کردند زیرا گفتمان توحید، عدالت پرستی، فطرت و پاکی در دست ما است.
 
یکتا با اشاره به اینکه شهدا دنیا را مدیریت می‌کنند، گفت: ما قدر شهدا را آنگونه که باید نمی‌دانیم در حالی که شهدای ما بر دل‌ها مدیریت می‌کنند.
 
وی یادآور شد: امروز هیئت‌ها، ذکر اباعبدالله(ع)، امام عصر(عج) و شهدا در آمریکا غوغا می‌کند.
 
راوی دفاع مقدس با بیان اینکه شهدا حلقه اتصال ما با امام زمان هستند گفت: امروز دار و ندار ما گنج عظیم شهدا، جبهه و جنگ است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *