سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰
۱

نيويورک تايمز: تحريم‌ها راه به جايي نبرد

چهارشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۵۸
کد مطلب: 286834
روزنامه نيويورک‌تايمز تحرکات کنگره براي تشديد تحريم‌ها عليه ايران را باعث سرسختي بيشتر مواضع جمهوري اسلامي عنوان کرد.
به گزارش جهان به نقل از کیهان، اين روزنامه در گزارشي نوشت: قانونگذاري جديد کنگره آمريکا براي مسدود کردن ذخاير ارزي ايران در خارج هم حامل پيام منفي براي رهبران ايران است و ايراني‌ها را بر سر مواضعشان محکم خواهد کرد و هم خطر افزايش خصومت ايرانيان با غرب را به دنبال دارد.

روزنامه نيويورک تايمز روز پنج‌شنبه در گزارشي به قلم «ريک گلدستون» ضمن اشاره به قانون جديد در دست تصويب کنگره آمريکا مبني بر قطع ذخاير ارزي ايران در بانک‌هاي خارجي، تحليل منتقدان را پيرامون اين قانون جديد منعکس کرده است. کنگره مي‌گويد که ايران قادر است با بهره‌برداري از ذخاير ارزي خود در بانک‌هاي خارجي حتي بدترين اثرات تحريم‌ها را هم خنثي سازد، چرا که اين ذخاير ارزي خارج از دسترس محدوديت‌هاي اعمال شده است.

بر اين اساس، جمعي از سناتورها از هر دو جناح حاکم بر کنگره، قانوني را براي تصويب تسليم سنا کرده‌اند که در صورت تصويب، دسترسي ايران به ذخاير ارزي‌اش در بانک‌هاي خارجي را که بالغ بر 100 ميليارد دلار مي‌شود و بيشتر به يورو مي‌باشد، قطع مي‌کند.

با تصويب اين قانون، هر موسسه مالي خارجي که قراردادهاي مالي به نفع «بانک مرکزي ايران» و يا هر شخصيت ايراني که نامش در فهرست سياه تحريم‌ها گنجانده شده، منعقد کند با اقدامات تنبيهي روبرو خواهد شد.

اين روزنامه مي‌نويسد: منتقدان مي‌گويند که قانون جديد خطر خصومت ايرانيان را با غرب به دنبال دارد چرا که آنها را متقاعد مي‌سازد نيت واقعي تحريم‌ها مذاکرات هسته‌اي نيست بلکه تغيير رژيم است. به اعتقاد منتقدان، قانون جديد کنگره به جاي آن که بر رهبران ايران براي انعطاف بيشتر فشار وارد آورد، صرفا آنها را بر ايستادگي بر سر مواضعشان محکم‌تر مي‌کند.

نيويورک تايمز تصريح کرد: تحرکات اخير در حالي انجام مي‌شود که اکنون کار اين تحريم‌ها در متقاعد کردن ايران به عقب‌نشيني زير سؤال است.
 
 
   
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اگر چنین قانونی را تصویب کنند، هر کشوری که ذخیره ارزی ما را بلوکه کند، دیگر اجازه نخواهد داشت از تنگه هرمز تامین انرژی کند، تا وقتی که تمام و کمال دارایی ما را بازپس دهد. این شامل خود آمریکا هم می شود.