پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

میانگین 7.5 درصدی پرداخت‌درمانی مردم

جمعه ۱۰ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۱۳
کد مطلب: 373035
وزیر بهداشت٬ درمان و آموزش پزشکی با اشاره به وجود برخی مشکلات از جمله کمبود تخت بیمارستانی ، نیروهای بهورز و مساله یارانه پرستاران گفت: بی تردید کاهش پرداخت هزینه های درمانی مردم، مهم ترین اتفاق در اجرای طرح نظام سلامت بوده است.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا٬ دکتر سید حسن هاشمی با اشاره به اجرای طرح نظام سلامت افزود: هدف گذاری ما در اجرای طرح سلامت کاهش پرداخت هزینه های درمانی مردم از ۳۷ درصد به ۱۰ درصد برای تهرانی ها و ۵ درصد برای شهرستانی ها بود و امروز میانگین پرداخت هزینه های درمانی در سراسر کشور به ۵. ۷ درصد رسیده است.

وی یادآور شد: این ملموس ترین اتفاق در طرح تحول سلامت است. ما یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر آمار بستری شدن در بیمارستان ها داشتیم که این رقم در مقایسه با گذشته ۹ درصد افزایش یافته و به نظر می رسد بخشی از این افراد٬ کسانی بودند که به دلیل عدم توانایی برای بستری شدن در بیمارستان و درمان اقدام نمی کردند.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در ادامه تاکید کرد: بیماران صعب علاج همان ۱۰ درصد هزینه های درمانی را نیز نمی توانند پرداخت کنند و امیدوارم اعتبارات این بخش نیز برای این بیماران نیز فراهم شود.

هاشمی با بیان این که پس از اجرای طرح نظام سلامت سزارین در تولد نوزادان کاهش یافته و زایمان طبیعی در مراکز دولتی رایگان است توضیح داد: میزان سزارین در مراکز بخش خصوصی نسبت به زایمان طبیعی در سال باید ۱۰ درصد کاهش داشته باشد و این مهم در اعتبارات و تمدید مجوز این مراکز درنظر گرفته خواهد شد.

به گفته وی٬ ۷۹۰ پزشک متخصص شب تا صبح در خدمت بیماران در بخش اورژانس هستند که پیشتر چنین شرایطی وجود نداشته است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه به دنبال اجرای طرح هایی برای ماندگار کردن پزشکان متخصص در مناطق محروم هستیم، گفت: سه هزار پزشک برای حضور در این مناطق اعلام آمادگی کردند و به زودی یک هزار و ۴۰۰ پزشک نیز به این مناطق اعزام خواهند شد.

هاشمی یادآور شد: درآمد پزشکان و متخصصان در مراکز دولتی در قبال ویزیت ۳ هزار تومان کاهش یافته از این رو دولت مابه التفاوت را به آنان پرداخت خواهد کرد.

وی اظهار کرد: تا آخر سال صبوری کنیم تا به تدریج اشکالات برطرف شود. بیمارستان های ما فرسوده و تعداد تخت ها کم است. ۳۰ هزار تخت جدید باید خریداری و تخت های قدیمی نیز ترمیم شود.

وزیر بهداشت درباره وضعیت پرستاران و بهورزان نیز گفت: ۵ هزار بهورز در سراسر کشور کم داریم و تعداد پرستاران نیز کم است و تعداد زیادی از آنان هنوز کارانه نگرفتند.

هاشمی در ادامه از شرکت های بیمه ها درخواست کرد که سطح خدمات را کاهش ندهند.

وی با اشاره به رضایتمندی مردم اظهار امیدواری کرد که اشکالات موجود برطرف و نقایص به حداقل برسد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *