جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۳
۲

نخستين زن ايراني دو ماراتن جهان

جمعه ۷ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۴۳
کد مطلب: 393538
الهه فاخر، بانوي دونده فارسي نخستين زن ايراني است که مسافت ۴۲ کيلومتري دو ماراتن جهان را در ترکيه با موفقيت پشت سرگذاشت.
به گزارش خبرگزاري موج، الهه فاخر گفت: در مسابقات جهاني ترکيه هيچ کس باور نمي کرد که بتوانم به خط پايان برسم و برخي نيز پيش بيني مي کردند که بيشتر از ۱۰ کيلومتر نتوانم دوام بياورم و زماني که موفق شدم مسافت ۴۲ کيلومتري را طي کنم همه انها متعجب شدند.
وي افزود: در اين مسابقات بزرگترين دوندگان زن ماراتن دنيا که اکثرا از کشور هاي افريقا و امريکا بودند، حضور داشتند از اين رو از همان ابتدا تصميم گرفتم که به آنها ثابت کنم زنان ايراني مي توانند در سخت ترين شرايط کارهاي بزرگي انجام دهند.
فاخر ادامه داد: از آنجا که فلسفه دو ماراتن، استقامت است اين رشته سخت را انتخاب کردم و حدود ۱۲ سال است که فعاليت دارم وبرغم محدوديت هايي که براي تمرين بانوان در اين رشته وجود دارد اما دلسرد نشدم و به کارم ادامه دادم.
اين بانوي دونده استقامت بيان داشت: براي شرکت در مسابقات جهاني نتوانستم به خوبي تمرين کنم چرا که در شهرستان فسا محل مناسبي وجود ندارد که بتوانم تمرين کنم ضمن اينکه با هزينه شخصي روانه اين مسابقات شدم و اميدوارم اين موفقيت باعث شود مسوولان حمايت بيشتري کنند.
وي افزود: مدرک کارشناسي رشته روانشاسي دارم و اکنون هم بيکارم و وعده هاي برخي از مسولان به ويژه نماينده فسا در مجلس هنوز عملي نشده است.
فاخر ادامه داد: تا کنون در چندين مسابقه ماراتن خارجي در مسافت هاي ۱۴، هشت و سه کيلومتر شرکت کردم و در تايلند مقام اول را کسب کردم و در امارات نيز پنجم شدم.
فاخر افزود: حدود دو ماه ديگر بايد خود را براي مسابقات جهاني که در کشور امارات برگزار مي شود اماده کنم و اميدوارم در اين مسابقات نيز بتوانم براي کشورم افتخار کسب کنم و هدفم سربلندي کشورم است.
وي گفت: اگر به من اعتماد کنند و حمايت نمايند قول مي دهم در مسابقات جهاني دبي مقام شايسته اي براي کشورم به دست بياورم.
فاخر از حمايت مدير کل ورزش و جوانان و هيات دو ميداني فارس نيز تقدير کرد و افزود: خوشبختانه، کمانه مديرکل ورزش و جوانان فارس خود از قهرمانان دو و ميداني است و بخوبي مشکلات قهرمانان و ورزشکاران را درک مي نمايد اما دست اداره کل خالي است و اميدوارم ديگر مسوولان استان کمک نمايند و مهمترين دغدغه ام که شغلي است را حل نمايند.
وي بيان داشت: از انجاکه در شهرستان فسا زندگي مي کنم و اين شهرستان محلي براي تمرين کردن اين رشته وجود ندارد بناچار هفته اي سه روز به شيراز سفر مي کنم و تمرينات خود را در پيست حجاب دنبال مي نمايم و جا دارد از سيروس زارع مهذبيه رييس هيات دو و ميداني فارس که براي موفقيت دوندگان فارس تلاش زيادي مي کند، تشکر نمايم.
وي افزود: نماينده فسا در مجلس وعده هايي دادند که تا کنون محقق نشده است و اميدوارم يک روزي اين وعده ها عملي شود و از شعار به عمل در ايد.
فاخر افزود: از انجا که دو ماراتن انسان ها مقام مي کند اينقدر اين رشته را ادامه مي دهم تا در مارتن پيدا کردن شغل هم موفق شوم و با توکل به خداوند و اراده اي که دارم دست از تلاش برنمي دارم و هدفم اثبات شايستگي هاي زن ايراني در جهان است و براي رسيدن به آن هزينه مي کنم. -
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
ماشالله
مهدیار
جای تاسف داره که به حضور یک بانوی ایرانی در یادمان "شکست تاریخی ایران از روم" در" مارتن" افتخار کنیم