شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۶
۳۸

«خوشرو» جایگزین «ابوطالبی» شد/ عقب‌نشینی آرام دولت مقابل فشار سیاسی آمریکا

چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۱۶
کد مطلب: 404436
غلامعلی خوشرو سفیر ایران در سوئیس به عنوان سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نیویورک منصوب شد.
«خوشرو» جایگزین «ابوطالبی» شد/ عقب‌نشینی آرام دولت مقابل فشار سیاسی آمریکا
به گزارش جهان، آنچنان که خبرگزاری فارس گزارش داده است، غلامعلی خوشرو سفیر کنونی ایران در سوئیس (برن) به عنوان سفیر و نماینده دایم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک منصوب شد.

غلامعلی خوشرو دارای مدرک دکترا در رشته جامعه شناسی از آمریکا است و ریاست دانشکده روابط بین‌‌الملل وزارت امور خارجه، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نیویورک، معاون امور بین‌الملل وزارت امور خارجه در دوران وزارت سید کمال خرازی از جمله سمت‌های خوشرو است و او مقالات متعدد علمی و پژوهشی در فصلنامه­‌ها و ...به رشته تحریر درآورده است.

غلامعلی خوشرو
https://www.jahannews.com/images/docs/000404/n00404436-b.jpg

معرفی جایگزین ابوطالبی در دستور کار نیست


به گزارش جهان، در پی معرفی حمید ابوطالبی معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور به عنوان نماینده ایران در سازمان ملل ، کنگره آمریکا به بهانه دست داشتن ابوطالبی در گروگانگیری سفارت آمریکا در ایران در سال ۱۳۵۸ با تصویب قانونی از ورود وی به نیویورک جلوگیری کرده است . دولت آمریکا نیز این اقدام کنگره را مورد تأیید قرار داده است.حمید ابوطالبی پیش از این اعلام کرده بود که در جریان گروگانگیری سفارت آمریکا تنها در دوره ای به عنوان مترجم فعالیت داشته است.


اما عقب نشینی دولت از معرفی ابوطالبی در حالی رخ داده است که مقامات دولتی پیش از این مدعی بودند از معرفی وی به عنوان نماینده ایران در سازمان ملل کوتاه نخواهند آمد.

در همین زمینه، عباس عراقچی ، معاون حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه کشورمان در گفتگو با مهر، در واکنش به اقدام کنگره و دولت آمریکا در مورد گزینه پیشنهادی تهران برای تصدی مسئولیت نمایندگی ایران نزد سازمان ملل و تصویب قانونی برای منع ورود وی به نیویورک ، گفت: وزارت امور خارجه از طریق مکانیزم های حقوقی پیش بینی شده در سازمان ملل در حال پیگیری این موضوع است. گزینه جایگزین برای آقای ابوطالبی در نظر نداریم و این مسئله را از طریق مکانیزم های حقوقی پیگیری می کنیم.

واکنش ابوطالبی

ابوطالبی در واکنش به اقدام امریکا در تصویب قانون ممنوعیت ورود وی به امریکا در صفحه توییتر خود نوشت:آمريكا از نظر حقوقي رويه جديد و مسير نويني را إيجاد كرد، اين كه با مصوبات پارلمان هاي ملي مي توان تعهدات بين المللي كشور را زير پا نهاد.

نمایندگی کشورمان در سازمان ملل متحد در نخستین واکنش به اعلام رسمی کاخ سفید مبنی بر خودداری از صدور روادید حمید ابوطالبی اعلام کرد: این تصمیم آمریکا نابخردانه و نقض آشکار حقوق بین الملل است.



ظریف چه گفت؟

وزیر امور خارجه کشورمان نیز پیش از این درباره اقدام امریکا در عدم صدور روادید برای سفیر جدید ایران در سازمان ملل، گفت: ما به امریکایی ها اعلام کردیم یکی از مجرب ترین و منطقی ترین و با سابقه ترین دیپلمات ها را برای نمایندگی ایران در سازمان ملل تعیین کرده ایم ، ‫ایشان سابقه سفارت در چندین کشور اروپایی من جمله ایتالیا و بلژیک و استرالیا را دارند.

وی ادامه داد: آقای ابوطالبی قبلا به عنوان دیپلمات جمهوری اسلامی مسئولیت و مدیر کل در وزارت امور خارجه مسئولیت داشته اند و ‬ ‫به نیویورک سفر کرده و در جلسات سازمان ملل شرکت کردند‬.نباید اجازه داد گروهی تندرو دستور کار حضور ایران در سازمان ملل را تعیین کنند‬.

ظریف تاکید کرد: ‫این رفتار برای ما قابل قبول نیست‬، سازو کارهایی در سازمان ملل وجود دارد و حسب مورد رفتار می کنیم. وی ادامه داد: ایالات متحده به خوبی آگاهی دارد که این رفتار برای جمهوری اسلامی ایران قابل قبول نیست.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
.. فقط زبونشون براي ملت درازه ...
نیما
اعتبار پاسپورت ایرانی احیا شد...
عقب نشينى نى ، آرمان هاى آقاى روحانى به ابوطالبى وصل نى ، فقط به چاههاى نفت و حساب هاى ارزى وصله
زمان و موسم آبستن حماسه ای از سنخ نه دی فرارسیده
پسر آقای......... است
حمید
توی همه چیز که دارید کوتاه میائید این هم روش
Ireland
جهان نیوز این قدر سمپاشی نکن
راست میگی این اقدام در راستای برگرداندن اعتبار به ویزای ایرانی دیگه شما چرا انقدر الکی به این دولت تدبیر وامید گیر میدین!!!!!!
ایشان کلید دار ... میشد بهتر نبود.....
United States
از اولشم معلوم بود اینطوری میشه
این جماعت و مقابله..
رقیه مرادی
United States
بلدم بلدم این بود؟
United States
چه ربطی داشت این کامنت شما؟!!!
France
خدا را شکر ایشان هم یک اصلاح طلب است
زبان انگليسى كه بلده،مثل ....آبادی
بهرام
اقای روحانی به کجا چنین شتابان .آرمان شما کجاست.
Moldova, Republic of
انقدر پاسپورت ایرانی اعتبار پیدا کرد که نگو
داد و بیداد و سر صدای دولت سر ملته بگو بخندش با دشمن شدن رحماء علی الکفار اشداء بینهم
اقای حقوقدان اقای دیپلمات جواب مردم رو بدین پس کو اعتبار پس چی شد دارین دم کدخدا رو می بینی بازم اتفاقی نمی افته فقط خفت فقط خاری تا کی؟؟
سعید110
آمریکا همچنان برای دیپلماسی خوشرو (البته خوشرو برای کدخدا!) انتخاب می کند.
آقای روحانی از اوباما نه ببخشید از جان کری اجازه گرفتین برای خوشرو؟
نه کنه ازش خوششون نیاد؟
ناراحت نشن یه موقع؟
این رو در پیاده روی ظریف و کری به توافق رسیدن؟
نکنه این رو هم راه ندن؟
سعید110
اینها حداقل طوری حرف نمی زنند یا رفتار نمی کنند تا ضرر و زیان حداقلی بشه. چند ماه بلامنصبی، تعطیلی به جریان افتادن پتانسیل هایی که با خون و جگر جاری شده بود، آخرشم حرف حرف کدخدا! البته کدخدای خوش خنده ها!
بالاخره کدخدایی گفتند و رعیتی
کاظم
Romania
حالا حالاها بايد کولى بديم خدا رحم کنه با اين ديپلماسى مقتدرانه!!!!!!!!
خدا شانس بده که دختر بعضی ها عروس آدم باشند سفیری که چیزی نیست
امیدی
Iran, Islamic Republic of
سلام
پس از 15 ماه قبول هر گونه خفت و خواری در مقابل دشمنان قسم خورده اسلام و مسلمین و عدم پاسخ به توهین های مکرر این شیاطین و در مقابل توهین های مکرر به نخبگان و ملت توسط جناب رئیس جمهور در نهایت دولت تدبیر وامید نتوانست حتی یک پاسپورت هم برای نماینده ای که خود به سازمان ملل معرفی کرده دریافت نماید . این همان دولتی است که قرار بود به پاسپورت ایرانی اعتبار دهد و متاسفانه در اقدامی منفعلانه و ذلت بار در مقابل زیاده خواهی دشمن دوباره تسلیم شد و فرد دیگری را به عنوان نماینده معرفی نمود .
رضا
Romania
ارزش پول ملی و گذرنامه ایرانی رو برمیگردانم!!!
نخندید ... گفتم نخندید.... جوک اعتدالی نشنیدید مگه؟!
محمد
وقتی جلوی اینا محکم نباشی بدتر میکنند
کوتاه آمدن ممنوع
احمد
اقای........ کدخداکه میگفتی بالاخره قبولش نکرد
ایرونی
Romania
بدینوسیله از تلاشهای دولت تدبیروامید که عزت رو به پاسپورت ایرانی برگردوند تشکر میکنم.
روحانی مچکریم
Iran, Islamic Republic of
انقدر که این دولت ایران رو تحقیر کرد امریکا نکرده بود
یک اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
خوشرویهای ایرانی - خوشی های جهانی
Iran, Islamic Republic of
اینم نتیجه قدم زدن فالوده خوردن با کری جون
Serbia
شما عوامید به این میگن اقتدار ملت ایران ....
سیدعباس قاسمی ازتربت حیدریه 09153327480
ماشلا ماشلا .ماشلا...ماشالا مشلا . ماشلا...... هوررررررررررررااااااااااااااااااا ایول یک صفر به نفع ایران ایول سردار عقب نشینی . چکار کردی . چیز کاشتی واقعا این لقب برازنده دولت تدبیر و امیده دولت عقب گرد
سیدعباس قاسمی ازتربت حیدریه09153327480
لااقل ظریف بعد از یکسال و نیم نشست و برخاست و تفریح وقدم زدن با کری جان یک ویزا برای ابوطالبی میگرفت که دلمون خوش باشه که یک امتیازی گرفته ایم . دروغ میگم ؟
محمد
جناب قاسمی از تربت حیدریه اشتباه نکن عزیز این صرفا یک ویزا نیست . بلکه مقدمه و پیش نیاز دارد . آمریکا برای صدور این ویزا باید اول موضوع گروگانگیری را فراموش کند .
این سطحی نگری است اگر کسی فکر کند فقط موضوع یک ویزا است .
آن مرد که در مقابل غرب می ایستاد رفته است
مهاجر
این دولت آمد با یک کلید برای همین عقب نشینیها بازکردن...
با یه وجب قد که نمیشه مقابل آمریکا وایساد