جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

«علم، اخلاق و سیاست» به نمایشگاه رسید

شنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۰
کد مطلب: 419232
کتاب «علم، اخلاق و سیاست» رضا داوری اردکانی، رئیس فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه کتاب تهران ارائه می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از فارس، این کتاب که چند وقتی است توسط انتشارات سخن در دستور انتشار قرار گرفته بود به مناسبت نزدیک‌شدن به ایام برپایی بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به چاپ رسید.

نوشتار حاضر مجموعه دوازده سرمقاله رضا داوری اردکانی، رئیس فرهنگستان علوم است که در نشریه فرهنگستان چند سالی است، منتشر می‌شود.

براساس این گزارش، انتشارات سخن که ناشر مجموعه آثار داوری اردکانی است چند عنوان کتاب دیگر رئیس فرهنگستان علوم را در دست تجدید چاپ دارد که در نمایشگاه کتاب تهران ارائه می‌شود.

داوری اردکانی در نوشتار جدید خود نسبت میان علم، اخلاق و سیاست را بررسی کرده که دراین باره معتقد است که سیاست جدید کاری به اخلاق ندارد و نباید جمع بین سیاست و اخلاق را آسان در نظر بگیریم.

رضا داوری اردکانی در بخشی از مقدمه این کتاب نوشته است: در کار گشایش راهی برای خروج از بن بست لازم است که اوهام و داعیه‌ها را در زمان و تاریخ سنجید. از آخرین دعوی‌ها و داعیه‌ها حرفی نمی زنیم. زیرا تکلیفشان در آینده معلوم می‌شود. اما از دویست سال پیش که به تاریخ تجددمآبی نگاه می‌کنیم اگر آن را دوران غلبه وهم بدانیم چندان خطا نکرده‌ایم.»

براساس این گزارش، کتاب «علم، اخلاق و سیاست» دارای سرفصل‌هایی مانند «سیاست درست چیست؟»، «عدل، عقل و اعتدال»، «پیشرفت و اخلاق»، «تأملی در سیاست علم و توسعه علمی»، «مهندسی و اخلاق» و «طرفداران سیاست‌های افراطی» است.

این کتاب با بهای ۲۲۰ هزار ریال و در شمارگان ۱۱۰۰ نسخه توسط انتشارات سخن منتشر شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *