پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲
۱

مغز چگونه چهره‌ها را تشخیص می‌دهد؟

پنجشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۸
کد مطلب: 431247
‌نتایج تحقیقات محققان آلمانی نشان داده، مغز ما حتی زمانی که اطلاعات بصری خیلی ابتدایی و ناقصی دریافت میکند، می‌تواند موارد را در عرض چندمیلی ثانیه تشخیص دهد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، محققان بر این باورند که این تشخیص سریع و مطمئن از این واقعیت ناشی می‌شود که مغز به طور مداوم به پیش‌بینی اجسامی می‌پردازد که در میدان دید قرار دارند و آنها را با اطلاعات پیشین مورد مقایسه قرار می‌دهد. تنها در صورتی که بین اطلاعات دریافتی و اطلاعات پیشین عدم تطابقی وجود داشته‌باشد نواحی بیشتری از مغز وارد عمل می‌شوند تا خطا را تشخیص داده و پیش‌بینی‌های مغز را اصلاح کنند.

محققان دانشگاه گوته آلمان با اثبات این فرضیه به این نتیجه رسیده‌اند که تنها در صورتی که اطلاعاتی که مغز دریافت می‌کند با پیش‌بینی‌های مغزی همخوانی نداشته‌باشد، سیگنال‌هایی به نواحی بالاتر مغز ارسال می‌شود. لذا افزایش در فعالیت سیگنال‌ها در نواحی بالاتر مغزی رخ می‌دهد. محققان متوجه شدند فعالیت امواج مغزی در این زمان حدود ۹۰ هرتز افزایش می‌یابد.

آنها همچنین دریافتند که شدت این امواج مغزی همراه با افزایش زمان مورد نیاز برای تشخیص یک چهره افزایش می‌یابد. این موضوع نشان می‌دهد که امواج مغزی تنها آغازکننده فرآیند اصلاح نیستند، بلکه نقش اساسی در فرآیند شناخت بازی می‌کنند.

این تحقیق همچنین به درک بهتری از اختلالات بینایی در اسکیزوفرنی و اوتیسم کمک کرده‌است. به نظر می‌رسد در اختلالات بینایی در بیماری‌هایی همچون اسکیزوفرنی و اوتیسم این امواج مغزی هستند که دچار آسیب می‌شوند.

پژوهشگران امیدوارند به درک بهتری از این بیماری‌ها رسیده و بتوانند با تحقیق بر روی امواج راه حل‌هایی برای کمک به این بیماران پیدا کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


دانشجوی دانشگاه گوته
Germany
کاش یک گزارشی هم تهیه می کردید...