سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰
۱
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خبر داد:

طرح ۲ کمیسیون برای تعیین نرخ سود بانکی

جمعه ۲۸ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۹
کد مطلب: 417748
عضو کمیسیون برنامه و بودجه از رونمایی طرح مشترک ۲ کمیسیون اقتصادی و برنامه و بودجه مجلس برای تعیین نرخ سود بانکی، یکشنبه در صحن مجلس خبر داد.
به گزارش جهان به قنل از تسنیم، حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی مقدم در خصوص درخواست‌ها برای کاهش نرخ سود بانکی گفت: منافع بانکها تابع بخش واقعی اقتصاد یعنی بازار کالا و خدمات است و سود سپرده ها باید بر اساس سود این بازار تعیین شود.

وی مشکل نظام بانکی را مشکل بلوکه شدن منابع بانکی دانست و افزود: نباید کاهش نرخ سود سپرده ها به صورت وارد کردن شوک باشد بلکه این کاهش باید شیب ملایمی داشته باشد.

مصباحی مقدم گفت: در شرایطی که نرخ تورم ۴۰ درصد بود، نرخ سود بانکی تا ۲۸ درصد افزایش یافت و سپرده گذاران کاهش درآمد داشتند اما اکنون که نرخ تورم ۱۵ درصد شده است، نرخ سود سپرده ها نیز باید کاهش یابد.

وی افزود: طرحی برای مشخص شدن سود بانکی در کمیسیون مشترک برنامه و بودجه و اقتصاد آماده شده است و یکشنبه برای رأی گیری درباره فوریت آن به صحن علنی مجلس می آید.

این نماینده مجلس نرخ سود سپرده ها را بلایی دانست که بانکها سر خود آورده اند و گفت: نرخ سود سپرده ها را اگر بانکها با توجه به تورم کاهش دهند، به نفع آنهاست.

مصباحی مقدم درباره احتمال سپرده گذاری سرمایه گذاران در بازار سیاه و بخش غیربانکی گفت: وجود بازار سیاه پول با نرخ ۳۶ تا ۴۰ درصد؛ بازاری بسیار کوچک است و اگر بانکها سود خود را کاهش دهند این بازار نیز سودش را کاهش می دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


"مصباحی مقدم گفت: در شرایطی که نرخ تورم ۴۰ درصد بود" چه موقع نرخ تورم رسما 40 درصد بیان شد؟؟!!