پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۴
۵۴
لاریجانی در اجلاس سراسری مدیران حوزه علمیه خواهران:

در مذاکرات نه تنها لطمه‌ای به صنعت هسته‌ای وارد نشد بلکه دستاوردی که داشتیم بیشتر بود

دوشنبه ۹ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۵
کد مطلب: 458644
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در مذاکرات هسته‌ای و آنجایی که داد و ستد کردیم، لطمه‌ای به صنعت هسته‌ای کشورمان وارد نشد بلکه دستاوردی که داشتیم بیشتر بود.
در مذاکرات نه تنها لطمه‌ای به صنعت هسته‌ای وارد نشد بلکه دستاوردی که داشتیم بیشتر بود
گروه سیاست "جهان نيوز" ـ  علی لاریجانی پیش از ظهر امروز در اجلاس سراسری مدیران حوزه علمیه خواهران که در مجتمع مهدی‌یاوران جمکران برگزار شد، اظهار داشت: حوزه علمیه از جایگاه و ظرفیت بسیار بالایی برخودار است و مدارس کشور و دانشگاه‌ها باید از این طرفیت استفاده کرده و خانواده‌ها فرزندان خود را با علوم دینی آشنا کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم آشنایی طلاب با زبان‌های زنده دنیا افزود: حوزه علمیه در زمان‌های مختلف ورود پیدا کرده چون نشر علوم دینی و معارف اسلامی را باید با زبان‌های بین المللی نشر و ترویج کرد که این اقدام سبب آشنایی کشورهای مختلف با مکتب اسلام و معارف اهل بیت (ع) می‌شود.

لاریجانی با بیان اینکه در یک نگاه کلان در چند حوزه کشور مسائلی وجود دارد که دارای مشکلات و چالش‌هایی است که یک بخش آن حوزه بین الملل است، گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنی با کشورمان وجود داشته است، در مسئله هسته‌ای بیش از ۱۲ سال با چالش روبه‌رو بودیم و مسائلی نظیر حقوق بشر و تروریسم که در مجامع بین‌المللی با آن مواجه می‌شویم، وقت و ذهن ما را درگیر خود می‌کند.

وی با اشاره به درگیری‌های منطقه و مشکلات ملت‌های اسلامی عنوان کرد: هیچ زمانی پس از جنگ جهانی با چنین وضعیتی در منطقه روبه‌رو نبودیم که تا این حد عوامل بین‌المللی در آن نقش داشته باشند، این موضوع گذرا نیست بلکه ما با پدیده بدخیمی در منطقه روبه‌رو هستیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با با تاکید بر لزوم رفع مشکلات اقتصادی تصریح کرد: در داخل کشور "اقتصاد" نقطه ضعف ما است چون شرایط اقتصادی ما هم‌تراز با پیشرفت‌های انقلاب اسلامی نیست و با شعار و کارهای کپسولی رفع نمی‌شود. ابتدا باید آن را باز کرده و سپس با نگاه طبیبانه درد را حس کرد و نسبت به رفع آن اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه مشکلاتی اجتماعی یکی دیگر از مسائل کشور است که باید برای رفع آن چاره اندیشی شود، اظهار داشت: مشکلات فرهنگی از جمله مشکلات موجود در کشور است که از اهمیت زیادی برخودار است چون فرهنگ از ارزش و اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و نیازمند توجه ویژه‌ای است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به هجمه‌های دشمن علیه انقلاب اسلامی، افزود: پس از انقلاب، امام خمینی (ره) اهدافی را ترسیم و پایه‌گذاری کردند، دشمنان فعالیت‌های خود را برای مقابله با این اهداف آن اتخاذ کرده و با آرمان‌های انقلاب اسلامی و اندیشه‌های امام خمینی (ره) به مقابله می‌پردازند که نیازمند ایستادگی در این زمینه هستیم.

لاریجانی با بیان اینکه مشکلاتی که امروز جهان اسلام با آن روبه‌رو است، ناشی از رفتارهای گذشته غرب با ملت‌های مسلمان است، بیان کرد: جنگ جهانی توسط دولت‌های غربی ایجاد شد و ربطی به مسلمانان ندارد و نباید تاوان آن را مسلمانان در جهان بدهند.

وی با بیان اینکه امروز هزینه جنگ کشورهای غربی را مسلمانان می‌دهند، عنوان کرد: پس از جنگ جهانی دوم، منابع نفتی مسلمانان در اختیار غرب و در راستای بازسازی کشور آن‌ها هزینه شد، در کشور ما نیز پس از شکست حاصل از ملی شدن صنعت نفت، آمریکا دست بر منافع نفتی ایران گذاشت و آن را برای پیشرفت خود استفاده کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هیچ کشوری این موضوع را نمی‌پذیرد که زیر چکمه سربازان دشمن باشد، تصریح کرد: جنگ‌طلبی آمریکا سبب رشد تروریست در کشورهای منطقه شد و ریشه مشکلاتی که وجود دارد در جنگ‌طلبی‌های دولت آمریکا است. آمریکا مدعی مقابله با تروریست در کشورهای عراق و افغانستان شد اما با اقدامات خود رشد تروریست را بیشتر کرد.

وی با بیان اینکه دولت آمریکا این موضوع را متوجه شده که ایران با دیگر کشور‌ها تفاوت دارد، گفت: ایران کشوری انقلابی و مخالف با تفکر افراطی مورد حمایت تروریست‌ها است و تفکر معتدلی را برای جوامع اسلامی ایجاد کرده است. مبارزه آمریکا با گروه‌های تکفیری واقعی نیست، بلکه یک بازی است و برای رسیدن به منافع خود آن را دنبال می‌کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در مسئله هسته‌ای ایران این موضوع را نشان داد که مصمم است و کار را تا جایی پیش برد که به دانش هسته‌ای رسیدیم؛ اگر آمریکا انرژی هسته‌ای ایران را پذیرفت از سر درماندگی آن‌ها بود، آمریکا مجبور به مذاکره با ایران شد و خود آن‌ها سر میز مذاکره آمدند.

لاریجانی بیان کرد: در مذاکرات هسته‌ای و آنجایی که داد و ستد کردیم، لطمه‌ای به صنعت هسته‌ای کشورمان وارد نشد بلکه دستاوردی که داشتیم بیشتر بود. اینکه پایه‌ای از غنی‌سازی را داشته باشیم یک موضوع مثبت بود و اینکه ۱۰ هزار سانتریفیوژ داشته باشیم یا ۶ هزار تفاوت ندارد، ولی اینکه مواد غنی شده را به کشورمان بیاوریم تا کارخانه‌های هسته‌ای بچرخند، اقدام خوبی است.

وی با بیان اینکه پی‌.ام.دی از موضوعاتی است که برای ما مشکل ایجاد کرده و قرار شد در مذاکرات این موضوع تمام شود، عنوان کرد: تمام مؤلفه‌هایی که در مذاکرات هسته‌ای انجام شد این موضوع را اثبات کرد که کشورمان دانش هسته‌ای را حراج نکرد و به حفظ آن پرداخت اما در مقابل طرف غربی باید به تعهدات خود عمل کرده و همه تحریم‌های تاکید شده را بردارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هیئتی در کشورمان شکل گرفته که بر برجام و اجرای آن نظارت می‌کند، گفت: جمهوری اسلامی نشان داد که قصد دارد مشکلات کشور را عقلانی حل کند، تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر نفوذ دشمن نشان دهنده اهمیت آن است که باید توجه کرد نفوذ هنگامی ایجاد می‌شود که وفاق و وحدت درونی حفظ نشود.

وی با تاکید بر اینکه اگر در داخل کشور همبستگی وجود داشته باشد نفوذی شکل نمی‌گیرد و مشکلات کشور نیز رفع می‌شود، گفت: امروز کشور با مشکلات اقتصادی روبه‌رو است و بیکارانِ زیادی وجود دارند، با حرف‌های شعارگونه این مشکلات رفع نمی‌شود و تنها اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری راه حل مشکلات اقتصادی کشور است.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: وقتی اقتصاد کشور ناسالم است، نمی‌توان اهداف متعالی را ایجاد کرد که در این زمینه نیازمند مجاهدت در حوزه اقتصاد هستیم، ۸۵ درصد بودجه کشورمان صرف بودجه جاری است و پولی برای عمران کشور وجود ندارد که در این راستا نیازمند جهاد در اقتصاد هستیم.
منبع:تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


معلومه ايشان با خودش چند چند است
همه مردم كوچه بازار مي دانند اسب زين شده داده ايم و افسار پاره گرفتيم
به نظرم 3 -2 باشد
می دانید توافق ژنو یعنی چی؟!
یعنی تسلیم قدرت های بزرگ...خخخ
اشتباه منفی دادم

لاریجانی فقط به نجات روحانی در ۹۶ فکر میکند ولاغیر!

...
Iran, Islamic Republic of
با تعاریف که از این دولت و رئیس مجلس در خصوص دستاورد شنیده ایم و با آنچه که اتفاق افتاده است کمک بفرمایید،
دستاورد یعنی چه؟!
خوشحالی الان؟
می دانید توافق ژنو یعنی چی؟!
یعنی تسلیم قدرت های بزرگ...خخخ
مجتبی
به نظرم درست می فرمایند بزرگترین دستاورد
توهم تا چه حد؟؟؟؟ حسین شریعتمداری رو همه مردم میدونی
محمد جواد
آقای لاریجانی،میشه یکی از دستاورد ها رو بگین؟
بله چرا نشه....
رفع تحریم کشتی رانی
رفع تحریم کشتی سازی
رفع تحریم قطعات کشتی سازی
رفع تحریم قطعات کشتی رانی
رفع تحریم بیمه کشتی رانی
رفع تحریم بیمه کشتی سازی
رفع تحریم مسیر حرکت کشتی رانی
.
.
.
خسته شدم دستاوردها زیاد هستند
Netherlands
کشتی فرنکی رو میگی یا پهلوانی یا آزاد یا؟
حالا واقعا این تحریمها رفع شدند؟

سوالم در مورد کشتیهای عادی بود. اما یک مورد مهم که انتظاری از امثال شما ندارم: آیا آنها کشتی با موتور هسته ای گه اقیانس پیماست به ما میفروشند. موتور هسته ای (با سوخت غنای 60 درصد) الزاما کاربرد نظامی ندارد ولی با یکبار سوختگیری مدتها می تواند در حرکت باشد.)
یکی شو اسفند امسال نشان جناب لاریجانی خواهیم داد
دل آرام
Iran, Islamic Republic of
آره الان میگم یادداشت کن: 1)فتح الفتوح 2)بالاترازآزادی خرمشهر 3)زانوزدن قدرتهای بزرگ درمقابل ایران 3)ترک برداشتن ساختمان تحریمها ومهمترازهمه: 4) برد--برد اونهم بانتیجه ی 3--2
زرديني
آخ چقدر سخته کسي که خود را به خواب زده بيدار کرد
Iran, Islamic Republic of
. همه میدونن چطور آقای لاریجانی این حرفها رو میزنه!!!!!!!!!پس نامه مهم آقا خطاب به من بود؟؟؟؟؟
زرديني
"... اینکه ۱۰ هزار سانتریفیوژ داشته باشیم یا ۶ هزار تفاوت ندارد" آقاي لاريجاني مردم را چه فرض کردي.....
حسین
Netherlands
اگر هیچ هم بشود مهم نیست. ایشان و خانواده باید در همه امور باشند.
گفت :بگگکم؟ ..
بنده در مورد برادرشان(رئیس قوه قضاییه)..بخصوص که موضع گیری های علیه دولت و شجاعانه نیز بسیار داشته اند.
Spain
سخنان ايشان نمونه بارز ....... است.
سلام
بس کنید جناب لاریجانی.اینقدر آب به آسیاب فرسوده اصلاحات نریزید.اصلاحاتی ها خودشان هم با دیدن کارشکنی های آمریکا و آژانس دیگر از برجامشان تعریف نمی کنند.آنها گذاشته اند و شما برداشته اید.
Romania
دستاورد شما شاید بیشتر بوده اما دستاورد ملت ؟؟؟
Romania
دستاورد بیشترش را بفرمائید تا ما بیسوادن با خبر بشیم
Romania
امیدوارم مردم قم بصیتشان را در انتخاب نماینده بالا ببرند
Romania
رئیس مجلس ما دستاورد برجام را بیشتر از زیان آن میداند
رئیس مجلس واقعا ......
Romania
شما چی دادید و چی گرفتید ؟

"اید توجه کرد نفوذ هنگامی ایجاد می‌شود که وفاق و وحدت درونی حفظ نشود."
یکی نیست به ایشون بگه نفوذ خودش عامل تفرقه است
یا ایرانی دلواپس
عسل را در مذاکرات دادن و بجایش اب نبات قیچی گرفتند......
سرور
Romania
به جایش وعده خروس قندی هم ندادند کدام آبنبات کدام کشتی؟ کدام کشک و چه آشی؟!
... حالا به بقیه کار نداریم
هادى
... ادمى كه تكليفش حتى با خودش هم روشن نيست امثال اين اقايان براى راى اوردن ...
تاریخ شما رو قضاوت خواهد کرد جناب لاریجانی

Iran, Islamic Republic of
راست میگه خوب! تااینجاکه 2 تاقطعنامه ی حقوق بشری گذاشتن تو کاسه مون اونم بارای مثبت کشورهایی که دوسال باهاشون داشتیم مذاکره می کردیم...کم دستاوردی نیست!!!!!!!!!!
علی
Iran, Islamic Republic of
آقای لاریجانی! چندروزپیش هم سخنانی ازجنابعالی نقل شدبه این مضمون که: دیگرنگاه غرب به ماتغییرکرده!! اما طولی نکشیدکه همان غرب قطعنامه ی حقوق بشری علیه ماتصویب کردآنهم بارای کشورهایی که 2 سال است داریم باآنهامذاکره می کنیم: آلمان...انگلیس..فرانسه....!!!!! بهتراست دراظهارنظرهایمان واقعیات-- نه تخیلات--رادرنظربگیریم....والعاقبه للمتقین.
Iran, Islamic Republic of
لاریجانی: اینکه ۱۰ هزار سانتریفیوژ داشته باشیم یا ۶ هزار تفاوت ندارد!
اگر تفاوتی نداشت چرا هزینه شد؟!
Netherlands
منظورش شاید اینکه من باشم حالا ..
علی
Iran, Islamic Republic of
من درعجبم چرا این "دستاورد"هارافقط یک عده ی خاص می بینندودیگران ازاین فیض عظما بی بهره اند! غلط نکنم قضیه داردشبیه داستان "لباس پادشاه" هانس کریستین آندرسن می شود..! یعنی این "دستاورد"هارافقط آدمهای باتدبیر ..بااعتدال..روشنفکر...دل آرام می بینندوآنهاکه نمی بینندیک مشت افراطی...تندرو...دلواپس...بزدل وکم سوادندکه بهتراست بروندبه جهنم...!!!!!!
مسیح
به نام خدا
سلام
من به سخنان آقـــــــــــای رییس چند سوال و انتقاد دارم ..
مسیح
چرا نظر منو کامل انتشار ندادید
شهروند
خطاب اقای رییس به ملت
من که اصلا نمی خوام نماینده بشم...
من زنده ام
خوشحالی اقایان رییس بعد از برجام
...
سیب زمینی
اقای رییســـــــــــــــــــــــــــــــــــــــی که دلت به حال اقتصاد و اجتماع و هسته ای میسوزه
1700 تن سیب زمینی نابود شد ایا صدایی از شما در امد مردم گرسنه اند چرا نمی بینید
2 سال به بهانه هسته ای و تحریم ومذاکره ملت تو رکود بسر میبرند پس چی شد
شما که می گید مشکلاتو نمیشه کپسولی حل کرد ما ملت که ن از شما کپسول دیدیم ن قرص ن سرم
شرایطی که الان وجود داره شبیه قرص سیانوره ایا نمی بینید
برادر دنیا دوستی تا چه حد و به چه قیمت
حسين الهي
همين كه دولت روحاني سايه جنگ را از سر اين مملكت برداشت كار بزرگي بود...يادتون نرفته كه سال 90در اواخر دولت عدالت مردم براي خريدن برنج هندي صف مي كشيدند و برخي داروهاي ساده توي داروخونه ها پيدا نمي شد .اگه اون وضع ادامه پيدا مي كرد معلوم نبود الان چه بلايي سر اين مردم اومده بود...منطقي باشيم، ادعا نمي كنم كه دولت روحاني كولاك كرده ولي ايران را از منشور 7سازمان ملل خارج كرد تا به سرنوشت عراق دچار نشويم .
تو سال 92 همه چیز سر جاش بود. تو سال 90 هم همه چی سر جاش بود. یه صف چند روزه هم دلیل جنگ نیست، وگرنه از موقعی که روحانی آمده، مردم را چند نوبت بردند تو صف. پس جنگ شده؟!
بگو جیره خوار بنفش ها هستم و خلاص.
فصل هفت دو بند دارد بند 41 و 42 و قطعنامه جدید 2231 هم که برمبنای بند 41 استوار است یعنی ما هنوز هم تحت فصل هفتم منشور سازمان ملل هستیم .
نمره دكتر لاريجاني با اارفاق كمتر از ده شده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
برای همین اعتقاد شماست که باید سر لیست اضلاح ظلبان باشی
Iran, Islamic Republic of
سیاستمدار کسی است که از اتفاق جلوگیری کند، نه اینکه اتفاق افتاده را تجزیه و تحلیل کند.
یاشار
درود بر لاریجانی مرد شجاع و متفکر و معتدل و مدافع ...
محمد
صبح عالی به خیر
انسانم ارزوست
...ملت 12 سال هزینه کردند که صنعت هسته ای داشته باشیم بهترین دانشمندان ملت ترور شدند که یک سانتریفیوژ بیشتر داشته باشیم ..