سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۱
۲

زلزله شدید در بوشهر/ 37 کشته و 850 مجروح/ 3 روز عزای عمومی

6 نفر از 8 عضو یک خانواده بر اثر زلزله کشته شدند
سه شنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۱۹
کد مطلب: 280542
ساعت 16 و 22 دقیقه و 49 ثانیه امروز (سه شنبه) زلزله‌ای به بزرگی 6.1 در مقیاس ریشتر بخش کاکی از توابع شهرستان دشتی استان بوشهر را لرزاند.
زلزله شدید در بوشهر/ 37 کشته و 850 مجروح/ 3 روز عزای عمومی
به گزارش جهان، مرکز این زمین لرزه 6.1 ریشتری شهر کاکی در نزدیکی خورموج گزارش شده و زمین‌لرزه در عمق 12 کیلو‌متری زمین به وقوع پیوسته است.

بر اساس این گزارش به دلیل زمین لرزه نسبتا شدید کوه مند در اطراف کاکی ریزش شدید داشته و گرد و خاک زیادی در اطراف کوه دیده می‌شود.

زمین لرزه 6.1 ریشتری ظهر امروز چندین پس لرزه داشته است.

گفتنی است چند روز پیش نیز زمین‌لرزه‎ای به بزرگی 4.2 ریشتر شهر خورموج مرکز شهرستان دشتی در استان بوشهر را لرزانده بود.

زلزله عصر امروز باعث شد تا مردم استان بوشهر وحشت زده به خیابان بریزند تا جایی که گفته می شود مردم این خطه امشب را در بیرون از منازل سپری خواهند کرد.

خسارت 90 درصدی به ساختمان‌های شهر شنبه/ شنبه از حالت عادی خارج شد

فرماندار دشتی گفت: زلزله عصر امروز خسارت تخریبی زیادی در شهر شنبه داشته است.

سید علی هاشمی افزود: در همین ارتباط  ستاد بحران شهرستان دشتی تشکیل شده است و درخواست نیروهای کمکی از شهرستان‌های دیر، جم و تنگستان صورت گرفته است.

وی افزود: بر اثر این زلزله بخش‌هایی از کوه بیرمی و  مند ریزش کرده است.

همچنین فرماندار درخواست بالگرد برای کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان نموده است.

بخشدار شنبه نیز گفت: در اثر زلزله امروز در شهرستان دشتی به بیش از 90‌درصد ساختمان‌های شهر شنبه خسارت وارد شده است.

ابراهیم درویشی با اشاره به وضعیت تخریبی زیاد شهر شنبه گفت: به دلیل زلزله 6.1 ریشتری شهر از شرایط عادی خارج شده است و مردم به خیابان‌ها ریخته‌اند.

وی اظهار داشت: همچنین در اثر این زلزله، بیش از 90 درصد زیرساخت‌های آب و برق شنبه خسارت دیده و تخریب شده است.

وی بیان کرد: شهر شنبه، 3 هزار نفر جمعیت و 700 خانوار دارد.

اعزام سگ‌های زنده‌یاب به مناطق زلزله‌زده

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از اعزام سگ‌های زنده‌یاب به مناطق زلزله‌زده بوشهر خبر داد.

محمود مظفر با اعلام خبر اعزام هفت تیم آنست (سگ‌های زنده‌یاب) به مناطق زلزله‌زده، گفت: در حال حاضر 20 تیم عملیاتی شامل 100 امدادگر در مناطق زلزله‌زده حضور دارند.

وی با بیان این‌که زلزله عصر امروز بوشهر 23 روستا را تحت تاثیر قرار داده است، گفت: بیشترین میزان تخریب و خسارت برای شهر و روستاهاي شنبه، باغان و سنا بوده است.

مظفر افزود: متاسفانه ارتباطات تلفنی در این منطقه قطع شده است و امدادگران قادر به ارایه‌ی گزارشات به صورت لحظه‌ای نیستند.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اعلام خبر اعزام دو فروند بالگرد به منطقه زلزله‌زده، گفت: این بالگردها برای ارزیابی هوایی مناطق زلزله‌زده به محل فرستاده شده‌اند.

نیروگاه اتمی بوشهر در شرایط عادی است

بر اساس این گزارش، وضعیت نیروگاه اتمی بوشهر هم‌اکنون عادی است.

گفتنی است فاصله تقریبا صد کیلومتری میان کانون زلزله با نیروگاه اتمی بوشهر وجود داشته است.



اعزام نیروهای امدادی چهار استان به مناطق زلزله‌زده

معاون عمرانی استاندار بوشهر گفت: چهار استان فارس، کهگیلویه و بویر احمد، خوزستان و چهارمحال بختیاری که در مجاورت بوشهر بوده‌اند نیروهای امدادی خود را به سمت مناطق زلزله‌زده اعزام کرده‌اند.

شاپور رستمی افزود: ستاد بحران استان بوشهر تشکیل شده است و بسیج امکانات نیز صورت گرفته است.

همچنین وی افزود: با هماهنگی معاون اول رئیس جمهور و سازمان جمعیت هلال اهمر نیروهای امدادی از 4 استان مذکور به مناطق زلزله‌زده دشتی اعزام شده‌اند.

پیوستن سپاه امام صادق(ع) به مردم زلزله‌زده / ایست و بازرسی پلیس در ورودی‌های شنبه

سرپرست ستاد بحران استانداری بوشهر گفت: از اولین ساعات وقوع زلزله گروه‌های امداد و نجات جمعیت هلال اهمر در مناطق زلزله‌زده به ویژه شنبه مستقر شده‌اند و امکانات اولیه را برای کمک به زلزله‌زدگان فراهم آورده‌اند.

کاظم مرادی گفت: سپاه امام صادق(ع) هم در قالب یک گردان در حال پیوستن به مردم زلزله‌زده است.

وی افزود: تیم‌های امداد هلال احمر در حال ورود به مناطق زلزله‌زده هستند و به زودی بالگرد امدادی هم در منطقه مستقر خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: از اورژانس‌های استان در خواست کمک صورت گرفته است.

فرماندار دیر نیز در مناطق زلزله‌زده حضور پیدا کرده و اکیپ‌های امدادی را برای کمک به مردم به همراه خود آورده است.

این گزارش حاکی است فرمانده نیروی انتظامی به همراه روسای پلیس‌های تخصصی ، نیروهای راهور، پلیس راه ، نیرو‌های عملیاتی و پشتیبانی پلیس در مناطق زلزله‌زده حاضر شدند.همچنین راه‌های خروجی و ورودی منطقه زلزله‌زده شنبه به وسیله ایست و بازرسی موقت پلیس تحت کنترل قرار گرفته است.

500 نفر در زلزله بوشهر مجروح شدند

محمد تقی طالبیان رییس اورژانس کشور گفت: تیم ارزیاب اورژانس کشور به منطقه زلزله‌زده اعزام شده و برآورد اولیه نشان می دهد زلزله استان بوشهر حدود 500 نفر را در روستاهای شنبه و سنا مجروح کرده است به همین علت تیم امداد اورژانس که از استانهای مجاور اعزام می شوند، افزایش یافت.

 وی گفت: 7 اتوبوس آمبولانس که هر کدام مجهز به 100 بسته تخصصی نجات شامل گاز، باند، آنژیوکت، آتل و ... است از اهواز،شیراز،یاسوج،جهرم و آبادان به منطقه زلزله‌زده اعزام شدند.

وی گفت: در حال ارزیابی هستیم که اگر دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نمی تواند تا 24 ساعت آینده به همه مجروحان این زلزله خدمات رسانی کند، فردا بیمارستان صحرایی را که در شیراز و اهواز آماده است در منطقه زلزله‌زده برپا کنیم.

رئیس اورژانس کشور ادامه داد: هنوز گزارش دقیقی از موارد فوتی این حادثه نداریم اما در گزارشهای بعدی به این موارد اشاره می کنیم.


حضور نماینده ولی‌فقیه در بوشهر در مناطق زلزله‌زده

حضرت‌‌ آیت‌الله صفایی بوشهری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در ساعات اولیه وقوع حادثه به جمع مردم زلزله‌زده دشتی پیوست.

 در پی زلزله 6.1 ریشتری در شهرستان دشتی حضرت‌‌ آیت‌الله صفایی بوشهری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه بوشهر پیام تسلیتی صادر کرد.

در این پیام آمده است: حادثه تاسف برانگیز وقوع زلزله‌ در منطقه دشتی و خبر کشته و مجروح شدن جمعی از اهالی عزیز آن خطه مایه تاسف و تالم شدید همگان و اینجانب شد.

در ادامه این پیام آمده است: این ضایعه جانسوز را به حضرت بقیه‌الله العظم (عج)، مقام معظم رهبری و مردم گرانقدر استان بوشهر به ویژه خانواده‌های داغدار تسلیت عرض می‌نمایم.

امام جمعه بوشهر: وسعت زلزله در مناطق مختلف بوشهر زیاد است/ نیروهای امدادی تلاش‌های خوبی داشته‌اند

آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری امام جمعه بوشهر امشب(سه شنبه شب) در جمع مسئولان ستاد بحران استان بوشهر در مناطق زلزله‌زده شهرستان دشتی با تسلیت این حادثه دردناک به بازماندگان اظهار داشت: نیروهای امدادی تلاش‌های بسیار خوبی انجام دادند؛ هرچند حجم کار و تخریب در این مناطق خیلی زیاد بوده است.

وی افزود: با وجود اینکه به ساعات پایانی روز رسیدیم و هوا تاریک شده، کار امدادرسانی با سختی انجام می‌شود، اما امدادگران نهایت تلاش خود را انجام می‌دهند.

امام جمعه بوشهر تصریح کرد: مسئولان ذیربط در منطقه حضور داشتند و جای قدردانی دارد و این امر نشان از همت والا و مجاهدت در عرصه خدمت‌رسانی است.

صفایی‌بوشهری خاطرنشان کرد: وسعت زلزله در مناطق مختلف زیاد بوده و امیدوارم با عنایت پروردگار و لطف امام زمان (عج) از حجم مشکلات و خسارات کاسته شود.

وی در پایان ابراز داشت: از فردا به مدت سه روز در استان بوشهر عزای عمومی اعلام کردم و به احتمال فراوان رهبر معظم انقلاب هم تفقدی خواهند کرد.

‌*31 کشته در زلزله دشتی / اعزام نیروهای بهداشت محیط به منطقه زلزله‌زده

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از کشته شدن 31 نفر در زلزله عصر امروز در شهرستان دشتی تاکنون خبر داد.

غلامرضا حیدری افزود: تجهیزان پزشکی شامل آمبولانس، پزشک و نیروهای امدادی به مناطق زلزله‌زده فرستاده‌ شده‌ است.

وی تصریح کرد: 22 آمبولانس به مناطق زلزله‌زده فرستاده‌ایم و همکاران بهداشت محیط و بیماری‌های عفونی‌ هم در منطقه حضور دارند.

حیدری افزود: درمان‌های اولیه را در محل انجام می‌دهیم و اگر نیاز به درمان‌های تخصصی بود افراد مجروح را به بوشهر اعزام می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امکانات ما برای درمان مجروحان کافیست اما نیروهای پزشکی اصفهان و شیراز هم اعلام آمادگی کرده‌اند.

توزیع 500 چادر و 2000 تخته پتو در میان زلزله‌زدگان/ ترافیک شدید در جاده منتهی به شنبه

سید اسماعیل جعفری رئیس هلال احمر دشتی گفت: 500 چادر ، 2000 تخته پتو ، 200 طاقه موکت و 2 تن مواد غذایی در بین زلزله‌زدگان توزیع خواهد شد.

به گزارش فارس، وضعیت شهر خورموج مرکز شهرستان دشتی بسیار شلوغ است و سیل عظیمی از مردم شهر‌های اطراف برای کمک رسانی به زلزله‌زدگان راهی دشتی شده‌اند و ترافیک بسیار شدیدی در جاده‌ منتهی به شنبه مشاهده می‌شود.


فرمانده نیروی انتظامی استان بوشهر گفت: بعد از وقوع زلزله فرماندهی انتظامی با بسیج امکانات و نیروهای موجود با کمک فرماندهی انتظامی دیر و تنگستان به محل حادثه اعزام شدند.

حیدر عباس‌زاده گفت: هم‌اکنون مشکل انتظامی نداریم و پلیس راه در منطقه حضور دارد و شاهد ترافیک شدید به سمت شنبه هستیم.

اعلام سه روز عزای عمومی در بوشهر

 در پی زلزله 6.1 ریشتری عصر امروز در شهرستان دشتی از سوی آیت‌الله صفایی بوشهری امام جمعه بوشهر از فردا به مدت سه روز در استان بوشهر عزای عمومی اعلام شد.

همچنین به دستور استاندار بوشهر مدیران ،فرمانداران، بخشداران و شهرداران برای کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان با مسئولان ذی‌ربط در تماس بوده و آماده امدادرسانی می‌باشند.

 مدیر روابط عمومی فرمانده سپاه امام صادق(ع) گفت: در پی زلزله شهرستان دشتی گردان‌های عاشورا، الزهرا(س)،امام حسین(ع) و امام علی(ع) شهرستان‌های دشتی، دیر، کنگان، تنگستان،بوشهر و دشتستان به مناطق زلزله‌زده اعزام شدند و در حال آواربرداری هستند.

محمد فریدونی اضافه کرد: اکیپ پزشکی بسیج جامعه پزشکی در شهرستان‌های مذکور به مناطق زلزله‌زده اعزام شدند.

*‌37 کشته و 850 زخمی حاصل زلزله 6.1 ریشتری دشتی‌

استاندار بوشهر از افزایش تعداد کشته شدگان به 37 نفر و مجروحان زمین‌لرزه شهرستان دشتی به 850 نفر خبر داد.

فریدون حسنوند در گفتگو با مهر اظهار داشت: زمین لرزه شهرستان دشتی تاکنون 850 مجروح و 37کشته در پی داشته است.

استاندار بوشهر ادامه داد: بر اين اساس تعداد 700 منزل مسكوني 100 درصد و تعدادي از 30 تا 40 درصد تخريب شده اند.

حسنوند از اسكان مردم منطقه در خارج از منطقه زلزله زده خبر داد و پيرامون تاسيسات نيز افزود: با توجه به شدت زلزله برق و آب منطقه قطع شده اما در حال حاضر ژنراتورهايي در منطقه مستقر شده و در خصوص آب رساني نيز تانكرهاي آب به منطقه دشتي اعزام شده اند.

وی اضافه کرد: دو روستا در این شهرستان بالای 80 درصد تخریب شده که آمار دقیق تلفات و خسارات این زمین لرزه تا چند ساعت آینده اعلام خواهد شد.

استاندار بوشهر اضافه کرد: در حال حاضر گروه‌های امدادی متعددی در شهرستان دشتی در حال امدادرسانی به زلزله‌زدگان هستند و این عملیات با قوت انجام می‌شود.

وی از پیگیری مستقیم و مستمر رئیس جمهور برای پیگیری وضعیت زلزله‌زدگان شهرستان دشتی خبر داد و گفت: وزیر کشور، معاون اول رئیس جمهور، وزیر راه، رئیس جمعیت هلال احمر و برخی از مسئولان ارشد کشوری به صورت مستمر پیگیر وضعیت زلزله‌زدگان هستند.

در همین حال سایت سوک از مرگ شش نفر از یک خانواده هشت نفری در شهر زلزله زده "شنبه" بوشهر خبر داد که در میان حزن و اندوه مردم از آوارها بیرون آورده شده است.

وضعيت 100 نفر از مصدومان زلزله دشتي بوشهر وخيم است

 رئيس اورژانس استان بوشهر وضعيت 100 نفر از مصدومان را وخيم گزارش كرد.

عبدالرحيم دادجو پيرامون آخرين وضعيت مجروحان گفت: بر اساس آمار تاكنون 32نفر در زلزله دشتي استان بوشهر جان خود را از دست داده و بيش از 850 نفر مجروح شده اند.

وي ادامه داد: بر اين اساس وضعيت 100 نفر از مجروحان اين زمين لرزه وخيم گزارش شده است.

رئيس مركز اورژانس استان بوشهر با بيان اينكه در عمليات آواربرداري مجروح ضربه مغزي مشاهده نشده، اظهار داشت: مصدومان از ناحيه دست، پا و ديگر اعضاي بدن دچار آسيب و شكستگي شده اند.

دكتر دادجو اعلام كرد که عمليات آواربرداري روبه پايان است.

تحویل اجساد24 نفر از قربانيان زلزله دشتي بوشهر به پزشكي قانوني

مدیرکل پزشکی قانونی استان بوشهر از تحویل اجساد24 نفر از قربانيان زلزله دشتي بوشهر خبر داد.

 علی رضایی گفت: اطلاعات هویتی اجساد متوفیات زلزله دشتی برای شناسایی توسط خانواده ها به تفکیک آماده شده است.

وی اظهار داشت: تاکنون هویت هیچكدام از متوفیات مشخص نشده و از صبح فردا با مراجعه بستگان جواز دفن متوفیات صادر می شود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان بوشهر همچنین از اعزام تیم چهارم پزشکی قانونی به منطقه خبر داد و گفت: برای تحویل و بررسیهای اولیه اجساد، یک تیم دیگر نیز به منطقه زلزله زده اعزام شده است.

* بسیجیان امنیت مناطق زلزله‌زده را به دست گرفتند

فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر گفت: نیروهای بسیجی با استقرار در محل‌های زلزله‌زده، امنیت این مناطق را به دست گرفتند.


‌سردار فتح‌الله جمیری ‌اظهار داشت: نیروهای بسیجی علاوه بر اقدامات امدادی، فعالیت‌های امنیتی را هم در دستورکار خود قرار داده و امنیت شهر را به دست گرفته‌اند.

وی افزود: اکیپ‌های گردان‌های مختلف سپاه نیز برای امدادرسانی در مناطق زلزله‌زده حضور دارند و مشغول خدمات‌رسانی هستند.

فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر تصریح کرد: همچنین نیروهای امدادی، آمبولانس، تجهیزات پزشکی و امدادی از شهرستان دشتی، شهرستان‌های همجوار و مرکز استان در حال اعزام و انتقال به منطقه کاکی و شنبه است.
 
جمیری اظهار داشت: امیدواریم با کمک نیروهای بسیج شده و بهره‌گیری از تجهیزات و امکانات موجود کمک‌رسانی به موقعی به آسیب‌دیدگان زلزله کاکی و شنبه داشته باشیم و تلفات جانی ناشی از این حادثه به حداقل برسد.

حضور نماینده وزیر نفت در مناطق زلزله‌زده

مسعود نصوری مدیرعامل پارس جنوبی در بازدید از مناطق زلزله‌زده گفت: بنده به نمایندگی از وزیر نفت به منطقه آمده‌ام و از سوی منطقه ویژه پارس جنوبی 20 آمبولانس، 15 پزشک، 25 پرستار، دو کامیون آذوقه و مواد غذایی کنسروی به مناطق زلزله زده ارسال شده است.

وی بیان کرد: همچنین دو بیل مکانیکی، دو ماشین امداد برای آواربرداری به مناطق زلزله‌زده ارسال شده است.

مدیرعامل پارس جنوبی گفت: علاوه بر این مقادیری پتو، آب معدنی، مواد غذایی هم برای ارسال به مناطق زلزله‌زده بارگیری شده است.

نصوری گفت: به دلیل ترافیک شدید مسیر منتهی به شنبه آمبولانس‌های امدادی با تاخیر به محل زلزله می‌رسند.

وی افزود: همچنین دو ژنراتور برق نیز برای تامین برق مورد نیاز بخش‌هایی از مناطق زلزله‌زده در نظر گرفتیم.

اعزام بالگرد با قابليت پرواز در شب به مناطق زلزله‌زده دشتی

 به دنبال وقوع زمين لرزه 6.1 ريشتري و پس لرزه هاي متعدد در غرب استان بوشهر، كميته بحران شركت نفت و گاز پارس با درخواست كميته بحران سازمان منطقه ويژه انرژي پارس براي امدادرساني به آسيب ديدگان تشكيل شد.

مظاهر انصاري با اعلام اين خبر اظهار داشت: بر اساس تصميمات اين كميته علاوه بر اعلام آماده باش جهت امداد رساني و كمك به حادثه ديدگان به همه فازهاي پارس جنوبي، يك فروند بالگرد با قابليت پرواز در شب به همراه پنج دستگاه آمبولانس، پنج پزشك و پنج پرستار به منطقه حادثه ديده اعزام شده است.

دبير كميته مديريت بحران شركت نفت و گاز پارس يادآور شد: همچنين دو دستگاه لودر و يك دستگاه بيل مكانيكي به همراه 200 تخته پتو و دو عدد ژنراتور نيز براي تامين نيازهاي آسيب ديدگان به منطقه اعزام شده است.

مدير ايمني، بهداشت، محيط زيست، مديريت بحران و پدافند غيرعامل شركت نفت و گاز پارس اعلام كرد: مديرعامل شركت نفت و گاز پارس و مديرعامل سازمان منطقه ويژه پارس برای تسريع در امدادرساني با بالگرد به منطقه حادثه ديده عزيمت کرده‌اند. همچنين كميته بحران در سازمان منطقه ويژه با شركت همه اعضا و به صورت شبانه روزي در حال مديريت اقدامات امدادي است.

انصاري در پايان خاطرنشان كرد: اين زمين لرزه و پس‌لرزه‌هاي آن هيچ گونه خللي در فعاليت‌هاي پالايشگاه‌هاي منطقه ويژه پارس به وجود نياورده و توليد گاز در همه سكوها و پالايشگاه ها به صورت طبيعي در حال انجام است.

درخواست انتقال خون برای اهدا خون به مجروحان زلزله

پایگاه انتقال خون استان بوشهر ضمن تسلیت حادثه زلزله شهرستان دشتی، اعلام کرد: به منظور تامین خون مورد نیاز مصدومان حادثه خصوصا گروه‌های خونی کمیاب نظیر o از هم استانی‌ها دعوت می‌شود مشارکت کنند.

در این اطلاعیه آمده است: پایگاه سیار انتقال خون استان نیز به شهر خورموج منتقل شده و از همشهریان درخواست می‌شود نسبت به اهدای خون خود اقدام کنند.

بیمارستان صحرایی ارتش در مناطق زلزله زده

منطقه دوم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مناطق زلزله زده شهرستان دشتی بیمارستان صحرایی دائر کرد.

دریادار دوم محمدرضا عباسی فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی ارتش گفت: در پی وقوع زلزله در شهرستان دشتی، تیم‌های امداد و نجات نیروی دریایی که شامل پزشک، پزشکیار و آمبولانس است به همراه تجهیزات کامل به منطقه اعزام شده‌اند و اکنون بیمارستان صحرایی که شامل بخش‌های درمان سرپایی و اتاق عمل است در مناطق زلزله زده دائر شده است.

وی با اشاره به آمادگی این نیرو به کمک رسانی بیشتر به حادثه دیدگان یادآور شد: علاوه بر تجهیزات درمانی، ماشین آلات سنگین از جمله جرثقیل، خودروهای آوار بردار و موتور برق نیز به منطقه اعزام و و مستقر شده‌اند.

زمين لرزه بوشهر، شیراز را نيز لرزاند

حسن فياض پور مدير كل مديريت بحران استان فارس در گفتگو با مهر با اشاره به زلزله بوشهر گفت: زمين لرزه اي به بزرگي 6.1 ريشتر دقايقي پيش كاكي در استان بوشهر را لرزاند و به دليل شدت زمين لرزه شهرستان فراشبند نيز تكان خورد.

وي ادامه داد: در اين راستا كلانشهر شيراز نيز به دليل شدت زمين لرزه كاكي دچار لرزش شد.

مدير كل مديريت بحران استان فارس گفت: اين زمين لرزه ها در استان فارس به دليل شدت زلزله در استان بوشهر بوده و نزديكترين منطقه به كاكي شهرستان فراشبند در فارس است كه دچار پس لرزه شد.

به گفته فياض پور اين پس لرزه ها در استان فارس خسارتي نداشته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


نیماراسخ
خداکند به حق بی بی دوعالم حضرت صدیقه ی طاهره (سلام الله علیها)تلفات انسانی منحصر به همین سه نفر باشد.آمین.
از تهران
Iran, Islamic Republic of
به مردم عزیز بوشهر تسلیت عرض میکنم و برای رفتگان این حادثه آمرزش و رحمت و برای بازماندگان آنها صبوری و آرامش آرزو دارم .