جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

تمدید مجوز بیمه‌کننده‌ کشتی‌های ایرانی

سه شنبه ۹ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۳
کد مطلب: 430842
دهلی‌نو در اقدامی با هدف کمک به واردات نفت از تهران، مجوز فعالیت ۲ شرکت بیمه ایرانی، ارائه‌دهنده پوشش بیمه‌ای به کشتی‌های کانتینربر و نفتکش‌های عازم بنادر هند را به مدت یک سال تا ۲۵ ژوئن سال دیگر تمدید کرد.
به گزارش جهان، فارس به نقل از رویترز خبر داد، بر اساس یک ابلاغیه دولت هند، دهلی‌نو در اقدامی با هدف کمک به واردات نفت از تهران، مجوز فعالیت ۲ شرکت بیمه ایرانی، ارائه‌دهنده پوشش بیمه‌ای به کشتی‌های کانتینربر و نفتکش‌های عازم بنادر هند را به مدت یک سال تا ۲۵ ژوئن سال دیگر تمدید کرد.

مجوز تمدید شده ۶ ماهه پیشین شرکت‌های حمایت و جبران خسارت کیش و حمایت و جبران خسارت قشم که قبلا کلوپ حمایت و جبران خسارت کیتا نامیده می‌شد، در ۲۶ ژوئن به پایان رسیده است.

تمدید این مجوزها به هند کمک خواهد کرد تا نفت وارداتی از تهران را با کشتی‌های ایرانی دریافت کند. این درحالی است که صادرات کالاهای غیرنفتی و کالاهای صنعتی عمدتا توسط کشتی‌های شرکت کشتیرانی حافظ دریای آریا صورت می‌گیرد.

هند، پس از چین چهارمین مصرف‌کننده نفت جهان و دومین مشتری بزرگ نفت ایران پس از چین است؛ این کشور در ماه می نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۶ درصد نفت بیشتر از تهران خریداری کرده است.

تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران که از ابتدای جولای ۲۰۱۲ اعمال شد، اعضای گروه بین‌المللی حمایت و جبران خسارت مستقر در اروپا که پوشش بیمه‌ای اکثریت بازار نفتکش‌ها را برعهده دارد، از بیمه محموله‌های نفتی ایران و دیگر محموله‌های این کشور منع کرده است و این امر سبب شد تا شرکت‌های بیمه‌ای جدید به وجود آیند.
https://jahannews.com/vdci5ua5rt1apv2.cbct.html
jahannews.com/vdci5ua5rt1apv2.cbct.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *