پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۲

دانشگاه‌آزاد‌ باشگاه‌خانوادگی شده‌ است

دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۲۷
کد مطلب: 386941
عضو جامعه روحانیت گفت: تبدیل یک دانشگاه به باشگاه حزبی و خانوادگی خلاف شرع و خلاف قانون است.
به گزارش جهان به نقل از میزان، حجت‌السلام جعفر شجونی درباره ارزیابی خود از فضای دانشگاه‌ها و همچنین بیانیه ۳۲ تشکل دانشجویی در مورد قضایای سیاسی دانشگاه‌ها ،اظهار کرد: اینکه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی اعتراض خود را طی بیانیه ای نسبت به دخالت سیاسیون در مسائل دانشگاه بیان داشته اند. قابل تحسین است. دانشگاه محل آموختن است نه سیاست بازی و باند بازی.

دانشجویان دانشگاه آزاد نشان دادند که بیدار هستند

وی افزود: اعتراض دانشجویان دانشگاه آزاد در بیانیه ای نسبت به سیاست بازی در دانشگاه آزاد نشان دهنده بیدار بودن این دانشجویان و این مجموعه‌ها است. من این اعتراض به حق را نسبت به سوء استفاده سیاسی جناح ها، گروه‌ها و به خصوص خاندان و خانواده یکی از مسئولان از دانشگاه آزاد و محیط این دانشگاه شنیدم و آن را تحسین می‌کنم.

دانشگاه محل علم است نه باند بازی احزاب جیره‌خوار فتنه

عضو جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر اینکه دانشگاه محل تحصیل علم است، نه باند بازی احزاب جیره خوار فتنه، تصریح کرد: همه اقدامات توسط مدیران دانشگاه آزاد ساماندهی می‌شود البته ما هم مانند این اعتراضات نسبت به سیاسی کاری در دانشگاه اعتراض داریم. اگر به این اعتراضات و بیانیه ها جواب درستی داده نشود، ناچاریم راه قانونی دیگری بیابیم و به همراه دانشجویان نویسنده این بیانیه عملکرد جدی خود را نشان دهیم.

دانشگاه آزاد تبدیل به باشگاه خانودادگی و حزبی شده است

شجونی با بیان اینکه اختیارات دانشگاه در دست افراد بدنام قرار گرفته است، گفت: اینگونه که دانشجویان دانشگاه آزاد در این بیانیه مطرح کرده‌‎اند این دانشگاه محلی برای فساد مالی و اخلاقی خانوادگی و به همراه آن احزابی شده است که به نظر من درست نیست.

به گفته این فعال سیاسی، دانشگاه آزاد به باشگاه خصوصی، خانوادگی و حزبی تبدیل شده است و بیانیه ۳۲ تشکل دانشجویی این دانشگاه درد دل تمام فعالان دانشجویی است.

وی تصریح کرد: تبدیل یک دانشگاه به باشگاه حزبی و خانوادگی خلاف شرع و خلاف قانون است. از نظر من هر تشکلی که قصد خدمت داشته باشد و در جهت رشد افکار دانشجویان گام بردارد یا بتواند از دخالت و تعیین تکلیف‌ها از بیرون دانشگاه جلوگیری کند و با استقلال خود از فشارهای بیرون هراس نداشته باشد مورد حمایت است.

تصرف انفال عمومی از نظر شرعی مشکل دارد

شجونی یادآوری کرد: از نظر شرعی دانشگاه آزاد انفال عمومی است، تصرف انفال عمومی که توسط احزاب و خانواده ها انجام می شود، نادرست است.»

عضو جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر اینکه وقف قانون خود را دارد، گفت: آن آقا! قانون وقف را عوض کرده و پسرش را بر مسند کارهای عمرانی دانشگاه قرار داده است. احزاب و گروه‌های جیره خوار هم به قول دانشجویان در جهت اختلاف افکنی در دانشگاه گام بر می‌‎دارند.

دانشگاه آزاد ۵۰۰ هزار میلیارد تومان ارزش دارد

وی ادامه داد: بر اساس برآورد بنده دانشگاه آزاد ۵۰۰هزار میلیارد تومان ارزش دارد. خیلی از پول‌های که فلانی خورد و فساد اقتصادی مملکت در دانشگاه آزاد انجام می‌شود. فساد اقتصادی که انجمن‌های دانشجویی آن را فریاد می‌زنند، امروز هم در دانشگاه آزاد بدست، دست‌نشانده‌های آن آقای هاشمی دنبال می‌شود. دانشجویان راست می‌گویند چرا باید سید حسن خمینی در دانشگاه آزاد حضور داشته باشد. چرا باید سیاسیون حضور داشته باشد.

شجونی تاکید کرد: به کمک همین دانشجویان، به تصرف اموال عمومی و حق الناس به زودی پایان می‌دهیم. اعتراض امروز دانشجویان آخرین اخطار است. یارگیری سیاسی در دانشگاه آزاد مصداق سیاسی کاری و باند بازی است.

دستگاه قضایی به موضوع دانشگاه آزاد ورود کند

این فعال سیاسی تاکید کرد: به زودی بسیجی‌ها هم با این تشکل‌های دانشجویی همراه خواهند شد و مسئولان بی‌کفایت و جیره‎خوار دانشگاه آزاد را برکنار خواهند کرد. بنده حرکت آن دانشجویان را تحسین می‌کنم. امیدورام دستگاه قضایی نسبت به همین نامه و اعتراض دانشجویان اقدام عاجل انجام دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مخلصی
تبدیل شده است؟! تبدیل شده بود و هست!
متاسفانه همه جا همین بوده و هست - در شرکتهای خودروسازی فقط خانوادگی حکومت میکنند و دولت قبلی نتونست این باند مافیا را متلاشی بکند!