جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۳
۲

رزومه رئیس جدید سازمان بورس

چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۲۵
کد مطلب: 396841
محمد فطانت‌‌فرد دکترای مدیریت تحقیق داشته و معاون امور اعتباری بانک ملی و قائم‌‌مقام مدیرعامل ایران خودرو در امور اقتصادی بوده/ شنیده ها حاکیست وی از دفتر معاون اول رئیس‌جمهور حمایت می‌شود
به گزارش جهان به نقل از نسیم: هفته گذشته بود که شایعه تغییر رئیس سازمان بورس شکل رسمی به خود گرفت و شب گذشته و پس از جلسه شورای عالی بورس، علی صالح‌آبادی رئیس این سازمان که بیش از ۹ سال مدیریت بورس را بر عهده داشت، جای خود را به محمد فطانت‌فرد داد.

فطانت فرد دکترای مدیریت (تحقیق در عملیات) از دانشگاه تربیت مدرس و فوق لیسانس پیوسته مدیریت مالی از دانشگاه امام صادق (ع) را در سوابق تحصیلی خود دارد تا همین چند وقت اخیر عضو هیأت مدیره و معاون امور اعتباری و نظارت بر مصارف بانک ملی ایران بود. او همچنین عضو هیأت مدیره و قائم‌مقام بانک پارسیان، مدیرعامل شرکت تأمین سرمایه لوتوس پارسیان، مدیرعامل شرکت ساپکو، قائم‌مقام مالی و اقتصادی ایران خودرو را در کارنامه اجرایی خود به همراه دارد.

به گزارش نسیم، اما نکته حائز اهمیت کارنامه اجرایی فطانت فرد، به دوران فعالیتش در گروه صنعتی ایران خودرو و همکاری او با معاون هماهنگی و نظارت معاون اول رئیس‌جمهور برمی‌گردد که بر حمایت نهاد ریاست جمهوری از این مدیر تاکید می‌کند و احتمال مدیریت بازار توسط دولت را افزایش می‌دهد.

البته فطانت فرد در بخش پژوهش و تالیف کتب نیز فعال بوده است و کتاب اوراق اختیار معاملیه (Option) در بازار سرمایه ایران (موسسه تحقیقات پولی و بانکی، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران) را تالیف کرده است و استاد مشاور و راهنمای پایان‌نامه‌های تحصیلی مقطع کار‌شناسی ارشد، مدیرعامل، رئیس، نایب رئیس و یا عضو هیات مدیره شرکتهای متعددی از جمله فرآوری و ساخت قطعات خودرو، مهرکام پارس، چرخشگر، بحران محور سایپا، الکا خودرو، ایتراک، منطقه ویژه اقتصادی فارس (شرکت توسعه صنایع و صادرات فارس)، همانند سازبافت و تکلان توس نیز بوده است.

به گزارش خبرنگار «نسیم»، گفتنی است در جلسه روز گذشته شورای عالی بورس با پذیرش استعفای علی صالح آبادی موافقت شده و در عین حال با عضویت محمد فطانت در هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار موافقت گردیده است. هنوز دلیل خاصی برای استعفا و یا برکناری صالح آبادی از سوی مقامات اقتصادی کشور شنیده نشده است. همچنین علی صالح آبادی نیز در حکمی جدید طی روزهای آینده به عنوان مدیرعامل بانک توسعه صادرات معرفی خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


دکترا ؟؟؟ کدام دکتر -دکتری
تا همین چند وقت اخیر عضو هیأت مدیره و معاون امور اعتباری و نظارت بر مصارف بانک ملی ایران بود
پس خاوری رو می شناسی