پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

اعلام زمان اجرا و جریمه گردش به راست

دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۳
کد مطلب: 386842
معاون ترافیکی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: دوربین ثبت تخلفات عبور از چراغ قرمز، از اول آبان اقدام به ثبت تخلف گردش به راست در هنگام چراغ قرمز می‌کند.
به گزارش جهان؛ سرهنگ پرویز حسینی معاون ترافیکی پلیس راهور تهران بزرگ در گفت‌وگو با فارس با اعلام این خبر اظهار داشت: تا قبل از این در تقاطع‌ها‌ وقتی چراغ قرمز بود برخی از رانندگان اقدام به گردش به راست می‌کردند اما با نصب دوربین ثبت تخلفات عبور از چراغ قرمز یا گردش به راست، از ابتدای آبان این تخلفات ثبت می‌شود.

معاون ترافیکی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: رانندگان در هنگام مواجهه با چراغ قرمز باید تحمل کرده تا چراغ سبز شود و سپس گردش به راست را انجام دهند.

سرهنگ حسینی با بیان این مطلب که هدف از این کار ایجاد ایمنی برای تردد عابرین پیاده است، تصریح کرد: در ماده ۱۰۲ آئین‌نامه راهنمایی و رانندگی به صراحت اعلام شده در تقاطع‌ها، چنانچه با نصب تابلوی ویژه‌ای گردش به راست را مجاز اعلام کرده باشند، رانندگان می‌توانند از منتهی‌الیه سمت راست و با رعایت احتیاط و حق تقدم وسائط نقلیه و عابران پیاده وارد راه مجاور سمت راست شوند اما تا زمانی که این تابلو نصب نشده باشد گردش به راست ممنوع است.

این مقام ارشد راهنمایی و رانندگی خاطر نشان کرد: از ابتدای آبان ماه دوربین‌ها این تخلفات را ثبت خواهند کرد و جریمه گردش به راست در هنگام چراغ قرمز به مانند جریمه عبور از چراغ قرمز معادل ۱۰۰ هزار تومان یا یک میلیون ریال خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *